Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ancipital
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 14:27
Hoi,

Ik heb een MSI-9656 moederbord in een 1U rackserver. Er bestaan twee versies van. De manual zegt:

LAN (Optional)
- For mainboards with IPMI chip:
Intel 82573V Gigabit Ethernet controller (LAN1) & Intel 82566DM
Gigabit Ethernet controller (LAN2)
- For mainboards without IPMI chip:
Intel 82573L Gigabit Ethernet controller (LAN1) & Intel 82566DM
Gigabit Ethernet controller (LAN2)
(...)
IPMI (Optional)
- Hitachi H8S/2168 IPMI microcontroller

Nu weet ik niet helemaal zeker welke ik heb want de bios heeft het over 82573V en Linux (lspci) heeft het juist over de -L versie. Ik heb geen optie voor IPMI in de bios -- komt die wellicht pas tevoorschijn als er ook een IPMI-controller in zit?

dmidecode laat het volgende zien:

Handle 0x001E, DMI type 38, 18 bytes
IPMI Device Information
Interface Type: KCS (Keyboard Control Style)
Specification Version: 2.0
I2C Slave Address: 0x00
NV Storage Device: Not Present
Base Address: 0x0000000000000000 (Memory-mapped)
Register Spacing: Successive Byte Boundaries

Mijn vragen hierover:
  • Hoe weet ik nu of mijn moederbord inderdaad IPMI ondersteunt?
  • Als hij het niet ondersteunt kan ik hier dan iets op verzinnen zodat ik toch IPMI kan gebruiken?
  • Als hij het wel ondersteunt, kan er dan alleen de bovengenoemde Hitachi IPMI-controller in?
  • Hoe kom ik daaraan?
Ik ben geheel onbekend met IPMI. Ik wil het gebruiken zodat mijn server gemakkelijker bereikbaar is en aangezien ik Xen draai wil ik graag dom0 apart van mijn domU's hebben. Met IPMI kan ik dom0 zelfs benaderen als die geen IPv4 adres heeft. Ben op zoek naar uitgebreid advies... alvast bedankt.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

De ipmi extension moet er eerst in......
als in de controller moet in het slot.

lolz klink ik net als een kapper :D

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-10-2011 14:36 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Ancipital
:)
Misschien kan je iets meer vertellen hierover? Het gaat om een 1U kast dus ik heb weinig ruimte... gaat het in een PCI slot?

[ Voor 81% gewijzigd door Ancipital op 03-10-2011 15:15 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Er zit als het goed is op het mobo een expansie slot, hier moet je ipmi in.

Maar als ik zo kijk naar een plaatje van je mobo , zie ik idd ook geen ipmi expansie slot.

http://faq.rackserver.nl/...l&cat=32&id=61&artlang=nl

[ Voor 53% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-10-2011 10:58 ]

• Ancipital
Jammer. Ik zie wel een klein dingetje, op de foto verticaal bij de SATA-poorten maar dat zal het wel niet zijn.

Oke, dan moet ik de vraag veranderen naar: welke IPMI-oplossingen zijn voor mij geschikt?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Vermoedlijk zal je moederbord geen onboard IPMI hebben, anders had je het in het BIOS een menu moeten vinden. Je kan dit bevestigen door op je moederbord te zoeken naar de IPMI chip, die hoeft er nl. niet apart ingeprikt te worden.
Om toch IPMI (of gelijkaardige) ondersteuning te hebben kan je voor een 3rd party PCI kaart gaan, al kan ik je niet beloven dat alle functionaliteit ondersteund zal zijn.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als in je BIOS of tijdens het booten niets ziet over IPMI of een Baseboard management controller dan heeft je moederbord geen IPMI. Als het moederbord er niet op voorbereid is kun je het volgens mij ook niet zomaar toevoegen. Als het wel voorbereid is dan moet je maar net het juiste part zien te vinden.

• Ancipital
oke, thanks tot zover. IPMI zit er dan niet op want de bios-entry ontbreekt inderdaad.
(weet ik meteen welke versie van mijn mobo ik heb...)

PCI-kaartje dan maar. Het gaat me eigenlijk alleen om remote power on/off/reset, en networking. Hij moet in een 1U kast (dus er kan geen grote pci kaart in). Hebben jullie daar tips voor?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

voidzero schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:13:
oke, thanks tot zover. IPMI zit er dan niet op want de bios-entry ontbreekt inderdaad.
(weet ik meteen welke versie van mijn mobo ik heb...)

PCI-kaartje dan maar. Het gaat me eigenlijk alleen om remote power on/off/reset, en networking. Hij moet in een 1U kast (dus er kan geen grote pci kaart in). Hebben jullie daar tips voor?
Let je wel ff op aub, een ipmi is geen standaard pci he, de form is afwijkend, of iig die van supermicro is dat afaik.

http://www.supermicro.com...es/addon/AOC-IPMI20-E.cfm

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
CrankyGamerOG schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Let je wel ff op aub, een ipmi is geen standaard pci he, de form is afwijkend, of iig die van supermicro is dat afaik.

http://www.supermicro.com...es/addon/AOC-IPMI20-E.cfm
tuurlijk wel, er bestaan zowel add-on cards (zoals je SM voorbeeld) als PCI kaarten. gewoon effe op google/ebay zoeken.

• Ancipital
Goed, zal ik doen, Ebay heb ik nog niet geprobeerd.

Ik moet zeggen dat IPMI niet zo'n gemakkelijk product is om hobbymatig informatie over te vinden. Of in tegenstelling tot het 'spreekwoord' is Google gewoon niet mijn friend, dat kan ook. En IPMI wordt neem ik aan vooral bedrijfsmatig gebruikt en bedrijven hebben de informatie erover vaak in-house, dus iemand zoals ik moet het dan hebben van andere tweakers of concrete hardware. Wat een pech dat dit bord nu net de variant is zonder IPMI.. :)
Pagina: 1