Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben nieuw hier en gebruik uiteraard de genoemde router.
Wat me opvalt: Via INSSIDER zie ik dat het signaal elke keer omlaag duikt van -55 naar -80, terwijl alle ander AP's op een lijn blijven zitten qua sterkte.,
Suggesties over de oorzaak?

Alvast bedankt.
gr, Frank

ps: Ik gebruik hierop ook een WN2000RPT van Netgear, daar heb ik ook vragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Staat deze in de buurt van storings bronnen?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
djkavaa schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:02:
Staat deze in de buurt van storings bronnen?
Zoals, TV, Magnetron, Speakers, Computer, Meterkast, Andere zend/ontvangst app Zoals radio, Digitenne,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dope3112 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:44:
goedenavond, een vraagje als jullie je router bekijken met inssider hoe gedraagt jullie router zich dan?

de mijne schiet om de 2 seconden van 50.. naar 60.. naar 70.. naar 80 en weer naar 50, zo onstabiel als de pest, ook moet ik bijna elke dag de router resetten omdat de blackberries en de androidtelefoons wel connecten met de router maar geen data doorkrijgen.

(stock firmware, laatste update, rustiger kanaal en op 20 MHz (40 is helemaal drama).

ohw en hoe zit het met de kanalen, als ik voorbij kanaal 8 ga dan kan winXP geen certificaat vinden,.. weird.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:19:
Klinkt als een lekkende magnetron die de 2,4 GHz zit te bevuilen of de videozender van de buren :p

Treed het ook op dichter bij de router (max 5-6 meter zonder muren)? Hoe gedragen andere netwerken met minimaal -75dB sterkte zich qua fluctuaties? Netwerken zwakker dan dat zijn overigens lastig te vergelijken met jouw eigen netwerk.

Ook hier fluctueert de boel overigens een beetje zoals jij beschrijft, dat is ook wat natuurlijk gedrag van dat soort frequenties met korte golflengten. Schommelt hier wat in de woonkamer tussen -42 en -50dB met TP-Link in het serverhok de meterkast.
Begint nu op een constructief probleem te lijken? Jij bent niet de enige die dit meld? Ik heb er overigens niet zo last van, maar goed: ik draai ook geen stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
Misschien handig om de vragen bij elkaar in het topic te zetten, aangezien deze mogelijk gerelateerd zijn.

Even doorgaan op de opmerking van To_tall / djkavaa, ik zou eens proberen om je router op een ander kanaal te zetten. Soms zitten er gewoon te veel mensen op hetzelfde kanaal.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het kanaal gewisseld van 1 naar 8 en nu lijkt het inderdaad stabieler. Soms pakt hij spontaan kanaal 4 erbij.
Even een tijdje afzien zo.
alvast bedankt.
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Is het niet gewoon dat je router automatisch het vermogen terugdraait als er weinig verkeer is?
Die eco functie zie je wel vaker voorbijkomen heden ten dage.

En heb je ook gekeken naar een nieuwe firmware?
Het kan ook gewoon een bug zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door cornfed99111 op 04-10-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:16:
Soms pakt hij spontaan kanaal 4 erbij.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij op 40 MHz kanaalbreedte staat. Zet hem is op 20 MHz, kan het ook stabieler van worden als de lucht vol zit.
Pagina: 1