[Geheugen] PC9200 niet meer leverbaar; wat nu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03
Ik wil mijn oude pc upgraden en van 4 naar 8 GB brengen.
Probleem is dat het geheugen dat ik heb, niet meer leverbaar is want het is DDR2 PC9200 geheugen.

Er zit nu in:
OCZ2P11504GK
OCZ Platinum Dual Channel Kit - geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2
4 GB : 2 x 2 GB DDR2 SDRAM Model DIMM 240-pins Geheugensnelheid 1150 MHz ( PC2-9200 )
Latentie CL5 ( 5-6-6-18 )

Tot mijn verbazing is PC9200 niet meer te koop, dus nu zit ik te dubben wat ik moet.
Ik kan nog wel PC8500 kopen, maar ik vraag me af of het extra geheugen dan nog wel rendement heeft tov de totale snelheid. Iemand tips of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dit, http://tweakers.net/aanbo...9200-flexxlc-edition.html bijvoorbeeld, al ga je dan naar 6 Gb, maar weet je zeker dat je er iets aan gaat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Dat is 4x 1GB, dus idd 6 en ik wou eigenlijk naar 8.

Volgens mij loopt mijn geheugen nu af en toe vol, vandaar dat ik wil uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Heb je je geheugen ook echt overclocked? Check anders eens met een tooltje als CPU-Z wat je huidige geheugen snelheid is. Als je niks handmatig ingesteld hebt is de kans groot dat je geheugen als PC6400 geinstalleerd is.

Op zich ga je weinig merken van iets trager geheugen. In de benchmarks wel wat maar in praktijk nauwelijks.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
de maximale 'gewone' snelheid van DDR2 is 1066mhz. Alles daarboven is overgeklokt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En je moederbord ondersteund ook de grotere hoeveelheid geheugen?
Anders kan je er gewoon DDR2 geheugen indoen. Of zijn er borden die specifiek PC9200 geheugen nodig hebben? Lijkt mij wel stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die 1150MHz geheugens niet kan vinden, verkoop die, die je nu hebt en koop een gewone set van 2x4GB 1066MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
2x4 op 1066Mhz zal je waarschijnlijk heel moeilijk kunnen vinden. Volgens mij is 800Mhz gemeengoed als het gaat om 4GB bankjes.

Zelfs als je ze misschien vindt zijn ze ongelofelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bestaat wel en heet Corsair Dominator, slechts 200 dollar kosten ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IJzerboot schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:01:
Dat is 4x 1GB, dus idd 6 en ik wou eigenlijk naar 8.

Volgens mij loopt mijn geheugen nu af en toe vol, vandaar dat ik wil uitbreiden.
Je kan denk ik beter eerst eens gaan onderzoeken waardoor je geheugen vol loopt en of er misschien onnodige programma's op de achtergrond mee draaien die geheugen vreten en eigenlijk niet nodig zijn. Punt is namelijk dat ddr2 eigenlijk wel een beetje eruit aan het gaan is en het dan zonde van je geld is om nu nog te gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Let ook op de voedingsspanning als je verschillende types gaat mixen. Mocht je dat OZC geheugen daadwerkelijk op 1150MHz hebben draaien (wat ik net zoals een aantal anderen niet verwacht) dan heb je daarvoor volgens de specs een flink hogere spanning nodig (2.2V) dan de standaard voor DDR2 geheugen (1.8V). Mocht je in de bios niks handmatig ingesteld hebben en gewoon op 'Auto' mode draaien dan zal dat ws een veilige spd waarde van 667 of 800 zijn bij 1.8V. Dan kun je er eventueel gewoon ander PC6400 DDR2 bij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Mmm. shame on me.. ResuCiGam heeft gelijk _/-\o_ , volgens CPU-Z draait het inderdaad op een lagere snelheid.. 8)7 En een betere check heeft me laten zien dat de hoeveelheid nog genoeg zou moeten zijn.
Ik ga wel aan de slag om te kijken of ik die geheugensnelheid omhoog kan krijgen want als het sneller kan, moet het ook sneller.. Thnx!
Pagina: 1