Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:08
Ik heb een HTC Desire met Android 2.3.

Ik zou graag willen verbinden met het eduroam netwerk van Hanze. Dit is mij met Android 2.2 nog wel gelukt, maar nu met 2.3 wil het niet.

Ik heb de volgende instellingen gebruikt (handmatig netwerk toegevoegd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
naam: eduroam
beveiliging: Enterprise (802.1x)
EAP methode: TTLS
Fase 2 verificatie: PAP
CA certificaat: N/A
Clientcertificaat: N/A
Identificatie: <naw nummer>@hanze.nl
Anonieme identificatie: <leeg>
Draadloos wachtwoord: je wachtwoord

Hij probeert wel verbinding te maken maar het lukt uiteindelijk niet. Iemand die weet welke instellingen ik moet gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2011 13:16 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Probeer eens om Fase 2 verificatie leeg te laten en anonieme identificatie op anonymous@hanze.nl te zetten. Geen garantie dat het werkt, maar dat zijn de instellingen die ik op eduroam TU Delft gebruik.

4015Wp west (Dordrecht)

• ThinkPad
Werkt helaas niet :'(

• Luqq
  • Laatst online: 21-11 09:50
Ik heb een half jaar terug eduroam fixer gemaakt waarmee je op eduroam van het RuG netwerk koen toendertijd, alleen ik hoor dat het hanze eduroam netwerk anders is. Als je een beetje met WiFi Advanced Config Editor rond zou kunnen spelen en hier je resultaten wil posten zou ik dit misschien in mijn applicatie toe kunnen voegen :) Met deze applicatie zijn ook de correcte settings gevonden voor eduroam groningen (en nog veel meer universiteiten over de wereld aan de comments te lezen :) )

• ThinkPad
Inmiddels werkt het 'hanze' netwerk ook gewoon... Ik deed allemaal moeilijk met instellen, EAP MSCHAP etc etc... maar als je gewoon de standaard instellingen laat staan bij verbinden, en je gebruikersnaam en wachtwoord invoert werkt het ook.

Net even de instellingen bekeken (op deze manier werkt het dus bij mij) en die zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
naam: hanze
beveiliging: 802.1x EAP
EAP methode: PEAP
Fase 2 verificatie: Geen
CA certificaat: (niet opgegeven)
Clientcertificaat: (niet opgegeven)
Identiteit: <naw nummer>@hanze.nl
Anonieme identificatie: <leeg>
Draadloos wachtwoord: je wachtwoord

Naw nummer en wachtwoord zijn dezelfde gegevens als waarmee je inlogt op Blackboard :)

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2012 12:11 ]