GTX 560 ti Twin Frozr II te warm!

Pagina: 1
Acties:

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Hey tweakers,

een maat van mij heeft onlangs een nieuwe pc in elkaar gestoken met een MSI GTX 560 Twin Frozr II.
Bij het spelen van spellen wordt zijn kaart echter al snel 85°C (gechecked met MSI Afterburner)! Als ik dit vergelijk met mijn Twin Frozr II, haal ik max 55°C. Er moet dus wel iets mis zijn met deze kaart?

Hij is hiervoor al langs Alternate België gegaan, maar daar vinden ze dit maar normaal...
Is er een andere manier om RMA aan te vragen, dus niet via de winkel?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Airflow van de kast wel ok?
Wat is de fanspeed?
Waarmee meet je de temperatuur?

Normaal gesproken worden ze ~65 graden.

Verwijderd

85 is ook nog lang niet in de gevarenzone. Ik vermoed dat je het verschil in de airflow van de kast zal moeten zoeken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Bij het spelen van spellen wordt zijn kaart echter al snel 85°C (gechecked met MSI Afterburner)! Als ik dit vergelijk met mijn Twin Frozr II, haal ik max 55°C. Er moet dus wel iets mis zijn met deze kaart?
Wissel de twee kaarten eens om, weet je gauw genoeg of het aan de kaart of aan een externe factor ligt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
RMA aanvragen voor een kaart die 85 graden wordt lijkt me nutteloos. Die dingen kunnen nog wel wat warmer worden.
Airflow is zeker zoals gezegd belangrijk om na te lopen.
Vaak gaat de flow van de voorkant (check de fan daar of die naar binnen blaast) naar de achterkant en/of via de voeding.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

airflow is een goeie inderdaad. Probeer ook eens te kijken of je bij wat schroefjes kunt. Misschien dat de koeler wat los zit waardoor hij niet goed contact maakt.

85 graden voor een reference 560Ti is al teveel. Idd, de chip kan volgens mij 95 of 100 graden hebben, maar goed is het niet. Zeker een twinfrozr2 kaart niet. dit hoort zelfs een van de koelste GTX560Ti kaarten te zijn.

Ik zou als ik jou was met de winkel bellen waar je em gekocht heb, de situatie uitleggen en zeggen dat je je airflow gechecked hebt, maar nog steeds hoge temps ervaart. Iets wat niet mag met deze kaart.
Leg dan ook uit dat je bereid bent om de koeler eraf te halen en kijken of de koeler scheef is en dus slecht contact maakt (+ foto's als bewijs), zodat je er zeker van bent. Waarschijnlijk krijg je dan toch te horen dat je dat niet moet doen vanwege garantie e.d. en dan kun je em waarschijnlijk gewoon opsturen.

Wanneer ze moeilijk doen over RMA vanwege een kaart die 85C wordt, kun je altijd zeggen dat je juist deze kaart gekocht hebt vanwege die goeie koeler en dat je dan ook verwacht dat ie daarnaar presteert. Anders zou je ook de veel goedkopere reference versie kunnen kopen. Dus wat dat betreft heb je gewoon een niet goed werkend product gekocht, waarvan de beloofde koeling zijn prijs niet waard is..

Laat even weten wat je gaat doen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Na wat aandringen hebben ze de pc getest. Na het stressen van de videokaart voor een bepaalde tijd kregen ze geen beeld mee waardoor hij een nieuwe heeft gekregen!
Dus alles is opgelost momenteel. Hij haalt nu ook rond de 55°C :).

Zou een verschil ik airflow echt een verschil van 30°C goedpraten?

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
MrMute schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:26:
Zou een verschil ik airflow echt een verschil van 30°C goedpraten?
Als de kast volzit met hete lucht, dan zal de koeler slechter presteren. Maar ik ben inderdaad ook van mening dat 30 graden een wel erg groot verschil is voor alleen een slechte airflow.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Koelpasta. Mijn 560 Ti Twin Frozr II gaf ook slechte temps. Zo'n 75c in-game non overclocked en op 925Mhz met 1.037v al ruim boven de 80c.

Pasta vervangen door AS5, zat veel te veel op en was erg brokkelig en droog, draai nu 980Mhz 1.087v met nog geen 75c in BF3 en in andere games net onder de 70c.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Pagina: 1