Toon posts:

2 schermen - niet juist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend een nieuwe Acer S243HL HDMI scherm gekocht. Inmiddels aangesloten maar het beeld klopt niet. Het lijkt wel uit verhouding getrokken, in ieder geval niet de native resolutie. Ik draai 'm in pair met een Acer X233H welk via DVI is aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sFIyxsC9tKHAP149hoqdGH1z/full.jpg

Ook inmiddels opgestart in VGA modus, maar het haalt niets uit. Alsof de bandbreedte per HDMI te klein is om 1920x1080 aan te sturen. (je krijgt een soort 1280x1024 effect op een 1680x1080 scherm).

Gebruikte hardware:

Asus Ati Radeon 4890 Top
> Acer S243HL per HDMI > DVI naar HDMI connector met high speed HDMI cable.
> Acer X233H via DVI kabel

Probleem: Beeld op Acer S243HL wordt gecropt, het ziet er niet uit. Settings van monitor haalt niks uit. Swappen van displays ook niet.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Op de foto kan ik helaas het probleem niet zo goed zien maar ik denk dat het aan de instellingen van je grafische kaart ligt ;)

www.maartendeboer.net

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft u al geprobeerd om de desktop uit te breiden i.p.v. te clonen?

Hier op het plaatje staan namelijk 2 dezelfde schermen (lijkt me sowieso niet de bedoeling met deze opstelling)

Nieuwe los geprobeerd?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Je staat op 'duplicate display' als je nu eens voor 'extend displays' kiest, kun je dan wel per monitor de resolutie kiezen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Zowel cloned of extended. Hij staat nu single en weergeeft nog steeds in een vreemde beeld verhouding. Ik ga de drivers even opnieuw erop plaatsen, er treden ook ineens artifacts in beeld op...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Nadat je hem op extended hebt gezet kan je wel de resolutie van de schermen los van elkaar aanpassen neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk net op het labeltje van die HDMI kabel, er staat zo'n leuke reciever, DVD speler, TV en satteliet apparaat, maar verder geen scherm. Kan het zijn dat dit kabeltje niet geschikt is voor dit type scherm ?

Driver installatie hielp ook al niet.
Rupie schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:35:
Nadat je hem op extended hebt gezet kan je wel de resolutie van de schermen los van elkaar aanpassen neem ik aan?
Ja, beide 1920x1080. Maar het probleem is is dat het nieuwe scherm per HDMI een verkleind beeld geeft. i.e de monitor mist bijna 1/3de schermoppervlak wat gewoon zwart blijft. Het is alsof je 1280x1024 op een 1680 bij 1040 scherm aan het weergeven bent. Ook is de text lelijk en gecropped vergeleken met het andere scherm.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 12:37 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HDMI = HDMI, of het werkt goed, of het werkt helemaal niet. Daar hoef je je iig niet druk om te maken.

offtopic:
ruim je bureaublad eens op man, hoe kun je zo werken :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-02 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan je overscan instellen op de monitor? Of in CCC.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Topicstarter
Scherm geeft ook 1920x1080 bij 68Khz Horizontaal en 60Khz verticaal aan. Het kan zijn dat windows het andere scherm aan het verwarren is met dit scherm, en daardoor settings toepast die voor het andere scherm zijn bedoeld. Ik krijg er serieus koppijn van door het staren naar een scheefgetrokken beeld.

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:36:
Ja, beide 1920x1080. Maar het probleem is is dat het nieuwe scherm per HDMI een verkleind beeld geeft. i.e de monitor mist bijna 1/3de schermoppervlak wat gewoon zwart blijft. Het is alsof je 1280x1024 op een 1680 bij 1040 scherm aan het weergeven bent. Ook is de text lelijk en gecropped vergeleken met het andere scherm.
Je bedoelt dat je nieuwe monitor op 4:3 wordt aangestuurd ipv 16:9?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tot 1440 bij 900 pixels heb ik volledig scherm. Ga ik hoger dan cropt als het ware het scherm van links naar rechts in. En dat is het probleem. Op 1920x1080 mis ik een deel van m'n scherm wat niet volledig wordt benut. Toch een bandbreedte issue met deze grafische kaart?

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:52:
Tot 1440 bij 900 pixels heb ik volledig scherm. Ga ik hoger dan cropt als het ware het scherm van links naar rechts in. En dat is het probleem. Op 1920x1080 mis ik een deel van m'n scherm wat niet volledig wordt benut. Toch een bandbreedte issue met deze grafische kaart?
Lijkt me stug, kun je qua aansluitingen de monitoren omwisselen, of 2 keer dvi gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

Lijkt me stug, kun je qua aansluitingen de monitoren omwisselen, of 2 keer dvi gebruiken?
Ja het is echt zo. Ik kan ze omwisselen maar er gebeurd niets. De DVI scherm blijft uitstekend. Het lijkt me een kabelissue omdat het lijkt alsof deze de bandbreedte over 1440 of hoger niet meer aankan, en daarom 'cropt'.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:52:
Tot 1440 bij 900 pixels heb ik volledig scherm. Ga ik hoger dan cropt als het ware het scherm van links naar rechts in. En dat is het probleem. Op 1920x1080 mis ik een deel van m'n scherm wat niet volledig wordt benut.
Google voor de gein eens op Wikipedia: Overscan. Dit kan je makkelijk instellen in CCC.
Toch een bandbreedte issue met deze grafische kaart?
Lijkt me stug, zelfs op een HD5450 trek je met gemak 2x1080p..

Update je CCC trouwens eens naar de nieuwste versie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En als je de S243 op de kabel van de X233 zet, heb je dan wel normaal beeld?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Google voor de gein eens op Wikipedia: Overscan. Dit kan je makkelijk instellen in CCC.

[...]

Lijkt me stug, zelfs op een HD5450 trek je met gemak 2x1080p..

Update je CCC trouwens eens naar de nieuwste versie.
Done en done. Overscan was de oplossing. Het stond letterlijk 1/3de uit z'n neus te eten qua pixels, en het beeld zag er verrot uit.

Moet zeggen een heerlijk schermpje :)
SinergyX schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:58:
En als je de S243 op de kabel van de X233 zet, heb je dan wel normaal beeld?
Gaat niet op , eentje heeft DVI de ander HDMI.

Verwijderd

Ben ik even blij met dit topic! Ik worstelde hier ook al een tijdje mee. Computer had een tijdje uitgestaan wegens vakantie en toen ik terugkwam waren de settings veranderd. Ik zocht en kon niet vinden. Nu wel.

Maar het is nog steeds lastig te vinden. Start CCC:
  • Right click on the Desktop and open CCC
  • If your not already in Advanced Mode, Switch to this.
  • Click dropdown menu Graphics in the top right
  • Select Desktops and Displays
  • Right Click your currently activated display under ‘Please Select a Display’
  • Select Configure
  • Click on the Scaling Options tab
Bingo!

Verwijderd

Topicstarter
Het domme is is dat je dit proces opnieuw moet herhalen als je maar ook 1 setting wijzigt aan het ene of andere scherm. Verder dacht ik dat het van invloed kon zijn met de HDMI kabel maar dat was een ruime 10gbit standaard kabel welk voldoende was voor 1920x1080.

Afijn; het werkt nu. Kan ik me weer richten op m'n bureau opruimen en andere onzin. :P

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:38
Holy shit al die icoontjes. XD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:25:
Het domme is is dat je dit proces opnieuw moet herhalen als je maar ook 1 setting wijzigt aan het ene of andere scherm. Verder dacht ik dat het van invloed kon zijn met de HDMI kabel maar dat was een ruime 10gbit standaard kabel welk voldoende was voor 1920x1080.

Afijn; het werkt nu. Kan ik me weer richten op m'n bureau opruimen en andere onzin. :P
Er bestaan geen 10gbit ect HDMI kabels. Je hebt HDMI kabels en HDMI kabels, goedkope HDMI kabels halen de bandbreedte van HDMI niet op lengtes >10m, verder is dat 10gbit geneuzel BS.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2011 22:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
Ik had ook de S243HL, kan me herinneren dat ik nog even de goede driver moest zoeken voordat hij het helemaal goed deed.
Helpt misschien ook voor mensen die ook problemen hebben.
Pagina: 1