Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VS 2008] drop op mdi child

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows application in VS 2008.

Nu wil ik op een form files 'droppen' vanuit een externe applicatie (Outlook), probleem is alleen dat het form een mdi-child is. Wanneer ik dus een item vanuit outlook op het form sleep dat wordt de DragEnter event van het mdi-parent form aangeroepen. Ik heb al heel wat gezocht op het internet maar krijg dit niet opgelost.

Heb als test al even het form geen mdi child gemaakt en dan werkt het gewoon goed. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kun je niet testen welk form er onder de muiscursor zit en daarop het event doorsluizen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel in de dragenter event van de parent uitlezen (dmv activemdichild) welk form er actief is, maar hebt echt geen idee hoe ik dan de dragenter event door kan zetten naar het child form

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Om welke taal gaat 't? Je probleem lijkt me weinig te maken te hebben met VS2008 ;) Niet dat de taal heel spannend is voor .Net gerelateerde zaken, maar toch...

MDI Forms is al weer even geleden voor me; daar kan ik je helaas niet mee helpen. Maar was 't niet zo dat de MDI "root" of "host" of hoe je 't ook wil noemen weet welk childform actief is?

/edit:
ActiveMdiChild

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 03-10-2011 15:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Is het niet zo dat je dan je dit in je child form moet gaan maken?
Dus je impelementeer de Drop functionaliteit in je child.
En dan de Drag-Drop van je parent form gewoon compleet negeren. (setAcceptDrops(False))
Of wordt dan je event niet afgetrapt?

Probeer ook eens je ChildForm opzichzelf te runnen, en kijken of je drag-drop dan wel werkt.
Dan kan je iig even kijken of dat niet het probleem is.

Heb je al gedaan, dus dat is het probleem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Armageddon_2k op 03-10-2011 15:04 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RobIII schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:53:
offtopic:
Om welke taal gaat 't? Je probleem lijkt me weinig te maken te hebben met VS2008 ;) Niet dat de taal heel spannend is voor .Net gerelateerde zaken, maar toch...

MDI Forms is al weer even geleden voor me; daar kan ik je helaas niet mee helpen. Maar was 't niet zo dat de MDI "root" of "host" of hoe je 't ook wil noemen weet welk childform actief is?
Punt is dat een gebruiker niet per definitie zijn drop doet op een actief MDI child, maar misschien wel op een inactief MDI child.

Deze drag/drop functionaliteit moet je m.i. gewoon implementeren in je MDI child en je parent de drag & drop handeling helemaal laten negeren. Die zou er niet tussen hoeven zitten.

Het is inderdaad verder niet heel erg taal afhankelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 03-10-2011 15:17 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1