Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Certificaat waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Momenteel gebruik ik de SSL verbinding van mijn mailserver, waardoor ik elke keer dat ik Outlook opstart een zogenaamde 'Internet security warning' krijg met daarop de mededeling:

The server you are connected to is using a security certificate that cannot be verified. The target principal name is incorrect. Do you want to continue using this server?

Ik kan dan kiezen voor ja en nee, en ik kan het certificaat bekijken en eventueel opslaan naar een bestand. Hoe kan ik nou voorkomen dat Outlook elke keer deze waarschuwing weergeeft en de boel zo instellen dat hij automatisch verbinding maakt met deze server? Is er een manier om aan te geven dat ik altijd gebruik wil maken van deze server?

Ik hoor het graag. Dank!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:43
Ik kom deze tegen: http://www.shudnow.net/20...k-2007-certificate-error/ misschien kan je er iets mee

Verwijderd

Controleer even of het (fqdn) domein in het certificaat overeenkomt met de naam van je pop3/imap/exchange mail server. Daarnaast zorgen dat je certificaten up-to-date zijn via Windows Update.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 11:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mijn mailserver
Heb je de mailserver zelf ingericht, of bedoel je de server die je gebruikt?

In beide gevallen: check bij de serverbeheerder of het certificaat klopt (Diginotar? :+ ). Als het geen 'echt' certificaat is omdat het bijvoorbeeld door de servervbeheerder zelf is gegenereerd, zal je het zelf in je client moeten aanduiden als vertrouwd: [google=outlook import self signed certificate] => http://blogs.technet.com/...-the-exchange-server.aspx of mhoogendam in "[Outlook 2007] Certificaat waarschuwing"

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 03-10-2011 11:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

ralpje

Deugpopje

F_J_K schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:48:
[...]

Heb je de mailserver zelf ingericht, of bedoel je de server die je gebruikt?

In beide gevallen: check bij de serverbeheerder of het certificaat klopt (Diginotar? :+ ). Als het geen 'echt' certificaat is omdat het bijvoorbeeld door de servervbeheerder zelf is gegenereerd, zal je het zelf in je client moeten aanduiden als vertrouwd: [google=outlook import self signed certificate] => http://blogs.technet.com/...-the-exchange-server.aspx of mhoogendam in "[Outlook 2007] Certificaat waarschuwing"
Aanmerken als vertrouwd gaat niet werken; de foutmelding geeft aan dat de naam niet overeenkomt met je request.
@TS met welke hostname maak je verbinding, en welke staan er op je cert?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• bart1074
Het gaat om de mailserver van antagonist die ik gebruik. Dat is dus mail.mijndomein.ext.

Als ik het certificaat bekijk, is het issued to s93.webhostingserver.nl en issued by s93.webhostingserver.nl.
Als ik naar details ga kijken zie ik bij issuer ook nog staan info@antagonist.nl.

Is dit voldoende informatie of hebben jullie meer nodig? Alvast reuze bedankt!

Verwijderd

Probeer eens s93.webhostingserver.nl in te vullen bij de inkomende mail server.

Om wat voor mail service gaat het eigenlijk (pop/imap/exchange/...) ?

• bart1074
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:27:
Probeer eens s93.webhostingserver.nl in te vullen bij de inkomende mail server.

Om wat voor mail service gaat het eigenlijk (pop/imap/exchange/...) ?
Het gaat om een pop mail service. Het lijkt erop dat de wijziging naar s93.webhostingserver.nl werkt. Nu bij het opstarten niet meer die waarschuwing. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ralpje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:50:
Aanmerken als vertrouwd gaat niet werken; de foutmelding geeft aan dat de naam niet overeenkomt met je request.
@TS met welke hostname maak je verbinding, en welke staan er op je cert?
Oeps :X

Maar inderdaad: het certificaat "verklaart" dat je echt met s93.webhostingserver.nl praat, als je client dan denkt dat het met mail.mijndomein.ext praat dan gaat 'ie terecht klagen dat er geen zekerheid is dat je met mail.mijndomein.ext communiceert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bart1074
Veel dank.

Ik kreeg zojuist nog wel dezelfde waarschuwing bij het versturen van email, maar toen bleek dat dat net een ander certificaat is. Die is namelijk issued to and issued by 'localhost'. Is dat niet vreemd?

Dank!

Verwijderd

Ja, daar heb ik ook geen antwoord op :P

Je kunt de SMTP server van je internet provider gebruiken, als je geen gebruik maakt van een laptop is dat de makkelijkste optie. Anders even je hostingsprovider vragen.

• bart1074
Ze zijn bij Antagonist kennelijk op de hoogte van het probleem, maar menen dat het ingewikkeld is het op te lossen. Toch jammer want voor de rest ben ik zeer tevreden over deze hoster.

Verwijderd

Ik vervang een paar keer per jaar certificaten voor Exchange en Postfix servers en dit is niet meer dan 30 minuten werk en kan al vanaf een 100 euro. Lijkt me dus een beetje een raar verhaal...

Maar misschien is het in hun systeem technisch niet mogelijk om 1 of andere reden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 19:39 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

ralpje

Deugpopje

Zo'n trusted cert is leuk, maar niet als je door shared hosting allerlei verschillende domeinnamen op je bak draait. Die kun je namelijk niet allemaal op één cert kwijt ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

ralpje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:50:
Zo'n trusted cert is leuk, maar niet als je door shared hosting allerlei verschillende domeinnamen op je bak draait. Die kun je namelijk niet allemaal op één cert kwijt ;)
Nee, maar dat is ook helemaal niet nodig bij een shared hosting. Waarom zouden al die mensen niet gewoon van mail.hosternaam.tld gebruik kunnen maken als ze certificaten zo belangrijk vinden.

Anders gewoon euro's neertellen bij een hoster die dat wel kan regelen.

En in dit geval gaat het er om dat het certificaat van de SMTP server helemaal niet klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 20:11 ]

Pagina: 1