Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:02
Weet niet zeker of dit hier hoort of in de /Android smartphones/ afdeling, maar vooruit.

Heb vorige week een nieuwe simlockvrije HTC Desire S gekocht ter vervanging van mijn Legend.
Ik had al een sim-only abonnement met databundel bij Telfort.

Op die Desire S blijkt Vodafone firmware te zitten. (Er komt oa een Vodafone logo voorbij als ik 'm opstart, en er staat wat vodafone360 bloatware op.) Bellen en SMSsen is geen probleem. SIM erin en 't werkt.
Maar internet krijg ik niet aan de praat. Wordt niet automatisch geconfigureerd (zoals bij mijn Legend) en handmatig instellen volgens de aanwijzingen op de Telfort website levert ook niks op.
Volgens de verkoper van de telefoon moet 't niet uitmaken. Kennelijk toch wel.

Een verschil dat me opviel tussen Legend en Desire is dat bij de Legend na het terugzetten naar fabrieksinstellingen een stap in het set-up keuzemenu voorbij komt waar je invoert welke provider je hebt. Daar kan ik Telfort uit kiezen. Bij de Desire ontbreekt deze stap.

Heeft iemand dit al 'ns bij de hand gehad? Wat is wijsheid? Denk dat het op te lossen moet zijn door een nieuwe firmware te flashen maar ga liever niet meteen lopen klooien aan een nieuw toestel. 'T moet gewoon werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:39

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ga naar Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten en kijk of alles daar goed staat voor telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Ja, dat was mijn eerste actie nadat bleek dat de telefoon 't niet automatisch instelde. Alles staat goed ingesteld
supern0va schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:22: Wordt niet automatisch geconfigureerd (zoals bij mijn Legend) en handmatig instellen volgens de aanwijzingen op de Telfort website levert ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Net weer met de helpdesk van Telfort aan de lijn gehangen. Zij zijn ervan overtuigd dat het probleem niet bij hen ligt. Er is nog 1 vage hypothese van Telfort uit en dat is dat mijn nieuwe telefoon niet compatible is met mijn huidige simkaart. Heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Moet nog iemand vinden die ook Telfort gebruikt zodat ik die sim in mijn toestel kan proberen. Heb wel een vodafone sim in mijn toestel geprobeerd en dat werkt vlekkeloos :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:12

knakworst

Get more sats!

Probeer eens roaming aan te zetten. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Ik zou kijken of je hem kunt "debranden" wat zoveel betekent als dat je een Stock HTC firmware erop moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou het toestel om laten ruilen tegen eentje zonder branding, tenzij je al van plan was je Desire te rooten etc., dan kun je dat zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
knakworst schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:40:
Probeer eens roaming aan te zetten. Misschien helpt dat.
Probeer eerst dit eens, Telfort "roamt" n.l. op het KPN netwerk, waardoor dit helaas noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Telfort moet je inderdaad roaming aanzetten (ook Telfort gebruiker hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:00
Zal wel treurig zijn als de telfort klantenservice daar niet meteen op gewezen heeft.
Let hiermee natuurlijk wel op als je je in de buurt van een grens bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Nou, 't is opgelost hoor. Soort van. Had mijn sim voor de tiende keer even teruggeplaatst in mijn oude mobiel om te checken of internet er niet gewoon uit lag. Dat werkte. Teruggeplaatst in mijn nieuwe, en... Jawel. Werkte ook. Sindsdien geen problemen meer mee gehad. Ik hoef zelfs het vinkje bij 'dataroaming' niet aan te zetten.

Ik had liever dat ik ook de reden kende dat het nu wel werkt, maar vooruit. Toch bedankt allemaal!
Pagina: 1