Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7-x64] Zwart scherm + cursor bij boot, ook in safe mode

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met mijn W7 installatie, waarvoor ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

's Avonds sloot ik mijn computer af, en bij het afsluiten kreeg ik een blue screen. De melding daarop was iets van "memory management" of iets van die strekking. De echte melding heb ik helaas niet genoteerd :F

De volgende ochtend bij het opstarten van de computer, werd ik presenteerd met een zwart scherm met cursor en de de melding van een runtime error in nvvsvc.exe. Dit blijkt een proces te zijn van Nvidia. Via de hersteldisk heb ik toen dit bestand gerenamed. Nu krijg ik geen melding meer, maar ik blijf zitten met een zwart scherm met werkende cursor. Ik heb alle verschillende safe mode opties al geprobeerd, maar dit probleem treed altijd op.

Het vreemde is dat de muis wel gewoon werkt, ook gaat m'n beeldscherm netjes na 10min in standby en als ik op de powerknop druk wordt de computer ook gewoon netjes afgesloten. Echter krijg ik geen inlogscherm te zien, nog kan ik via ctrl+alt+del ergens bijkomen.

Ik heb al geprobeerd om chkdsk en sfc te runnen via de herstel optie, maar dit heeft geen soelaas geboden helaas.

Een optie zou natuurlijk zijn om alles weer te herinstalleren, maar aangezien ik dat net gedaan heb zit ik daar eigenlijk niet op te wachten.

Heeft iemand nog een goed idee, of blijft er niks anders over dan weer alles opnieuw te installeren?

• bartbh
  • Niet online
Ik heb nog even verder kunnen testen, en de computer lijkt gewoon te werken maar het logon scherm verschijnt niet.

Wel is het mogelijk om de gedeelte mappen te benaderen en ook komt na 5x op shift te drukken, de vraag tevoorschijn of ik de plaktoetsen in wil schakelen.

Dus op de een of andere manier start de computer wel op, maar wordt het inlogscherm niet weergegeven. Tevens werkt ctrl+alt+del ook niet.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat doet de veilige mode? Doet die het wel, probeer dan de video driver weer in te stellen op VGA en kijk of die het dan weer doet in de gewone mode. Zo ja, videodriver voor je kaart weer opnieuw installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door MegaTronics op 03-10-2011 18:11 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bartbh
  • Niet online
Veilig modus is hetzelfde, zwart scherm met een bedienbare muiscursor. Ook hier werkt het 5x op shift drukken.

Het lijkt erop dat Windows dus wel geladen wordt, maar niet de "service" die het inlogscherm tevoorschijn moet toveren?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Via google vind ik alleen wat info over virussen en rechten die niet goed zouden staan.

• bartbh
  • Niet online
Via de repair disk heb ik regedit uitgevoerd en daarmee het register ingeladen, ook de verwijzingen naar explorer.exe en userinit.exe staan goed.

Tevens heb ik ook de virusscanneer (AVG) uitgeschakeld door een aantal bestanden in de map \system32\drivers te hernoemen.

Wel programma of proces zou moeten zorgen voor het inlogscherm?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
winlogon.exe?

Shift-Control-Esc werkt wel?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bartbh
  • Niet online
Nee, die combinatie werkt ook niet. Het enige venster wat ik tevoorschijn kan halen, is die van de plaktoetsen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Klinkt als een videokaart driver die niet goed gaat. Kan je veilige modus met dos prompt wel starten?
Dan zou je de installer silent kunnen runnen.

Even niets...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
in veilige modus gebruikt windows eigen drivers dacht ik.
Dan blijft imo alleen de repair optie van je installatie DVD over.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bartbh
  • Niet online
Geen enkele veilige modus optie werkt. Mijn idee zou zijn dat het niet aan de videokaart(drivers) ligt, aangezien ik ander toch helemaal geen beeld zou krijgen? Nu krijg ik wel gewoon een normale cursor en ook het meldingsscherm van die plaktoetsen is in normale kleuren/proporties.

De repair optie van de installatie DVD? Die kan/doet toch niet meer dan de "opstart herstellen"-optie die je kunt selecteren mbv F8 tijdens het opstarten?

Verwijderd

bartbh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:10:
Geen enkele veilige modus optie werkt. Mijn idee zou zijn dat het niet aan de videokaart(drivers) ligt, aangezien ik ander toch helemaal geen beeld zou krijgen? Nu krijg ik wel gewoon een normale cursor en ook het meldingsscherm van die plaktoetsen is in normale kleuren/proporties.

De repair optie van de installatie DVD? Die kan/doet toch niet meer dan de "opstart herstellen"-optie die je kunt selecteren mbv F8 tijdens het opstarten?
Dit is zoiezo geen videokaart probleem. anders had je de cursor niet in beeld gekregen. Er lijkt iets mis te gaan met explorer.exe in mijn ogen. Wat je zou kunnen proberen is: De dvd van windows 7 erin doen daarvanaf opstarten. Bij het keuzescherm om te gaan installeren overige opties aan te klikken en dan opstart herstel uit te voeren. Mocht daarbij geen probleem worden gevonden zou je eventueel (mits ze je niet hebt opgeruimt) systeem herstel kunnen uitvoeren naar een datum waarbij alles nog goed was. Verder zou ik het zelf in iedergeval niet weten.

edit: even de thread nog een keer overgelezen :X of probeer eens de ultimate bootcd en test je geheugen? Mochten na aan aantal passes errors ontstaan dan weet je dat je geheugen niet in orde is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 21:07 . Reden: thread beter gelezen ;-) ]

• Smuuk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Die BSOD ruikt naar hardware problemen... test eens met 1 latje ram ...
En probeer ook uw hdd eens te testen ...

• bartbh
  • Niet online
Ik zal eens de Windows opstart herstellen proberen. (nu vanaf install disk) Kijken of dat soelaas biedt.

Echter verwacht ik ook dat het ergens bij "explorer.exe" fout gaat. Mede vanwege het feit dat de computer verder wel "normaal" opstart en ook via het netwerk te benaderen is. Tevens sluit de computer ook netjes zichzelf af als je de powerknop indrukt, dus Windows ACPI werkt dan ook correct.

Het heugen zal ik ook eens scannen, maar ik zou verwachten dat hier in ook niet de fout zit, aangezien anders de computer verder ook niet op zou starten.

Vreemd probleem.

edit:
de windowskey + U of + P (respectievelijk toegankelijkheid en projector) werken ook gewoon.

Is er een mogelijkheid om de bestanden/executables die in het begin op zouden moeten starten, te vervangen vanaf de install disk? Want SFC vindt namelijk geen problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door bartbh op 03-10-2011 21:28 ]

• bartbh
  • Niet online
Opstartherstel vanaf de install disk geeft ook geen verbetering, geheugenscan ook niet.

Het bestand dat ik in het begin gerenamed heb (nvvsvc.exe) heb ik weer terug gezet, en de bijbehorende melding verschijnt dan uiteraard ook weer:
Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.
Maar met die foutmelding + Google kom ik ook geen steek verder helaas.

• bartbh
  • Niet online
Toch gelukt, ik zal de oplossing ook direct delen zodat andere mensen er ook wat aan hebben:

Via http://wantonleaf.blogspo...-nvvsvcexe-c-runtime.html kwam ik erop om een backup van het register terug te zetten.

Het kopiëren van system32\config\regback naar system32\config heeft er voor gezorgd dat ik in ieder geval weer kan inloggen.

Wel zit ik nu met een oude versie van m'n register (verwijzingen naar verplaatst bureaublad, mijn documenten etc.) maar ik kan tenminste weer inloggen.

De exacte oorzaak heb ik dus niet kunnen achterhalen helaas.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan zou je haast denken dat er met het verplaatsen van het een en ander iets mis gegaan is waardoor die de weg kwijt was. Maar goed, je kunt weer bij je data.

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 14:22

Pablo

Rito pls

volgens mij is dit een nvidia .dll probleem (nvvsvc.dll)
ik heb hier ook last van gehad

volgens mij staat google er vol mee om dit probleem op te lossen.
het gaat fout bij een corrupt dll bestand van nvidia.
als je een driver update doet blijft dit dll bestandje gewoon staan.
ook als je een normale uninstall doet blijf dit dll bestandje ook ergens staan

zo te zien heb je het dus al opgelost
ik had dit probleem op gelost door het dll bestandje te verwijderen
daarna via de uninstall tool van nvidia de driver verwijderen en daarna de driver opnieuw te installeren
(bij mij deed safeboot het wel namelijk)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Wie riep er ook alweer dat het geen videokaart driver probleem was? :+

Even niets...

• bartbh
  • Niet online
Corrupte driver is het waarschijnlijk niet, aangezien ik anders vast geen normale cursor zou hebben en ook de meldingsschermen van plaktoetsen etc. niet zouden verschijnen.

Tevens zou het met een foute driver, volgens mij, nog wel mogelijk moeten zijn om in safe mode op te starten.

Het is/was dus een fout in het register, echter hoe deze ontstaan is is voor mij een raadsel. Nu heb ik wel een backup van het register terug kunnen zetten, echter is deze wel ruim een week oud. Het is een backup van het moment dat ik de computer opnieuw geïnstalleerd heb.

Ik wil nog kijken of ik eventueel de fout kan achterhalen deze kan fixen in het foute register. Zo niet, dan zit er eigenlijk niks anders op dan [weer] Windows opnieuw te installeren.
Pagina: 1