Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Heb geen enkele ervaring met programmeren maar zou graag Android willen leren.

Heb zonder problemen Eclypse en de Android SDK geinstalleerd op mijn Windows 7 PC en Ubuntu laptop

Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat je 'redelijk' met Android bekend was en zelf een eenvoudige applicatie kon schrijven?

Nogmaals wil graag weten of dit dagen / weken / maanden geduurd heeft daar het voor iemand met geen programmeer ervaring er allemaal wel 'erg ingewikkeld' uitziet.

Bedankt.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Hier vind je meer informatie: [Ervaringen] Android SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou zeggen, definieer leren. Je kan beter vragen, hoe langt zou het duren voordat ik bijv. een simpele rss reader kan maken in Android. En met maken bedoel ik dan alleen ontwikkelen op basis van documentatie (ontwerp).

Maar ook dat is eigenlijk een tamelijk zinloze vraag. Wij weten niks van jouw achtergrond, kennis of niveau. Maar goed, met een beetje gevoel zou je binnen een maand toch een simpele app moeten kunnen bouwen imho.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 16:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je moet inderdaad wel wat meer gegevens in je topicstart zetten om een redelijk antwoord te kunnen geven (en dan nog is het glazen bol werk). Wat wil je maken, wat kun je al, welke opleiding & niveau, enz.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
@JoetjeF: bedankt voor de link

@ bonzz.netninja: achtergrond 25 jaar IT ervaring (Windows clients en netwerken) waarvan de laatste 7 jaar IT Manager

@ janvanduschoten: opleiding MBO, zoals aangegeven nog nooit verder gekomen dan "Hello world"

Wat zou ik willen leren? Eerst maar eens "Hello world" onder de knie krijgen, daarna een simpele applicatie die misschien de settings van mijn telefoon uit kan lezen. Uiteindelijke wil ik een applicatie ontwikkelen die contact maakt met een database op internet om gegevens te vergelijken.

Bedankt voor de input so far.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk vooral eens hier, een paar inleidende tutorials in Android. Daarnaast staat daar ook de SDK gespecificeerd met talloze samples.
Pagina: 1