ik zoek een Wifi acces point met geavanceerde mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:25
Voor de stichting waar ik werk zoek ik een accespoint met geavanceerde mogelijkheden.

nu gebruik ik netgear WNDR3700v2 als accespoint op een aantal locaties, we krijgen een bridge aangeboden en met deze router gebruik als acces/firewall/dhcp zelf te kunnen regelen voor de printers en andere ip gevoelige apparatuur.

nu moet ik een wifi internetcafé maken op een nieuwe locatie, en dan moet ik een paar dingen kunnen.
extra kunnen.

wat moet ie echt kunnen:

ik wil per SSID de bandbreedte kunnen regelen dat het guestnetwerk 1 mb krijgt maar de crew bv 5 mb op hun eigen SSID.

En ik moet clients kunnen blokken als iemand vervelende dingen doet.

wat zou leuk zijn als ie het kon:

en ook dat ik het guest netwerk met een schedule aan en uit kan schakelen.
en dat ik makkelijk sites kan blokkeren, liefst met een import lijstje

welke router zou ik kunnen gaan gebruiken ?
Van die home made roms ben ik niet zo fan,, die WNDR3700v2 is genoeg voor te krijgen.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56

D4NG3R

kiwi

:)

Wat jij zoekt is een managed switch, hieraan hang je dan 1 of meerdere accespoints. De poorten waaraan deze AP's aangesloten zitten geef je dan een bepaalde bandbreedte. Eventueel blokkeer je op de switch dan een MAC adres als deze vervelend zit te doen ;) .

Edit: Bedoel je niet SSID ipv SSD?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2011 09:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 09:13
Ik gebruik hiervoor dankbaar DD-WRT.

Je zult even moeten kijken welke router je exact wilt en of deze ondersteund wordt door DD-WRT. Nadat je DD-WRT op de routers/ap's hebt gezet kun je bijna alles ermee. Ik heb hier onlangs 3 locaties mee voorzien van WiFi. 1x 10 ap's, 1x 3 ap's en 1x 2 ap's. De grootste draait nu al ruim een maand met echt 0,0 problemen.

In DD-WRT kun je ook vlans aanmaken zodat je zowel gasten als personeels toegang kunt scheiden.

overigens gebruik ik de (iet wat verouderde) Linksys WRT54GL routers ter info.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56

D4NG3R

kiwi

:)

DD-WRT kan ook ja, mijn oplossing is eigenlijk wat omslachtig 8)7 . Echter vraag ik mij af of je dit in een professionele omgeving wilt gebruiken..

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2011 09:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dj.verhulst
<edit> is bij gewerkt.

Het is primair 1 ruimte waar een soort kantine/koffiecorner zit.

de meest doorsnee accespoint/routers kan je soms wel multi SSID maken maar er geen bandbreedte aan hangen en per connectie.

zit nu een beetje te spitten http://www.netgear.com/images/wndap350_ds_11nov0918-5813.pdf zou dit wat zijn ?
Met de prijs kan ik prima leven http://www.misco.nl/produ...de=908082&affiliate=10450

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
Sjengcity schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:44:
Ik gebruik hiervoor dankbaar DD-WRT.

Je zult even moeten kijken welke router je exact wilt en of deze ondersteund wordt door DD-WRT. Nadat je DD-WRT op de routers/ap's hebt gezet kun je bijna alles ermee. Ik heb hier onlangs 3 locaties mee voorzien van WiFi. 1x 10 ap's, 1x 3 ap's en 1x 2 ap's. De grootste draait nu al ruim een maand met echt 0,0 problemen.

In DD-WRT kun je ook vlans aanmaken zodat je zowel gasten als personeels toegang kunt scheiden.

overigens gebruik ik de (iet wat verouderde) Linksys WRT54GL routers ter info.
Zoals de topic starter aangeeft:
Van die home made roms ben ik niet zo fan,
Dit kan ik me ook wel voorstellen, omdat hierop geen enkele support is te halen van de fabrikant. Voor een zakelijke (en professionele) uitvoering is een goede support & support contract erg belangrijk denk ik.

• dj.verhulst
Dat is precies wat ik bedoel, ik werk hier al interim beheerder het niveau van de lokale mensen is een nieuwe printer installeren al lastig genoeg dus als ik klaar ben moet het simpel door iemand met beperkte skills opgepakt kunnen worden.

Het eerste wat je hoort als je een uurtje factuurtje ict toko wat laat doen dat ze vaak weinig trek hebben in zo'n DD-WRT oplossingen ondanks de mogelijkheden,, maar support.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

Voor het access point waar jan-met-zijn-tablet ook is een paar mailtjes download is support niet zo heel belangrijk, daar werkt DD-WRT/OpenWRT prima, is het echter voor bedrijfskritische doeleinden kun je beter naar oplossingen van Cisco etc. gaan kijken.

Anders kun je een PfSense firewall bouwen met 2 VLAN's met twee losse access points, een voor privégebruik, en een voor publiek gebruik. Dan kun je de bandbreedte per VLAN regelen, en (indien gewenst) een captive portal opzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door donny007 op 03-10-2011 10:42 ]

/dev/null

• dj.verhulst
het gaat niet eens primair om die tablet/ gsm clients en die paar laptops die er aan hangen
maar om de router zelf het support als er eens wat is.

• dj.verhulst
niemand een tip met een bepaald model ??

heb wat merken bekeken en de termen vliegen je om de oren, maar kan niet echt vinden maar weet ook niet zo goed hoe die marketing gasten bandbreedte management per wifi verbinding vertalen.

ben gewoon niet zo dol van dd-wrt oplossingen

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:49

allure

Titaan fase 2/3

Bij Draytek noemen ze dit "Bandwidth Limit" Deze kun je instellen voor iedereen en voor bepaalde ip-range`s.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2l8dwmw.png

[ Voor 19% gewijzigd door allure op 08-10-2011 11:17 ]

• dj.verhulst
Daar heb ik iets aan,, heb deze router al eens ingezet bij klanten

die adsl en een dongle hadden als fall over maar ik herinner me dat dit er ook op zit

http://www.draytek.nl/pro...2-serie/vigor-2850-serie/

ik kan op iedere lan poort een op reeks hangen en op ip reeksen limiten opleggen, zou denken dat je dat ook per SSID kan doen.

bedankt !

Pagina: 1