GoT/T.net enórm traag..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Normaliter valt er prima te GoT-ten tijdens m'n nachtdiensten, maar for some reason is het vannacht praktisch onmogelijk om ook maar íets fatsoenlijk te doen op 't forum.

Het is toch vrij bizar dat ik 1-2 minuten moet wachten op welke pagina dan ook. En volgens de stats zitten alle servers uit hun neus te vreten, dus een backup o.i.d. lijkt me ook niet aan de orde?

Dus, wat is d'r dan wél aan de hand? :P Uplink naar T.net gedowngrade naar 56k6? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is idd volstrekt onwerkbaar op dit moment ja.... lijkt wel of de bits nu per postduif worden bezorgd, en er onderweg wat postduiven de weg zijn kwijtgeraakt..

Zit VNU Media tegenwoordig zo slecht in de financiën dat t.net nu via een 33k6-modempje word ontsloten op Internet ofzo? :P

Is ook al minstens een halfuur zo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Sowieso al vanaf 02:00 en nu dus inderdaad nog steeds.. Vaagheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bah, daar gaat mijn ochtend-browse-sessie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Jaaa hoor, is nét m'n dienst drie minuten voorbij, gaat 't weer snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij doet het weer *O*

Wat was er aan het handje? Iets externs (DDOS bijv) of iets interns (loadbalancer die even gereset moest worden bijv)?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er was een database met kernel panic aan het wachten tot we 'm gingen reboten :/

Ik vermoed dat je daardoor hebt zitten wachten op time-outs, op zich werkte de site namelijk wel. Ik maak gelijk een interne ticket om te kijken of we de relevante time-outs kunnen verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wachten op een time-out lijkt me inderdaad de meest logische oorzaak. De 'wachttijd' was namelijk erg constant, waardoor ik nou niet echt dacht aan een DDoS. (Dan werkt 't soms wel, soms niet, soms OK, soms traag..)

Maar een kernel panic klinkt niet gezond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Osiris schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:04:
Wachten op een time-out lijkt me inderdaad de meest logische oorzaak. De 'wachttijd' was namelijk erg constant, waardoor ik nou niet echt dacht aan een DDoS. (Dan werkt 't soms wel, soms niet, soms OK, soms traag..)
Heb je nog enig idee hoe lang ongeveer?
Maar een kernel panic klinkt niet gezond :+
Sja, dit gebeurt af en toe... de vorige op dit systeem was meer dan 238 dagen geleden (als er uberhaupt een vorige was) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik wilde al zeggen: "Ik heb er hier geen last van", blijkt dat de oorsprong van dit topic al om 0445 was :o

Mooi dat het opgelost is, kernel panics zijn gewoon de BSOD's van Linux :)

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 03-10-2011 09:00 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ACM schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Na elke klik moest je ongeveer 1 minuut wachten tot de pagina naar voren kwam. Was idd redelijk consistent ja....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

wildhagen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:08:
[...]

Na elke klik moest je ongeveer 1 minuut wachten tot de pagina naar voren kwam. Was idd redelijk consistent ja....
Ik dacht ook zo aan één minuut inderdaad. 't Duurde iig langer dan een Nu.nl-nieuwsberichtje lezen helaas.. :( :+
[...]

Sja, dit gebeurt af en toe... de vorige op dit systeem was meer dan 238 dagen geleden (als er uberhaupt een vorige was) :)
Hm, maar dat hoort niet lijkt me, ook niet "af en toe". Ik kan 't me in m'n gehele Linux-carriere iig niet herinneren. :P
Matis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:00:
Ik wilde al zeggen: "Ik heb er hier geen last van", blijkt dat de oorsprong van dit topic al om 0445 was :o
Tja, nachtdiensten :+
Matis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:00:
Mooi dat het opgelost is, kernel panics zijn gewoon de BSOD's van Linux :)
Mwoah. Bij BSOD's vloekt men op Windows, bij een kernel panic ga ik zelf ook panieken en me afvragen of m'n hardware niet aan het overlijden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 21-09 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Osiris schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:13:
Hm, maar dat hoort niet lijkt me, ook niet "af en toe". Ik kan 't me in m'n gehele Linux-carriere iig niet herinneren.
Uiteraard hoort dat niet, maar 'af en toe' komt bij ons wel voor. Van de ~30-35 servers en vm's zijn er 2-3 servers die ongeveer een keer per 250 dagen een kernel panic geven, en dat is een beetje lastig te reproduceren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1