Wallmounten van M-Audio AV40

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
Ik ben in het bezit van een M-AUDIO AV-40 Studiophile speaker setje. Graag zou ik deze (net als mijn schermen) tegen de muur bevestigen, maar ik heb nog enkele vragen hierover en helaas is het niet gelukt de antwoorden op mijn vragen elders te vinden.

De reden dat ik ze aan de muur wil hangen is omdat ik ze op oorhoogte wil hangen (dan klinken ze het beste) en dat gaat niet door er iets onder te zetten, mijn bureau is namelijk te klein. :P
Er zijn maar weinig beugels die enkel een klemsysteem hebben (vrijwel geen) en sommigen hebben wel een klemsysteem maar de speakers moeten daarna als nog 'geborgd' worden door middel van enkele kleine schroeven.

Enkele beugels die ik al ben tegengekomen:

Vogels VLB200. Helaas steekt deze beugel aan de voorkant uit waardoor ik de volume knop op de linker speaker niet meer zou kunnen bedienen.

De B-tech BT77
Deze beugel spreekt me op dit moment het meest aan, met slechts enkele schroefjes om de speakers te borgen.

Ik heb echter ook al een andere set beugels hier liggen, namelijk de Newstar W-100. Het probleem is dat ik het niet zo zie zitten om in de linker speaker (waar het voedings + versterkingsgedeelte in zit) 3cm lange schroeven te draaien. :P

Daarnaast vraag ik me af, mochten de speakers defect raken (de linker speaker wordt namelijk enorm heet, ook al schijnt dat normaal te zijn): kan men een RMA afwijzen puur omdat ik ze heb vastgezet / opgehangen ook al zijn daardoor geen vitale onderdelen beschadigd? Ik heb eigenlijk geen idee hoe men daar mee om gaat bij de meeste fabrikanten. (Ik vergelijk het min of meer met een kras / scheur in de behuizing van je mobiel wanneer deze een defect heeft wanneer dat niet daaraan gerelateerd is). :P

_@/'

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Ik kan maar een vraag vinden in je post. Ik denk dat je eerste vraag is of er nog andere beugels zijn of andere manieren om je monitoren op te hangen. De B-tech lijkt mij een mooie oplossing. Ik heb zelf eens een keer twee kleine boekenschapjes gemaakt waar ze op stonden. Goedkope oplossing en als je het netjes uitvoert zie je er weinig van. Nadeel is dat je monitoren niet zijn geborgd.

RMA kan alleen worden afgewezen als er een duidelijk aanwijsbare reden is waardoor het apparaat buiten fabrieksfouten om heeft gefaald. Alleen door de achterkant van de monitor af te dekken (waar de versterker zit) kan de boel oververhit raken. Dus zolang je een steun gebruikt die de achterkant van de monitor niet bedekt is er niets aan de hand.

weetikveel!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
Ik heb het inderdaad niet bepaald als vraag omschreven. :P

Daar vanuit gaande, wanneer de electronica defect zou raken, maar ik wel schroefjes gebruik om de speaker vast te zetten zou deze dus gewoon RMA gestuurd kunnen worden, immers, de schroefjes hebben de electronica niet beinvloed. :P

_@/'