Toon posts:

Computer op maat laten bouwen, welk bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PC-builder van Alternate.nl getest om een compleet systeem samen te stellen (zonder monitor en toetsenbord).

Pluspunten van Alternate is:
- Plaatjes van onderdelen, zodat je het overzicht bewaart en het geen wirwar wordt.
- Redelijke prijzen, vergeleken met Pricewatch. Die van Alternate zitten iets hoger, maar dit scheelt weinig (5% á 10% op een compleet systeem)

Minpunten van Alternate:
- Bouwkosten vrij hoog (55 euro)
- Niet alle onderdelen staan erop, zelfs sommige populaire onderdelen staan niet bij.
- Onderdelen kun je alleen naar merk sorteren, en niet naar eigenschappen/prestaties.

Dus wil ik nog kijken naar een andere computerbouwer op maat, die het via een site werkt. Hebben de Tweakers onder ons nog enige tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt meerdere webshops die een assemblage service hebben hoor, kijk dus gewoon eens op de sites van wat bekende shops uit de pricewatch. Ze hebben lang niet allemaal een speciale builder module op de site, maar als ze zelf systemen assembleren zal een verkoopafdeling je ook zeker kunnen helpen met het samenstellen.

Wat ik zelf bij geassembleerde systemen overigens wel altijd een vereiste vind is dat ik de mogelijkheid heb het systeem na assemblage zelf op te halen. Versturen per post gaat namelijk relatief vaak fout met geassembleerde systemen, denk bijvoorbeeld aan het loskomen van processorkoelers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 00:54
Je kent niet toevallig iemand die wat af weet van computers samenstellen? Verder zoals ik222 zegt zijn er genoeg alternatieven die ook systemen in elkaar zetten, daarbij kun je goed gebruik maken van hun klantenservice. Die staan altijd wel klaar om je te helpen bij het kiezen van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem gewoon zelf bouwen.. Het is echt makkelijk.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x1NxsHpaL_s]
Goed. Een video van de concurrent die ook nog eens een paar jaartjes oud is.Er is echter niet zoveel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onderstaande winkels geven daar twee en een enkele drie jaar garantie op.

Voorbeeld van webshops die 2 jaar garantie bieden op het geassembleerde: www.informatique.nl, http://azerty.nl/0-255-75...ledig-systeem-2-jaar.html, www.alternate.nl (T.net waardering van tweakers niet overwegend positief met betrekking tot assemblage) en http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643. Verder biedt Salland.eu assemblage aan voor 55 euro en 3 jaar garantie (http://www.salland.eu/pro...tie-hwi-d-assemblage.html).

Bouw je systeem in de Tweakers.net Pricewatch en klik dan op verzendkosten berekenen. Vervolgens ga je kijken bij welke winkel je het wil laten assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09
Let er wel even goed op hoelang garantie duurt. Ik weet dat bijv bij alternate een reparatie makkelijk 2-3 weken kan duren. Kan jij zolang zonder je systeem? Kijk anders is of er een lokale computer boer is of computerhulp die dat ook kunnen. Kost iets meer maar dan heb je hem ook sneller terug(vaak!)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:29
Ik heb eigenlijk nergens een betere PC-builder gezien.
De anderen doen niets anders dan een paar standaardconfiguraties laten aanpassen met een zeer beperkt aantal onderdelen. Dat, of ze laten je rustig een AMD processor en een Intel bord combineren.

Over je minpunten:

- Bouwkosten vrij hoog (55 euro)
Klopt. maar:
+ je krijgt garantie op het geheel en niet alleen op de losse onderdelen.
- er zit zo'n vervelend garantiezegel op. Je kunt de kast niet openmaken zonder de garantie te verliezen. Juridisch misschien niet hard te maken maar gezeik om je gelijk te halen is ook niet leuk.
+ je kunt de onderdelen los kopen en zelf in elkaar zetten.
+ je kunt de PC-builder gebruiken en de onderdelen/PC elders bestellen als je dat wilt.

- Niet alle onderdelen staan erop, zelfs sommige populaire onderdelen staan niet bij.
Hier moet je oppassen.
+/- de PC-builder laat alleen onderdelen zien die Alternate snel kan leveren.
+ De PC-builder laat alleen onderdelen zien die bij de al gekozen onderdelen passen. Hier is die vrij goed in, het zou dus kunnen betekenen dat wat je wilt niet kan.

- Onderdelen kun je alleen naar merk sorteren, en niet naar eigenschappen/prestaties.
Inderdaad lastig. In de gewone shop schermen kan het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

locke960 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:50:
+ je krijgt garantie op het geheel en niet alleen op de losse onderdelen.
- er zit zo'n vervelend garantiezegel op. Je kunt de kast niet openmaken zonder de garantie te verliezen. Juridisch misschien niet hard te maken maar gezeik om je gelijk te halen is ook niet leuk.
Dat zou ik zien als groot nadeel. Je kan er vergif op innemen dat je zelf sneller achter kunt komen wat er precies stuk is dan alternate. Het is leuk dat je garantie op de samenstelling krijgt, als tweaker ga je daar echt geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als tweaker bouw je ook zelf je PC en laat je hem niet bouwen. Lijkt me hier dus niet echt aan de orde.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Mocht je het nou niet zelf willen doen, spring ik even in dit topic met schaamteloze zelfpromotie :>

Nice try... maar dat mag helaas niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Nee dit noemen ze nu:"optimaal gebruik maken van de situatie" _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 23:04 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dell? Volledig op maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De laatste keer dat ik een PC kocht heb ik hem op maat samengesteld bij Paradigit. De flex-pc bouwerd die ze on line hebben staan is leuk, maar uiteraard kunnen ze alles leveren - je moet er alleen even voor naar de winkel.
Prijstechnisch ongeveer even duur als Alternate. Groot verschil: toen ik hem kocht scheelde zelf doen of laten doen zegge en schrijven 1 hele euro :) Daar ga ik punt 1 niet zelf voor prutsen, en punt 2 heb je daar ook nog eens een jaar garantie op je hele systeem voor, naast uiteraard de garantie op de losse onderdelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
volledig? Sinds wanneer?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:21:
Prijstechnisch ongeveer even duur als Alternate. Groot verschil: toen ik hem kocht scheelde zelf doen of laten doen zegge en schrijven 1 hele euro :) Daar ga ik punt 1 niet zelf voor prutsen, en punt 2 heb je daar ook nog eens een jaar garantie op je hele systeem voor, naast uiteraard de garantie op de losse onderdelen :)
Het punt wat ik vaak heb ik dat ik het geleverde werk gewoon prutswerk vind en daarom liever zelf bouw. Problemen die ik wel vaak ben tegengekomen (met name in PC onderhoud van andere PC's):
- Teveel koelpasta
- Slechte onderbemeten koelers
- Kabels niet weggewerkt
- Voeding slecht belast (alles op 1 kabel)
- Ontbrekende stekkers op mobo (volgens boekje officieel alleen bij overclocken (oud mobo) maar stabiliseert de spanning onder belasting ook wat).
- Dingen niet/slecht vastgeschroefd (schroefdraad lam, cdrom stations scheef ingebouwd met maar 2 schroeftjes etc).
- Gebruik van verkeerde memory slots terwijl duidelijk in boekjes staat dat eerst dimm 1 en 3 gebruikt dienen te worden
- Inbouw van hardware die niet besteld is (blijkbaar slecht leverbaar geweest en hebben ze er een vervanger ingezet).

etc.
etc.
etc.

Maw: Ik ga liever zelf aan de slag :)

Edit: overigens.. ik ben altijd wel positief verrast door de kwaliteit die Dell levert. Kwaliteit van inbouw heb het dan over.

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 04-10-2011 08:46 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eynstein doet het heel netjes. Ze werken alle kabelzooi netjes weg, ze draaien memtest. Er zit geen garantiezegel op, dus je kan zelf nog dingen aanpassen of een enkel onderdeel vervangen. Dat doen ze voor 35 euro. Enige nadeel van deze winkel is hun vrij beperkte assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ares408 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:51:
Eynstein doet het heel netjes. Ze werken alle kabelzooi netjes weg, ze draaien memtest. Er zit geen garantiezegel op, dus je kan zelf nog dingen aanpassen of een enkel onderdeel vervangen. Dat doen ze voor 35 euro. Enige nadeel van deze winkel is hun vrij beperkte assortiment.
sowieso is dat een probleem. Vaak ben je voordeliger uit als je je spullen bij meer dan 1 webshop besteld.
Doordat je alles bij 1 webshop moet bestellen, ben je duurder uit EN je moet nog betalen voor assemblage.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1