Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb het spel empire total war op mijn computer geïnstalleerd(dat moest via steam).
maar als ik het spel wil gaan spelen dan start het spel wel op, maar op het beeld van wie het gemaakt hebben blijft hij hangen.
ik heb net nieuwe acer aspire 5742g laptop, dit zijn de specs:
- intel core i5-450m(2,4 ghz)
- 15,6 inch HD LED LCD
- Nvidia Geforce GT 540M 1gb
- 4gb DDR3 Memory
- DVD-Super Multi drive

als het goed is voldoet dit aan de eisen.

weet iemand misschien het probleem?
doe ik iets fout of ligt het aan Steam?

alvast bedankt

ps. ik weet ook niet of ik deze post hier mocht plaatsen, dus als hij verkeerd is geplaats sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

Wat heb je zelf al gevonden op het internet?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik heb gevonden is mensen die hetzelfde hebben, en die hebben het ook in een forum geplaatst.
alleen die kregen geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Dit is geloof ik een zeer lastig probleem, want er blijken veel mensen met die videokaart problemen te hebben met total war.

FF gezocht op google met "empire total war" gt 540m.

Kwam het volgende tegen, misschien helpt het, geen idee.:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=196427
Misschien helpt het volgende gedeelte?

I had a similar problem initially with my new Acer Aspire 5742G-48450GMnkk with 1 GB nVIDIA GT540M, but I solved it by going to the nVIDIA Control Panel --> Manage 3D Settings --> Global Settings --> Preferred Graphics Processor --> High Performance ( nVIDIA ). This should solve your problem.

http://forums.totalwar.co...during-battle-load-screen

Opmerking: You likely have to set a custom optimus profile.

Optimus profile:

Open the "NVIDIA Control Panel" from your start menu.
Go to "Select a task" and open the "3D Settings" tree.
Select "Manage 3D Settings".
On the righthand panel, click the "Program Settings" tab.
Under "1. Select a program", click "Add", and then navigate to your \Steam\steamapps\common\total war shogun 2 directory and select "shogun2.exe".
Under "2. Select the preferred graphics", choose "High-performance NVIDIA processor".

Ik weet trouwens niet, als je de settings van het spel kunt verlagen voordat je het opstart?
Weet het niet zeker, maar volgens mij is gt540m een soort van instap model, die moeite heeft met games in hoge resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor uw reactie,
ik heb het ingesteld maar helaas dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Heb je je power schema ook aangepast naar High Performance ipv Balanced?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Empire total war is de meeste brakke total war, bijna iedereen met GForce kaarten hebben problemen ermee.
Ga voor Shogun 2 speelt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wylana

ja dat heb ik ook gedaan alleen dat hielp ook niet.

@Mektheb

wat heeft shogun 2 total war dan wat empire total war niet heeft, waardoor het spel het dan wel doet?
maar er stond volgens mij ook ergens dat sega bezig was met een update dat het dan wel kon. alleen ik heb de allerlaatste update gedownload van de nvidia videokaart, maar dat hielp niet komt er dan nog een update of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT!!!!!!!!!!!

het lag aan de realtek high definition audio!

ik leg hier uit wat ik gedaan heb, voor de mensen die hetzelfde probleem hebben(LER OP! de uitleg is voor windows 7):

eerst ging ik naar het start menu ---> dan bij programma en bestanden zoek naar "apparaatbeheer" en openen ---> dan onder het kopje "besturing voor geluid, video en spelletjes" kijken of er "realtek high definition audio" staat.

als dat er staat moet je erop op rechter muisknop klikken en uitschakelen(dan moet je de computer opnieuw opstarten).

als je dat hebt gedaan moet je kijken of empire total war het doet. doet hij het dan is dat zonder geluid. dan sluit je empire total war weer af. en ga je naar:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs

daar download je de nieuwste driver voor realtek high definition audio voor uw pc.
als je dat doet en je installeert hem komt er te staan dat de oude moet worden verwijdert dit moet je gewoon doen.
dan komt er in de installatie te staan dat de pc opnieuw opgestart moet worden(als je dat hebt gedaan en hij is opgestart komt de installatie vanzelf weer tevoorschijn)
dan installeer je de nieuwe driver en als die voltooid is moet je je computer nog 1 keer opnieuw opstarten en dan kun je als het goed is empire total war spelen.
Pagina: 1