Radeon 6950 of toch niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Beste tweakers,

Ik heb een Sapphire Radeon 6950 DUAL FAN, 2GB bij mycom gekocht.
En natuurlijk was ik van plan deze naar een 6970 te flashen.

Helaas lukt mij dit niet.
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd die op http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159 staan.

Helaas lukt het flashen wel maar blijft mijn beeld zwart.
Als ik de RBE manier probeer herkent hij mijn kaart niet als een 6950 maar als een 6990.
En kan ik dus niet in de laatste tab de shader unlock option kiezen.

Als ik met gpu-z ook kijk zie ik bij GPU Antilles staan ipv Cayman die ik overal zie staan in de screenshots.
de Antilles naam wordt wat ik van Google leer gebruikt als code naam voor de 6990 (wat een dual GPU kaart zou zijn wat deze zeker niet is volgens mij).
De shaders en snelheiden zijn wel weer gelijk aan die van een 6950
shaders: 1408 GPU clock: 800 memory:1250

Dus mijn vraag is heeft iemand hier zo al ervaring mee?
en weet heeft iemand hem al naar een 6970 kunnen flashen.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
Als je de tijd had genomen om een keer te zoeken op google( |:( ), dan had je kunnen lezen dat er wel wat(niet veel) meldingen zijn van mensen die een 6950 met een antilles core hebben.

Ook las ik dat deze niet unlocked kunnen worden... dat betekend dat op het moment dat jij je kaart gaat flashen. En hij doet niets... dat het bovenstaande van toepassing is en dat je inderdaad je kaart niet kan unlocken.

Other than that, the two only differed in BIOS flashed software. As such, a BIOS flash would essentially upgrade the 6950 to a 6970. This was later addressed by AMD and its partners by laser cutting the extra cores (rather than simply disabling them in BIOS), and/or using non-reference card designs that would not work with a 6970 BIOS. Some 6950s can still be "unlocked", but it is much more difficult, requiring careful card selection and custom BIOS.

[ Voor 36% gewijzigd door NomadTitan op 02-10-2011 22:50 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en nee je kan geen garantie claimen bij Mycom en je kan hem ook niet omwisselen :+

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
@yori1989 sorry maar ik heb gezocht en ben dit niet tegen gekomen anders had ik het niet hoeven vragen natuurlijk.

Het rare vond ik namelijk dat wat ik vond alleen is dat de Antilles core 2x een Cyman core zou zijn.
zo als bv op wikipedia (Wikipedia: Northern Islands (GPU family))
maar blijkbaar klopt dat dus niet.

En ik was ook niet van plan hem terug te brengen de kaart werkt voor de rest prima ;)

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:35

Rem

brilsmurfffje schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:51:
en nee je kan geen garantie claimen bij Mycom en je kan hem ook niet omwisselen :+
Tenzij je hem nog maar 7 dagen in bezit hebt natuurlijk! ( Valt dan niet onder garantie though!)