Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inloggen met Opera Mini

Pagina: 1
Acties:

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb inlogproblemen met mijn mobiele telefoons. Mijn primaire gsm (SE w890) kan inloggen met Opera Mini 5.1.22296 op Tweakers.net, maar met Opera Mini 6 lukt het niet. De invulvelden voor naam en wachtwoord zijn niet zichtbaar, hetzelfde probleem had ik vroeger met andere versies van Opera Mini 5. Mijn andere telefoons die ik thuis gebruik via wifi kunnen met geen enkele versie van Opera Mini inloggen. Dit betreft Windows phones (Een bejaarde HTC en een Xperia X1).
Het probleem is dus dat de invoervelden voor naam en password niet weergegeven worden, zodat ik er logischerwijs ook niets in kan vullen.
Mijn vraag is of dit een bekend probleem is, en of dit vanuit tweakers eventueel opgelost kan worden of dat dit puur een opera mini probleem is en ik dus dikke vette pech heb.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik werk met Opera Mini v6 op mijn Android tablet (Honeycomb 3.2) en HTC Desire (2.2) en heb geen probleem. Lijkt geen algemeen probleem van Opera?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

crisp

Devver

Pixelated

vziw is Opera Mini geen volwaardige browser maar meer een proxy-service die pagina's afstemt op het device, vandaar dat je dus wisselende resultaten kan krijgen op verschillende devices.

Wat hier specifiek de reden is dat de invoervelden dus soms niet getoond worden is lastig te zeggen aangezien wij ook niet precies weten wat de Opera proxy precies doet...

Intentionally left blank

• zacht
  • Niet online
Klinkt logisch, al moet ik er nog wel even bij vermelden dat tnet de enige site is waar ik niet kan inloggen, van de plusminus 15 sites waar ik moet/wil inloggen (inclusief internetbankieren). Wel jammer, maar ik zal het ermee moeten doen.
Overigens gedraagt opera mini zich wel verdacht goed als een echte browser, en kan ik het aanraden vanwege het gebruiksgemak en de snelheid.
Bedankt voor het beantwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 03-10-2011 08:26 ]

• zacht
  • Niet online
Even een kick omdat ik de oplossing gevonden heb:
Op de mobiele pagina kun je instellingen forceren, ik heb daar gekozen voor D lage resolutie met javascript, en nu werkt het zoals het zou moeten.
Wellicht hebben anderen met hetzelfde probleem hier iets mee, en misschien kunnen de devvers er iets mee.

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Ik heb een vergelijkbaar probleem...

Ik word met opera mini direct geredirect naar Tweakers.mobi terwijl ik dit niet wil. Ik kan niet kiezen om terug te gaan maar ik kan ook geen paginaversie forceren omdat ik meteen van de lagere versies van de frontpage afgeschopt word richting tweakers.mobi.

Iemand een idee hoe ik de normale frontpage kan bekijken?

• Willaaam
Heh. Zul je altijd zien. Ben je een half uur aan het kloten en binnen 1 minuut na je post kom je achter het antwoord.

Om de goede versie van de mobiele versie te forceren voor opera mini kun je dit doen:
1. ga naar http://frontpage.tweakers.net ipv http://tweakers.net
2. Klik op het telefoontje
3. Klik op D, lage resolutie met javascript (voor opera mini 6.5)

Fixed. Hoop dat iemand er nog ooit iets aan heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• zacht
  • Niet online
Die pagina heb ik inmiddels ontdekt en gebookmarked, maar persoonlijk wist ik niet van het bestaan van die pagina en zie ik ook nergens op tnet verwijzingen naar die pagina.
Waar ik benieuwd naar ben: wordt er iets gedaan met de informatie uit dit topic om de devicedetect te verbeteren?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zacht schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:09:
[...]

Die pagina heb ik inmiddels ontdekt en gebookmarked, maar persoonlijk wist ik niet van het bestaan van die pagina en zie ik ook nergens op tnet verwijzingen naar die pagina.
Da's waar; je moet het maar net weten...
Waar ik benieuwd naar ben: wordt er iets gedaan met de informatie uit dit topic om de devicedetect te verbeteren?
Ik wil nog wel een keer specifiek kijken naar Opera Mini en of we daar iets meer voor kunnen doen. Grootste probleem met Opera Mini is echter dat je nooit precies weet wat voor device er achter hangt...

Intentionally left blank

• zacht
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:44:
[...]
Ik wil nog wel een keer specifiek kijken naar Opera Mini en of we daar iets meer voor kunnen doen. Grootste probleem met Opera Mini is echter dat je nooit precies weet wat voor device er achter hangt...
Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar Opera Mini ondersteunt voldoende javascript om tnet goed te kunnen gebruiken, ik vind het daarom vreemd dat ik ingedeeld wordt in een categorie zonder javascript, waarbij tnet juist niet goed te gebruiken is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Toen we de devicedetect introduceerden zagen we Opera Mini eigenlijk meer als een browser voor low-end devices. Op high-end devices werd (en wordt volgens mij) meer gebruik gemaakt van volwaardige browsers met webkit als basis of Opera Mobile. Tel daarbij op dat we dus niet aan de hand van de browser-identificatie kunnen achterhalen welk device precies gebruikt wordt in het geval van Opera Mini en dat verklaard waarom we Opera Mini maar geclassificeerd hebben als een 'low grade'.

Ik kan me voorstellen dat de Opera Mini service in de tijd inderdaad wel verbeterd zal zijn, en een heroverweging van de classificatie dus op z'n plaats is. Dat overweeg ik dan ook, maar dan zal ik er eerst zelf ook eens mee aan de slag moeten en daar dus eerst eens tijd (en een geschikt apparaat :P) voor moeten vinden :)

Intentionally left blank

• zacht
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je een telefoon hebt waar Opera Mini niet op draait.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zacht schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:12:
Ik kan me niet voorstellen dat je een telefoon hebt waar Opera Mini niet op draait.
Ik kan je vertellen dat ik persoonlijk inderdaad niet over een telefoon beschik met ook maar enigszins 'smart'-capaciteiten; ik heb een oude samsung met 10 euro prepaid-tegoed waar je geloof ik 'snake' op kan spelen maar verder eigenlijk alleen mee kan bellen (als de batterij opgeladen is tenminste) :P

Op kantoor hebben we vast nog wel wat anders liggen, maar dan komt het neer op tijd hebben...

Intentionally left blank

• zacht
  • Niet online
Point taken.;)
Maar trouwens, gezien de data-limieten van deze tijd: In Opera Mini zit een handige datateller die mij leert dat ik sinds mijn laatste reset voor 970 Mb aan data opgevraagd heb, maar dankzij het comprimeren op de servers van Opera heb ik slechts 120 Mb verbruikt.

• Willaaam
Voor opera mini kun je gewoon klasse D gebruiken. Werkt prima.

Ik werk nu op een nokia E72 (java, 320x240) met opera mini. Ziet er prima uit.
Ik gebruik ook klasse D voor m'n sony xperia arc (android, 854x480) met opera mini. Werkt ook perfect.

Het hele idee van opera mini is dan ook dat het niet uitmaakt wat voor device er achter hangt.

[ Voor 16% gewijzigd door Willaaam op 07-12-2011 13:29 ]

• Willaaam
Heb ik nergens op t.net een verwijzing naar kunnen vinden... Is er iets als een wiki of manual voor t.net?
Pagina: 1