Fedora 15: Java webapplets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 14:37
Beste medetweakers,

Ik heb nu Fedora 15 lopen met Gnome 3. Alles werkt naar wens, alles wordt gelukkig ondersteund. Maar nu is het volgende.

Ik kan java programma's draaien binnen het OS (bijvoorbeeld Minecraft.jar werkt prima als je hem op executable zet). Alleen krijg ik web apps niet aan de gang (bijvoorbeeld Minecraft of een Cisco programma wat ik gebruik)

Ik krijg Java niet aan de gang bij de volgende browsers: Chrome, Konqueror, Firefox (7).

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Handmatige install via de Java site. (de bin file gedownload, executable gemaakt, ./java.bin uitgevoerd en geinstalleerd via terminal.

- Java via Software centrum verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Beide methoden hebben niks geholpen om hem in de browsers aan de gang te krijgen. Flash heb ik overigens wel aan de gang gekregen binnen de browsers! (handmatige installatie).

Extra info:
- yum update gedaan en alles is up-to-date.
- Java 32bit versie geinstalleerd via de site, niet de 64 bit.

Hoop dat iemand mij wat tips kan geven om het toch werkende te krijgen.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Is er een speciale reden dat je Sun's/Oracle's Java wilt gebruiken ipv de standaard OpenJDK +icedtea-plugin? Dit is wat ik zelf naar tevredenheid heb draaien op mijn 64-bits Fedora 15. (Maar ik gebruik bijna geen applets, en alleen jEdit als java-programma.)

Tips voor het installeren van Sun's/Oracle's Java kun je hier bekijken: http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f15.html#java of in de wiki van het Fedora project.
...Flash heb ik overigens wel aan de gang gekregen binnen de browsers! (handmatige installatie)....
Veiliger/handiger is het om de yum repository van Adobe zelf te gebruiken. Zie bijvoorbeeld de flash-guide op mjmwired of in de wiki van Fedora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
Hey super bedankt! Ik wist niet dat er een open variant was, en dit klinkt eigenlijk beter dan Sun om heel eerlijk te zijn.

Dan ga ik volledig mijn Java verwijderen en de OpenJDK eens proberen.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
Super bedankt, heb alle problemen in 1 keer opgelost!

We gaan het testen hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Succes! :)