Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik heb een computer gebouwd met o.a. de volgende spec's:

- Asus P8Z68-V PRO
- Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5
- Intel Core i5 2500K Boxed

Op zich werkt het systeem prima als ik de monitor aansluit op de onboard graphic card (DVI aansluiting), maar vervolgens heb ik de 'echte' videokaart ingebouwd (Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5) maar die wordt niet herkent door Windows 7. Ook als ik de monitor aansluit op de DVI connector van de videokaart zie je niks op de monitor.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onboard videokaart in BIOS uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij een Z68 board hoef je de "onboard videokaart" niet uit te schakelen maar je moet wel de volgende dingen doen wil je alles goed aan de praat krijgen. Als eerste de Intel videokaartdrivers installeren, vervolgens de Nvidia videokaartdrivers en daarna Lucid Logic drivers installeren.

Je kan dan in principe je monitor gewoon op de onboard dvi/hdmi aansluiting laten zitten en je op de bovenstaande manier een soort van SLI opstelling maakt met de interne gpu van je processor. Wel natuurlijk er vanuit gaande dat je zeker weet dat je videokaart wel werkt en niet een DOA is.

Zelf heb ik trouwens de Asus P8Z68 DELUXE die met hetzelfde principe werkt maar ik alleen dan een Nvidia GTX560 TI erin heb zitten.

@Martin778 : op de Z68 zit geeneens een onboard videokaart en zit de videochip in de processor.

[ Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 02-10-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:31
Roel bedankt voor je reactie. Handig dat je een soortgelijke opstelling hebt. Belangrijkste probleem lijkt te zijn dat de Asus videokaart niet wordt gedetecteerd, i.e. de videokaart staat niet ge-list in de windows device manager. Was dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor zover ik mij kan herinneren had ik wel gewoon beeld via de GTX 560 en werd deze ook door Windows herkent als zodanig, dus in die zin vind ik het wel een beetje vreemd dat de kaart bij jou helemaal niet gedetecteerd word. Wel neem ik aan dat je de videokaart in het 1ste pci-e slot hebt gedaan want dat kan namelijk wel nog eens een probleem zijn wanneer je die in het 2de pci-e slot hebt gezet, en uiteraard ook de stroomaansluitingen op de videokaart aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens de drivers voor jou laptop van de ASUS site te downloaden. zoals je wellicht weet kan je niet zomaar alle drivers van NVIDIA, Intel downloaden met een pre-fab laptop. Probeer opnieuw de drivers te installeren via de ASUS site. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik had gisteren een vergelijkbaar probleem. Mijn nieuwe PC heeft hetzelfde mobo en graka als de TS (P8Z68-V PRO + ENGTX570) en dit werkte nu al 2 maanden goed toch gisteren. Toen kreeg ik ineens geen beeld meer bij het aanzetten van de PC. Toen heb ik uit eindelijk de DVI kabel op de andere DVI-OUT van mijn ENGTX570 gedaan en kreeg ik wel weer beeld :/

Ik heb dit soort problemen vroeger ook wel eens gehad met andere PC's waarbij het probleem verholpen was door de kabel op een andere poort aan te sluiten. De poort is echter niet defect want in windows kan je prima opnieuw het scherm erop aansluiten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
je verteld ons niets over je resterende onderdelen misschien moet je even kijken of je de video kaart zeker een 570 op de juiste manier hebt aangesloten op de voeding en of hij goed is aangedrukt in het PCIX slot.

nou is het vaak zo dat als hij niet genoeg power krijgt dat hij gaat piepen en dat had je wel gemerkt :)

maar ik dacht het valt te proberen?

succes

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:08:
probeer eens de drivers voor jou laptop van de ASUS site te downloaden. zoals je wellicht weet kan je niet zomaar alle drivers van NVIDIA, Intel downloaden met een pre-fab laptop. Probeer opnieuw de drivers te installeren via de ASUS site. Succes!
Als je goed gekeken had had je gezien dat het hier helemaal niet om een laptop gaat en het om een gewoon pc-systeem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mijn "geen beeld probleem" blijft zich toch nog aanhouden (zie sig voor specs). Ik moet nu de PC meestal meerdere keren starten voor ik eindelijk beeld krijg bij het starten van de PC. Het maakt ook niet uit welke port ik gebruik, onboard dvi, GTX570 DVI-1, DVI-2... geen beeld. Maar na enkele keren krijg ik ineens wel beeld. De PC draait verder stabiel, alleen booten doet hij soms wat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

Ik zou als ik jou was even de voedingntesten

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De voeding lijkt het prima te doen. Ik had het probleem met mijn vorige pc ook op een Corsair HX520W (icm P5K-E + Q6600 + GTX260).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je die voeding getest dan? Als je op je vorige systeem ook al gezeik had dan zou ik eens kijken naar de onderdelen die je van dat systeem hebt hergebruikt.

Overigens kan een biosflash ook nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het enige wat overgezet is zijn mijn HDD's, fan controller, geluidskaart en de kast behouden. Het systeem heeft ook de eerste 3 maanden zonder problemen gedraait. Nu na 3 weken met een nieuwe GTX570 beginnen de problemen sinds afgelopen weekend.

Als de machine eenmaal gestart is draait alles stabiel. Niks is defect, geen hoge temps, alles is uitstekend. Alleen het opstarten wil dus sinds een week niet zo gemakkelijk verlopen.

//update
Ik heb zojuist de videokaart opnieuw in de PC gezet. Tot zover werkt alles goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-10-2011 19:15 ]

Pagina: 1