• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Bestaat er een device die ik kan aansluiten aan een analoge tv kabel (coax) en dan zo het signaal doorstreamen naar een pc?

Ik heb al wat gezocht op i'net maar ik vind enkel het omgekeerde.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Bedoel je niet gewoon een TV-kaart?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Anoshky
itsalwaysme schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:37:
Bedoel je niet gewoon een TV-kaart?
Nee, in de ruimte waar ik af en toe analoge tv zou willen is geen aansluiting...

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Dan zou je dus een pc met tv kaart aan het netwerk moeten hangen, en deze de tv door software laten streamen naar de andere pc. Het lijkt me stug dat daarop niets te vinden is op het internet.
Volgens mij kan Media Player dat al. Of Media Center.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 19:24

Caveman

whahoehaha

Ja, dat kan, het is wel zo 1995.... maar goed: pak een Marmitek en een tv kaart in je pc en je bent er !
Waarschijnlijk werkt een USB capture device ook wel, want op die marmitek zit geloof ik wel een composiet uitgang.

[ Voor 60% gewijzigd door Caveman op 02-10-2011 22:13 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Je kan het eenvoudig doen met zo'n klein Atom bordje van €50. Daar knal je wat ram bij (2GB voor €10 ofzo), je gooit Windows (CE) er op, stopt er een tv kaartje van €20 euro in, haalt een PicoPSU, knutsel een behuizinkje en hang hem aan het netwerk.

Wil je iets moeilijker, maar wel mooier, installeer dan Debian ipv Windows en zet daar TVHeadend op. Werkt ubergeniaal, en te streamen met XBMC :)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

itsalwaysme schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:49:
Dan zou je dus een pc met tv kaart aan het netwerk moeten hangen, en deze de tv door software laten streamen naar de andere pc. Het lijkt me stug dat daarop niets te vinden is op het internet.
Volgens mij kan Media Player dat al. Of Media Center.
marcop23 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:13:
Je kan het eenvoudig doen met zo'n klein Atom bordje van €50. Daar knal je wat ram bij (2GB voor €10 ofzo), je gooit Windows (CE) er op, stopt er een tv kaartje van €20 euro in, haalt een PicoPSU, knutsel een behuizinkje en hang hem aan het netwerk.

Wil je iets moeilijker, maar wel mooier, installeer dan Debian ipv Windows en zet daar TVHeadend op. Werkt ubergeniaal, en te streamen met XBMC :)
Tsssss, moet alles nu digitaal...

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 02-10-2011 20:20 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02 04:57

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier staat wat

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Nu ben ik toch wel benieuwd de TS hieraan wat heeft, of zijn aandachtsspanne is niet groter dan 9 min?

• Anoshky
Omdat Caveman het zo lief vraagt, maar vooral omdat ik pas nu tijd heb:

Met zoiets als de link van Flappiewappie ben ik wel wat.
Maar iets te duur voor sporadisch gebruik.
Het meest ideale zou zo'n zender zijn, en dat ik het signaal dan op pc kan binnenhalen zonder nog eens een aparte tvkaart :-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een paar weken geleden was er ook al zo'n topic. ga ik de search gebruiken of jij ?

Iperf

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk even in het Het grote hardware ruiltopic - deel 16 / XVI / 10000 daar kun je tv-kaarten vinden zoals de Hauppauge WinTV-PVR-150 :)

• Anoshky
@arrogante vis: ik héb de search gebruikt, maar zoals je zelf ook kunt lezen heeft die topic starter het totaal anders verwoordt dan ik het deed, dus met niks van mijn zoektermen kwam ik op die topic terecht.

@benoni: voor een tvkaart heb ik een aansluiting nodig in die kamer hé :-)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze topicstart is echt te karig. Ook de eigen inzet is moeilijk terug te zien. Enkel benoemen dat je gezocht hebt, is niet genoeg.

Gebruik voortaan de Quickstart uit Het algemeen beleid .

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.