Beste tweakers,
Mijn moederbord word volgens 3 programma's en bios te warm, namelijk:
In de kast zat veel stof, dit heb ik allemaal verwijderd met een compressor.
Nadat ik een paar posts had gelezen met ongeveer de zelfde verschijnselen waar werd aangeraden om met de vinger te voelen op de heatsinks heb ik dat gedaan. Onderstaand vinden jullie een overzicht van mijn moederbord met de heatsinks genummerd. Op heatsink 1, 2, 3 en 4 kan ik mijn vinger gewoon opleggen. De laatste drie zijn gewoon normale temperatuur, vooral nummer 1 is iets warmer dan de andere ik kan het wel merken. Hier zit mijn graka ook, die word ook al aardig warm.
De graka zit op een temperatuur van 56 graden, nu ik hem van auto heb afgehaald en de ventilator op volle toeren heb draaien is hij 41 graden en dalende. Overigens veranderd dit niets aan de temperatuur van mijn CPU en moederbord.
Onderstaand treffen jullie een aantal screenshots aan met de temps van bios en ook in windows.
BIOS screen:

Windows screen:

Moederbord layout:

Alvast bedankt!
Groeten
Prom1se
Mijn moederbord word volgens 3 programma's en bios te warm, namelijk:
- Asus pc probe 2
- Real Temp 3.60
- SpeedFan 4.44
- Bios hardware monitor
- Processor nieuwe : QX9650 LGA 775
- Processor oude : E8500 LGA 775
- Moederbord : ASUS P5Q PRO TURBO
- Geheugen : Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G
- Graka: ATI 5970 Dirt 2 Edition
- Voeding: CM 700 w silent pro
- Kast: CM Storm Sniper Black Edtion
In de kast zat veel stof, dit heb ik allemaal verwijderd met een compressor.
Nadat ik een paar posts had gelezen met ongeveer de zelfde verschijnselen waar werd aangeraden om met de vinger te voelen op de heatsinks heb ik dat gedaan. Onderstaand vinden jullie een overzicht van mijn moederbord met de heatsinks genummerd. Op heatsink 1, 2, 3 en 4 kan ik mijn vinger gewoon opleggen. De laatste drie zijn gewoon normale temperatuur, vooral nummer 1 is iets warmer dan de andere ik kan het wel merken. Hier zit mijn graka ook, die word ook al aardig warm.
De graka zit op een temperatuur van 56 graden, nu ik hem van auto heb afgehaald en de ventilator op volle toeren heb draaien is hij 41 graden en dalende. Overigens veranderd dit niets aan de temperatuur van mijn CPU en moederbord.
Onderstaand treffen jullie een aantal screenshots aan met de temps van bios en ook in windows.
BIOS screen:

Windows screen:

Moederbord layout:

Alvast bedankt!
Groeten
Prom1se