versterker gezocht voor jamo r907

Pagina: 1
Acties:

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Ik ben marktplaats aan het afstruinen op zoek naar een versterker voor mn jamo r907.
De bedoeling is om vanaf mn laptop met een wireless PCM sound DAC (Dugood DAC-3W) de speakers te benutten.

Ik heb wat rondgekeken en ben tot de volgende opties gekomen, uiteraard kan ik hiervan afwijken als iemand een betere idee heeft.

De Krell KAV 500i - Als ik zo lees zou de Krell integrated versterker een super geluid geven, de vraag is of dit ook op mijn set speakers zal lukken...

Een combi van de Vincent SA-93 voorversterker en de Vincent SP-997 monoblocken eindversterker of de SP993 eindversterker- Ik heb geen idee in welk segment de Vincent valt, kan weinig ongekleurde recenties vinden.

Een andere combi de Rotel voorversterker en eindvertsterker RSP1066 en RMB 1075 - Kwa geluid zou deze minder zijn dan Krell, maar ik vind het uiterlijk wel mooi. (Zijn de nieuwe serie Rotel wel van degelijke kwaliteit? Ik lees negatieve ervaringen maar mij lijkt dat dit komt doordat het minder vervorming geeft aan het originele geluid?)

Of zal ik gewoon voor een gloednieuwe set Marantz gaan en zijn bovenstaande hun geld - ouderdom niet waard?

Wie kan me wat constructieve aandachtspunten geven wat mij kan helpen in de juiste keuze.

So what

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mooie speakers!

Stuk voor stuk mooie apparaten natuurlijk, en tweedehands is een stuk efficienter om je geld uit te geven. Meer waardevast en zeker een klasse hoger dan je normaal nieuw zou kopen. Elke versterker kun je op elke speaker aansluiten, en liever een te zware versterker dan een te lichte: speakers gaan vaak harder dan je oren willen verdragen, maar als een versterker op z'n max zit kan de vervorming de speakers beschadigen.

Puur op naam/uiterlijk zou de Krell me het meest aanspreken, maar wat je qua klank het best bevalt kun je alleen thuis in je eigen set beoordelen. Reviews en gebruikers ervaringen geven een eerste indruk, maar hoe dat uitpakt weet je thuis pas.
Kijk of een van de verkopers in de buurt zit en of je daar een afspraak mee kunt maken?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
bedankt voor je input, dus beter voor de 2e handse zware versterker gaan. Doet Vincent nog mee kwa kwaliteit met Krell? En Rotel?

So what

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Is het trouwens ook een optie om naar een chinese versterker te kijken kwa kwaliteit en prijs verhouding mbt bovenstaande opties?

So what

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Het nadeel van een open kast, is het gebrek aan laag. Jou speaker heeft daarom twee 30cm woofers, om dat netjes op te vangen. Ik zou zeker een versterker pakken met wat meer vermogen van de betere merken. Echter heb je nu twee speakers gekocht met een nieuwprijs van €7000, daar moet wel een goede versterker aan. Als je nu je lijstje ga doorlopen kom ik op een budget van €2500 uit (klopt dat?)

Ik zou voor dat geld langs een paar goede Hifi zaken gaan en gaan luisteren. Bij veel zaken mag je ook het spul thuis proberen, om zo tot een ideale match te komen!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Emotiva xpa-1 eindversterkers ? Op het Emotiva forum zit een landgenoot die deze xpa-1's heeft incombinatie met de r907 , en hij is er dik tevreden van heb ik begrepen. Die hebben power zat !

Mijn Specs

Verwijderd

Hoi (ik heb mn account specop veranderd). Ik kan een mooie deal sluiten voor de ASR Emitter 1. Volgens mij is dit wel een goeie versterker of toch niet? De Emotiva xpa-1 lijkt mij van dezelfde soort techniek?

Vermogen met dan ook geen probleem zijn met zn 2x500w en ik blijf binnen mn budget. Langs hifi zaken gaan zal ik volgens mij niet zo snel een asr emitter 1 icm jamo r907 tegenkomen ben ik bang.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:51:
Hoi (ik heb mn account specop veranderd). Ik kan een mooie deal sluiten voor de ASR Emitter 1. Volgens mij is dit wel een goeie versterker of toch niet? De Emotiva xpa-1 lijkt mij van dezelfde soort techniek?

Vermogen met dan ook geen probleem zijn met zn 2x500w en ik blijf binnen mn budget. Langs hifi zaken gaan zal ik volgens mij niet zo snel een asr emitter 1 icm jamo r907 tegenkomen ben ik bang.
Nee maar wel een goede service en een perfecte afstemming van een versterker met jou speakers (voor een paar 100 euro extra, want ja een winkel eigenaar moet ook kunnen eten). Maar goed, als jij blind een dikke versterker wilt koop van boven de 2k, dan moet je dat doen 8)7

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:51:
Hoi (ik heb mn account specop veranderd).
Eh, mag ik vragen waarom? Want met meerdere accounts op GoT rondlopen is niet de bedoeling....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Part

Helemaal niets.....

Die luidsprekers doen 89dB/2.83V/m.
Daar heb je geen 500watt voor nodig.

Wat alleen van belang is dat je versterker geschikt moet zijn voor 4 ohm luidsprekers. Deze luidspreker komt op 1 punt net op 3 ohm.

[ Voor 3% gewijzigd door Part op 03-10-2011 20:26 ]

Verwijderd

mee eens, maar ik ben lui en niet zo zuinig (yup, zal altijd arm blijven :p )
Zijn er bezwaren tegen de asr emitter voor mn jamo r907?
Jordy van e schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:13:
[...]

Nee maar wel een goede service en een perfecte afstemming van een versterker met jou speakers (voor een paar 100 euro extra, want ja een winkel eigenaar moet ook kunnen eten). Maar goed, als jij blind een dikke versterker wilt koop van boven de 2k, dan moet je dat doen 8)7

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 12:49

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik denk dat je voor dat geld meer opties hebt op een site als http://www.audiomarkt.de hier plaatsen veel bedrijven, en particulieren uit heel Europa waaronder ook veel uit Nederland. Ik heb ook via deze weg mijn versterkers gevonden en heb hier geen seconde spijt van gehad. Vooral voor dat geld zou ik ook zeker wat opstellingen gaan beluisteren voor je een bak geld uit geeft waarin je niet weet of het gaat klinken met je speakers.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Maar is de asr emitter 1 een betere keus dan de bovenstaande denk je? Als ik zo lees is de asr een van de beste versterkers die er te verkrijgen is. De snelheid en kracht van deze versterker zal volgens mij de jamo's goed doen.

EMITTER I SPECIFICATIONS
Output power (8/4/2 ohms): 2x 140/ 2x 250/ 2x 450
Frequency range: 1-100 kHz, +/- 1dB; 20-20 kHz, +/- 0.2dB
S/N ratio at input time: > 88dB
Rise time: <1 uS
Distortion: Maximum 0.01%
Damping factor: > 600
Inputs: 6x high level (RCA), 1x direct input, 1x tape output
Transformers: 2x 500 VA
Power consumption: Standby, 10VA; energy mode, 50VA; full power, 120 VA
Power supply: Separate power supply
Dimensions (W x H x D): Main unit, 16.5" x 16.5" x 7"
Power supply, 18" x 13" x 6"
Weight: 42 lbs (main unit)
68 lbs (power supply)
Part schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:23:
Die luidsprekers doen 89dB/2.83V/m.
Daar heb je geen 500watt voor nodig.

Wat alleen van belang is dat je versterker geschikt moet zijn voor 4 ohm luidsprekers. Deze luidspreker komt op 1 punt net op 3 ohm.

Verwijderd

thnx voor de site, zal er even doorheen scrollen :)
KingTenteehje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:54:
Ik denk dat je voor dat geld meer opties hebt op een site als http://www.audiomarkt.de hier plaatsen veel bedrijven, en particulieren uit heel Europa waaronder ook veel uit Nederland. Ik heb ook via deze weg mijn versterkers gevonden en heb hier geen seconde spijt van gehad. Vooral voor dat geld zou ik ook zeker wat opstellingen gaan beluisteren voor je een bak geld uit geeft waarin je niet weet of het gaat klinken met je speakers.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 12:49

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:07:
thnx voor de site, zal er even doorheen scrollen :)

[...]
Moet je als je op de site zelf bent even links in het menu naar Audio-Markt gaan. Ik weet zeker dat er interessante dingen tussen staan. Dit neemt niet weg dat ik zomaar iets zou kopen zonder ergens je setup beluisterd te hebben. Statistieken van een apparaat willen niet meteen zeggen dat het ook voor je gevoel goed gaat klinken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
ASR Emitter 1 binnen en aangesloten op de Jamo r907. Zware overkill moet ik concluderen :D :9

So what

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ziet er indrukwekkend uit en werkt blijkbaar naar behoren. Veel plezier ermee zou ik zeggen, en natuurlijk pics in het hifi-topic ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1