oc'en met geforce tweak utility

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ben vast niet de enige, maar kon niets gelijkends vinden met search.

Als ik probeer mijn geforce 2 gts over te klokken met de gtu (zowel 2.6.1 (ena nieuwste) als 3.01 (nieuwste)) krijg ik een zwart scherm met een paar verticale trillende strepen bij welke waarde ik ook invul.

Nou heb ik een beetje heen en weer gemailt met de maker en die zegt dat ie gewoon een paar registry items aanpast die je normaal ook met de nvidea tab kan doen. Zelfde geldt voor overclocken (al moet je dat voor het nvidea tabje eerst enable-en). Ik heb het gecontroleerd en idd, met nvidea's eigen geval heb ik precies hetzelfde resultaat.

Nou hoorde ik van de maker van de gtu dat dit bij alle versies boven de 5.xx serie zo is! Maar die dingen zijn van nvidia zelf, dus overclocken zou ook moeten kunnen.

Iemand anders die daar iets over weet te zeggen of er ook problemen mee heeft?

Want anders betekend het dat je met die uitgelekte drivers helemaal niet kan overklokken en waar heb je die drivers dan nog voor...

Localhost is where the heart is

• SilentStorm
oja, dit was zo met de detonator 7.17 en 11.0

• SilentStorm
^^^

Verwijderd

Ik heb overgeclocked met de Tweak utility van de Gelekte Nvidia Drivers... werkt perfect
heb het ook eens gedaan met GTU en daar ging ook alles lekker geen probleem zoals jij daar beschrijft... :?

Verwijderd

Ik heb als volgt overgeklokt:

1) Nieuwe drivers gedownload en geinstalled (10.80)
2)Directx 8.0a geinstalled
3)Coolbits regtweak uitgevoerd
4)opnieuw opgestart
5)via de sliders in het nvidia hardware menu de snelheid ingesteld.

Kaart loopt nu op 210/220 (gf2mx asus v7100)

Rob

Verwijderd

Ik heb me GF2MX op 183/183 lopen. Kan makkelijk 187/192 (core/mem). Maar jah, wrm..
Een GF2MX oc'en maakt weinig uit. Dus vroeg ik dat ook af voor een GTS. Wat liever. 10% gain of Stabiliteit.

Verwijderd

Ik heb echt veel snelheids winst door het overclocken van m'n gf2mx en daarbij nooit crashes. Je moet het optimum weten te vinden tussen hitte en snelheid.

• SilentStorm
k zal het nog eens proberen met coolbits of powerstrip. Ik post nog..

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 18:32 schreef RopStop het volgende:
Ik heb echt veel snelheids winst door het overclocken van m'n gf2mx en daarbij nooit crashes. Je moet het optimum weten te vinden tussen hitte en snelheid.
Geef es wat details. 3DMarks ofzo/specs oc.

Verwijderd

Ik merk het in UT. Ik draai UT in openGL 1280x1024 met alles high en 32 bit kleur. Hij loopt super soepel in Deck 16][ met een fps tussen 40 en 120. Terwijl zonder overclocken de fps nog wel eens tegen de 20 wordt (zichtbaar schokkerig).

Verder een quote van de website http://riva3d.efront.com/mx/d3d.html
As you can clearly see, overclocking the GeForce 2 MX to its maximum setting gives an overall performance increase in 15% in the 3DMark2000 overall score. But most significant is the 20-30% + increase in such categories as fill rate and polygon count. While not a match for the GeForce 2 card, the MX shows the capability for excellent overclocking, and that makes the MX a GREAT value: 77% of the GeForce 2 performance for 40% of the GeForce 2 price? I predict the GeForce 2 MX will be a HUGE seller.
I rest my case *D

Verwijderd

ToT hoever (mem, cor) kan ik me Geforce 2 MX 200 oc en ?????

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:47 schreef kleyzen003 het volgende:
ToT hoever (mem, cor) kan ik me Geforce 2 MX 200 oc en ?????
Lees de FAQ aub. En trap niet met een overbodige vraag een oud topic omhoog de volgende keer :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.