Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7-x64] Geen rechten in veel mappen

Pagina: 1
Acties:

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 10:48
Ik heb sinds kort een BTO Notebook met vooraf geinstalleerde Windows 7 Home Premium, ben erg tevreden over de prestaties. Alleen een ding wat me al wat langer dwars zit is dat ik niet overal (Administrator?) rechten heb. Dit komt voor op beiden mijn (fysieke) schijven, de C:\ en D:\.

Als ik bijvoorbeeld een programma wil updaten met een ingebouwde auto-updater, kan het nooit voltooid worden omdat er files niet gemoved kunnen worden vanuit de TEMP directory. Mijn account behoort tot de groep Administrators.

Heb er tot nu toe nog mee kunnen leven, maar nu ik voor school een 2D Game moet programmeren gaat het zelfs daar al fout. Als het spel gebuild is geworden, ik sluit het af, en build het direct weer geeft het de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/e/W9tfwB.jpg

Vaak na paar minuten gewacht te hebben kan ik wel weer builden. Dit is maar een voorbeeld, het komt met erg veel dingen voor.

Zelfs soms als ik afbeelding uit een map verwijder: (Shift + Del), duw op vernieuwen (F5) springt de afbeelding opeens weer terug in diezelfde map. Hoe kan dit??

[ Voor 35% gewijzigd door Tendency op 02-10-2011 14:40 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Klik je hele C:\ schijf eens aan met de rechtermuisknop, vervolgens eigenschappen kiezen > tabblad beveiliging > Onderaan Geavanceerd > Tabblad Eigenaar > Bewerken > En dan jezelf als eigenaar aanklikken en dan het vinkje aanvinken bij: "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" > Toepassen en dan oke, oke, oke.

Misschien dat het dan wel goed gaat en anders bij alle mappen waar je niet in kan of iets in kan verwijderen.

Om dit te testen kun je het beste een map op de D:\ schijf proberen het principe is het zelfde.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Tendency
Dat heb ik al eens geprobeerd, alleen was het toen al niet echt een succes. Destijds waren er nog steeds mappen waar ik geen eigenaar van kon worden.

Deze melding krijg ik dan gedurende het rechten-vervang proces:
Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/e/iMrYz2.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/e/v4mcCv.jpg

Kan dit te maken hebben met Fingerprint software die standaard geïnstalleerd was op mijn laptop bij aanschaf? Heb wel eens gelezen dat zulke software veel problemen kan veroorzaken, niet zeker of dat bij mij ook het geval is gezien ik heb al via software verwijderd heb. Any idea?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
djkavaa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:02:
Klik je hele C:\ schijf eens aan met de rechtermuisknop, vervolgens eigenschappen kiezen > tabblad beveiliging > Onderaan Geavanceerd > Tabblad Eigenaar > Bewerken > En dan jezelf als eigenaar aanklikken en dan het vinkje aanvinken bij: "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" > Toepassen en dan oke, oke, oke.

Misschien dat het dan wel goed gaat en anders bij alle mappen waar je niet in kan of iets in kan verwijderen.

Om dit te testen kun je het beste een map op de D:\ schijf proberen het principe is het zelfde.
Wow! Wat is dat voor 'n belachelijk advies?! :X Die beveiliging zit er niet voor niets op!

In Windows Vista/7 ben je standaard geen administrator en die rechten heb je ook niet nodig! Als je wel een keer wat als admin moet/wil doen, krijg je de UAC voor je kiezen (ja klikken) of je voert een applicatie bewust als administrator uit. Dat kan door er met rechts op te klikken en te kiezen voor "Uitvoeren als administrator".

Als je enkele bewuste mappen toch standaard toegankelijk wilt hebben, kun je op die specifieke map de rechten instellen via het tabblad beveiliging van de eigenschappen van die map.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-10-2011 23:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Vuistregel bij nieuwe Windows computers is dan ook om direct na aankoop de software van de fabrikant eraf te gooien, en eigenlijk zelfs een verse installatie te doen.

In dit geval lijkt een virusscanner roet in het eten te gooien: die houdt het .exe bestand van jouw 2DGame gelocked.

Ik wed dat als je al die virale "anti"-virus software erafgooit, het geheel een stuk soepeler loopt. Let op dat je ook echt alle ring0 ervan zooi verwijderd, met een programma als Autoruns.

This can no longer be ignored.

• Tendency
Zodra ik de laptop thuis kreeg, heb ik alle rommel-software (dus Fingerprint, etc.) direct netjes verwijderd. UAC direct uitgeschakeld en Windows volledig ge-update.

Heb zojuist Comodo Internet Security en Malwarebytes Anti-Malware uitgeschakeld via msconfig, en een reboot gedaan. Het geeft nog steeds dezelfde problemen. In eerste instantie had ik het idee dat de Vertex 3 in mijn laptop het probleem was, maar lijkt nu eerder op Windows zelf..

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:51
Een reden temeer om een kersverse install te doen. :)

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ah, je bent dus al goed bezig geweest :) Echter, alleen uitschakelen via msconfig is niet genoeg, want veel van die software laat nog diverse system-level drivers of services achter, die vrolijk doorgaan met elke .exe openen & scannen. Daarom is het eerder genoemde Autoruns handig: dan kan je direct zien welke drivers niet van Microsoft of van de hardwarefabrikant zijn.

This can no longer be ignored.

• Tendency
Heb Comodo Internet Security verwijderd, na een reboot nog een removal utility gedraaid. Daarna Malwarebytes Anti-Malware ook verwijderd, maar het probleem blijft zich voortzetten.

Onder andere weer bij het builden van mijn code, en bij het updaten van programma's.
Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/e/JINmQX.jpg

En nee, geen enkel proces heeft 2DGame.exe in gebruik volgens ProcessExplorer. Wel een DLL handle is nog actief, maar dit hoort toch gewoon netjes afgesloten te worden?

Misschien dat ik mijn account opnieuw als Administrator moet aanmelden of iets dergelijks? Het gaat duidelijk ergens fout met de rechten-structuur op mijn account.

[ Voor 34% gewijzigd door Tendency op 03-10-2011 10:05 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Erik Jan schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:25:
Vuistregel bij nieuwe Windows computers is dan ook om direct na aankoop de software van de fabrikant eraf te gooien, en eigenlijk zelfs een verse installatie te doen.
Want de gemiddelde (thuis)gebruiker weet natuurlijk stukken beter hoe een PC moet werken dan een fabrikant die die dingen bouwt ;)
In dit geval lijkt een virusscanner roet in het eten te gooien: die houdt het .exe bestand van jouw 2DGame gelocked.

Ik wed dat als je al die virale "anti"-virus software erafgooit, het geheel een stuk soepeler loopt. Let op dat je ook echt alle ring0 ervan zooi verwijderd, met een programma als Autoruns.
Ik kan niet direct zien dat het een virusscanner is die de processen vasthoudt. Niet aan de ene regel in de openingspost, en niet aan de screenshots in de latere post.
Het 'advies' om maar rücksichloss de virusscanner te verwijderen is dan ook erg kort door de bocht, en een gratis uitnodiging om binnenkort een topic te starten in B&V.

Probeer eens met een tooltje als unlocker te kijken welk proces je file(s) nu precies vasthouden... het lijkt me dat je daar meer mee bereikt dan met random rechten aanpassen op je schijven en het verwijderen van je antivirussoftware.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Tendency
Met het programma unlocker kom ik ook niet veel verder, hij zegt overal dat het door niks in gebruik is. Lijkt me dus puur een rechtenkwestie, any idea?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Nee lijkt mij geen rechten issue.
Welke IDE is dat die je gebruikt?
Eventueel deze als Administrator runnen of in compatibility mode met een eerder OS (XP bijv.)

Computer says no

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tendency schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:21:
Met het programma unlocker kom ik ook niet veel verder, hij zegt overal dat het door niks in gebruik is. Lijkt me dus puur een rechtenkwestie, any idea?
ProcessExplorer gebruiken, of procmon.

Lijkt me een stuk verstandiger dan zomaar blanket ACLs op je systeem gaan wijzigen zonder een idee te hebben waarom die dingen zijn waarom ze zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tendency
Meekoh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:10:
Nee lijkt mij geen rechten issue.
Welke IDE is dat die je gebruikt?
Eventueel deze als Administrator runnen of in compatibility mode met een eerder OS (XP bijv.)
Welke IDE? Integrated Development Environment? Snap niet echt wat dit met mijn 'Geen rechten in mappen' te maken kan hebben! :) Maar Microsoft Visual Studio 2010 met XNA, en programmeer in C#.
alt-92 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:24:
[...]

ProcessExplorer gebruiken, of procmon.

Lijkt me een stuk verstandiger dan zomaar blanket ACLs op je systeem gaan wijzigen zonder een idee te hebben waarom die dingen zijn waarom ze zijn.
Ik heb ProcessExplorer al in gebruik als standaard task-manager, maar wat wil je precies dat ik er mee doe?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tendency schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

Welke IDE? Integrated Development Environment? Snap niet echt wat dit met mijn 'Geen rechten in mappen' te maken kan hebben! :) Maar Microsoft Visual Studio 2010 met XNA, en programmeer in C#.
En die moet je wel (ondanks dat je zonder UAC werkt) met Run as Administrator starten.
(even aanpassen in de shortcut)
maar wat wil je precies dat ik er mee doe?
Kun je iig zien (ProcMon is dan nog beter) wat er loopt te bokken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tendency
Is er geen mogelijkheid om alles DEFAULT te starten als Administrator? Ik heb UAC volledig uitgeschakeld, dus dan zou dit "Run as Administartor" toch al standaard moeten gebeuren?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat gebeurt niet standaard. Maar dat kun je dus aanpassen in de program shortcuts.

• Tendency
Lijkt wel of het probleem nu opgelost is, door het uit te voeren als Administrator. Snap niet hoe dit het probleem kan veroorzaken, op alle andere PC's/Laptops werkt het probleemloos..

EDIT:
Nee het probleem is er nog steeds blijkbaar, heb het programma FileUploader uitgevoerd als Administrator. Er was een nieuwe update beschikbaar, tijdens de update geeft hij - nog steeds/alweer - de volgende melding
Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/e/CmyqT0.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Tendency op 06-10-2011 14:48 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18

TheVMaster

Moderator WOS
Tendency schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:01:
Lijkt wel of het probleem nu opgelost is, door het uit te voeren als Administrator. Snap niet hoe dit het probleem kan veroorzaken, op alle andere PC's/Laptops werkt het probleemloos..

EDIT:
Nee het probleem is er nog steeds blijkbaar, heb het programma FileUploader uitgevoerd als Administrator. Er was een nieuwe update beschikbaar, tijdens de update geeft hij - nog steeds/alweer - de volgende melding
[afbeelding]
Hmm....wel vreemd, maar om eerlijk te zijn zou ik de boel opnieuw installeren en dan niet meer zomaar de default rechten aanpassen...mogelijk heeft het daar mee te maken?

• Tendency
Ik heb nooit de default rechten aangepast. Lijkt er beetje op of de fingerprint service heel wat om zeep geholpen heeft. Dan moet ik toch maar gaan denken aan een herinstallatie, niet echt ideaal op dit moment! :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:?
Je zei eerder dat je dat al eens geprobeerd had (gezien je screenshots) of was dat met een andere installatie?

• Tendency
Aaazo, ja dat heb ik inderdaad geprobeerd. Maar de problemen die ik nu heb, had ik daarvoor ook al. Dus het had in principe niks uitgemaakt ben ik bang.
Pagina: 1