Probleem (?) met bas-aanpassing

Pagina: 1
Acties:

• Leiz3
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week de Onkyo TX-SR508, een superapparaat, Hier zijn 2 speakers op aangesloten, alle andere kanalen zijn in het menu uitgeschakeld. Er staat ook geen subwoofer op aangesloten.

Er doet zich alleen iets vreemds voor wanneer ik in het menu de bas weergave hoger zet, dan gaat mijn linkerspeaker harder spelen en mijn rechterspeaker steeds zachter. Als ik het aantal dB's bij Bass verminder gaat mijn linkerspeaker zachter spelen en mijn rechterspeaker komt helemaal geen geluid meer uit. Het lijkt wel alsof hij met de bas ook de balans aanpast.
Ik heb al gekeken of het een faseprobleem is maar dat is het ook niet. Heb ik een maandagmorgenmodel of doe ik iets anders fout?

Ik heb het ook met een andere set speakers geprobeerd maar dit geeft hetzelfde effect. De receiver resetten helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 17:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zou de receiver naar factory settings terugzetten via

To reset the AV receiver to its factory defaults, turn it
on and, while holding down VCR/DVR, press
ON/STANDB

Daarnaast heb je misschien in de speakersetup het speakertype 'small' aangegeven (standaard) i.p.v. "large". Misschien trekken je speakers voor deze modi teveel vermogen.

[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 02-10-2011 20:20 ]

/dev/null

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Leiz3 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:37:
Er doet zich alleen iets vreemds voor wanneer ik in het menu de bas weergave hoger zet, dan gaat mijn linkerspeaker harder spelen en mijn rechterspeaker steeds zachter. Als ik het aantal dB's bij Bass verminder gaat mijn linkerspeaker zachter spelen en mijn rechterspeaker komt helemaal geen geluid meer uit. Het lijkt wel alsof hij met de bas ook de balans aanpast.
Dat noemen ze de baslans. Daar heeft Onkyo octrooi op. :P

Meer serieus en uiteraard uber overbodig om te vragen maar ik doe het toch:
Controleer eens of je je speakers op de goede klemmen aan hebt gesloten.

Maargoed, het kan ook nog gewoon een software foutje in het apparaat zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 02-10-2011 21:23 ]

Alles kan stuk.

• Leiz3
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb de receiver gereset en de fase klopt ook. Als ik hem via auddesey laat testen komt er ook niets vreemds uit. Het zal dan misschien toch een firmware foutje zijn?
Ik ben dan alleen wel benieuwd of het alleen bij mijn apparaat is dat elke apparaat uit deze serie dit heeft, anders zal ik wel even naar correct opbellen. Dit zou toch binnen de garantie moeten vallen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doe 's een foto'tje van de speaker aansluitingen aan de achterzijde?

Alles kan stuk.