Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_bananeman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 20:26
Gisteren een Anysee E30 aangeschaft om via de PC digitale TV te kunnen ontvangen.

Na alles te hebben aangesloten en geconfigureerd worden alleen de TV zenders Nederland 1 2 3 en LON TV gevonden, en nog wat radiostations.

VIa een losse HD decoder kan ik op mijn TV wel alle zenders digitaal bekijken, ik vermoed dat ik dus ergens een instelling in de software van anysee niet goed heb staan echter geen idee waar ik het moet zoeken.

Heeft iemand ervaring met digitale tv van onsbrabantnet via een Anysee E30?
Alle tips en/of oplossingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wellicht handig om dan in een duidelijk overzicht je eigen setup + instellingen te posten. Nu blijft het giswerk :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_bananeman
Ah sorry, ik heb de gegevens zoals die te vinden zijn op de site van Onsbrabantnet gebruikt:

Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304.00 Mhz
Aantal Symbolen: 6.875 KS/S

QAM heb ik op auto gezet

Omdat Netwerk ID 5600 niet standaard in de lijst van de Anysee zit gaat er denk ik iets verkeerd, de documentatie zegt hier niks over. Weet iemand hoe ik een NetwerkId toe kan voegen met daaraan gekoppeld de juiste instellingen?

[ Voor 37% gewijzigd door de_bananeman op 03-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QAM moet op 64.

Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_bananeman
OK ik heb het nu werkend via de AnySee viewer. Ik heb via Netwerk-ID alles verwijderd en daarna alleen de instelling voor OnsbrabantNet toegevoegd (Netewrk-ID 5600, Frequency(KHz) 304000, Symbol rate 6875, Const 64 QAM). Daarna Handmatig scannen en alle 40 zenders worden gevonden.

Om het nu werkend te krijgen in Mediacenter moet ik nu denk ik op een of andere manier deze lijst in een transponderfile krijgen zodat de CNO driver deze kan laden, correct?

[ Voor 70% gewijzigd door de_bananeman op 03-10-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Anysee, maar volgens mij kun je het gewoon handmatig ingeven:

http://nl.hardware.info/r...mbo-plus-test-installatie

Zo niet, dan zul je even naar een file moeten zoeken in de Anysee directory die je kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_bananeman
Nou nee, helaas wil het op deze manier niet werken. Onsbrabantnet maakt gebruik van netwerkID 5600, deze staat niet standaard in de lijst van de anysee (CNO) driver.
Ik heb geprobeerd een bestaande entry te editen en alle waardes te vervangen door de juiste waardes voor onsbrabantnet maar vooralsnog helaas zonder het juiste resultaat.

Ik heb wel een tooltje gevonden dat een transponderlist zou moeten kunnen maken vanuit de Anysee viewer maar deze werkt niet, is waarschijnlijk alleen geschikt voor oudere versies oid.
Ik zoek ondertussen verder...
Pagina: 1