4Launch levert onderdeel autoradio niet, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_92658

Ik wil de autoradio verkopen, maar omdat 4Launch al een jaar bezig is met het leveren van een sierlijst heb ik daar al die tijd mee gewacht. De autoradio wordt steeds minder waard dus het liefst verkoop ik hem gewoon zo snel mogelijk. Omdat de sierlijst waarschijnlijk niet meer gaat komen en ik er op internet ook nergens eentje kan vinden zit ik dus met een probleem. Waar ga ik nu zo'n sierlijstje halen als 4Launch het verrekt me te helpen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Tja daar had je toch echt zelf wat actiever achter aan moeten gaan, zoals ze in gebreke stellen via een aangetekende brief.

Alle proemn in n drek

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Move SG >> SF, waar dit topic thuishoort

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Wat verwacht je nu precies van ons? Dit is iets tussen jou en 4launch waar wij jou niet bij kunnen helpen.
Wellicht even bellen, situatie uitleggen en geld terug vragen.

Verwijderd

De ShopReview is voor afgeronde ervaringen, en voor zaken die eventueel dusdanig langlopend zijn dat het zinnig is de ervaring te delen voor afronding (of als deze uitzichtloos is). Daarbij is het natuurlijk wel relevant dat je kan aangeven wat je zoal hebt ondernomen.

Uit de review blijkt wel een concrete ervaring, maar wat me tegen de borst stuit is het feit dat je deze dan ook NU pas plaatst als je eigenlijk zelf de ervaring na tijden pas weer opentrekt. Zoals hierboven gezegd, had je daar best wat actiever achteraan kunnen gaan. Had het gewoon netjes verholpen moeten worden? Tuurlijk. Gaan er dingen mis en blijven dingen wel eens liggen? Niet netjes, kan gebeuren.

Maar dat hele jaar... Dan heb je ook niet je beste gedaan. En nu je het nodig hebt voor verkoop is het ineens een ShopReview en nog even een topic erbij. Ik krijg daar het gevoel afhaalchinees met breekijzer bij. Je wil nu ineens iets gedaan hebben, en probeert de winkel na een jaar onder druk te zetten. Walgelijk.

Verwijderd

Ik denk ook niet dat de winkel verrekt om te leveren. Er zullen ongetwijfeld andere zaken meespelen, waaronder (en niet uitsluitend) een lange levertijd van het product, een minimale ordergrootte, wellicht fabrikagestop, etc.

Bel erachter aan, blijf vriendelijk en plaatst dan even zaken in het juiste perspectief. Houd er daarnaast rekening mee dat als het frontje bij anderen ook niet te vinden is, het waarschijnlijk uberhaupt niet meer leverbaar is.

Verwijderd

Met dat eerste heeft hij natuurlijk weinig te maken, dat is probleem voor de winkel - die moet het binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast oplossen. In praktijk gaan dingen (overal) echter wel eens fout, het is wel normaal om daar dan op een vriendelijke manier achteraan te gaan en op een gegeven moment te stellen dat de koek op is.

Ik zou inmiddels al lang een ingebrekestelling hebben gestuurd, en als dat niet helpt een vordering doen inclusief gemaakte kosten - allemaal vriendelijk, maar wel gewoon duidelijk dat als ze zelf geen actie nemen ze er wel toe gedwongen worden.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Ik begrijp niet dat je een heel jaar wacht op een onderdeel. (overigens ook niet dat een winkel een order zo lang open laat staan)

Als ik iets bestel en het is er na 2 weken nog niet dan is het cancel order en elders bestellen, tenzij niemand anders het heeft. Dan zou ik eventueel nog een maand kunnen wachten en dan aanhoren wat de shop ervan denkt. Denken ze dan dat het binnenkort ècht komt, zou je nog een maand kunnen wachten.. Maar na 2 maanden is het, ongeacht hoe zeldzaam het product is, cancel order. Dan komt het gewoon niet meer.

Je had dus beter na 2 maanden (als die lijst nergens anders te krijgen is) je verlies kunnen nemen en dat ding verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 03-10-2011 19:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:23:
Met dat eerste heeft hij natuurlijk weinig te maken, dat is probleem voor de winkel - die moet het binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast oplossen. In praktijk gaan dingen (overal) echter wel eens fout, het is wel normaal om daar dan op een vriendelijke manier achteraan te gaan en op een gegeven moment te stellen dat de koek op is.

Ik zou inmiddels al lang een ingebrekestelling hebben gestuurd, en als dat niet helpt een vordering doen inclusief gemaakte kosten - allemaal vriendelijk, maar wel gewoon duidelijk dat als ze zelf geen actie nemen ze er wel toe gedwongen worden.
Floppus, met een hele berg retail ervaring gaan er hier bij mij alarmbellen rinkelen met de vraag of dit product uberhaupt nog wel geleverd kan worden. De enige leverancier die bekend is doet er een jaar over om een product te leveren...

Daarnaast bij een minimale ordergrootte van 500euro kan je als winkel hoog en laag springen, maar je gaat je bestelling gewoon niet krijgen.

Dan kun je prima een ingebreke stelling sturen, maar je gaat je zin gewoon niet krijgen. Weinig tijd in steken en met name achterhalen waarom het lang duurt.

Verwijderd

Ik zou de koopovereenkomst maar ontbinden omdat 4Launch niet in staat is gebleken om het product compleet te maken. Je verdient gewoon al je geld terug. Ik vind het van jou ook niet sterk dat je 4Launch zo lang de tijd hebt gegeven. Normaal ga je na 2 of 4 weken bellen en mailen waar een dergelijke nalevering blijft. Ik vind trouwens wel dat 4Launch hier de meeste schuld heeft want zij zijn nu eenmaal de partij die zou zorg dragen voor de nalevering. Zij verrekken dit om een of andere niet voor jou relevant zijnde reden en het ergste is ze brengen jou daar niet van op de hoogte. Schandalige handelswijze van 4Launch.

• Japperrrr
Ik heb meerdere malen contact opgenomen en steeds kwam het erop neer dat het product dan wél echt onderweg was, en ik vervolgens een maand weer niets hoorde. Verder weet ik niet hoe anderen hierover denken, maar ik vind dat als je als winkel garantie geeft op een product hier ook garant voor moet staan en niet achteraf moet zeggen dat het erg lastig is om een bepaald onderdeel te verkrijgen. Bedenk dat dan toch voordat je iets aan een klant verkoopt. Ik word constant aan het lijntje gehouden met een of andere smoes waarom het frontje nog niet geleverd is, en nu ze niet eens meer reageren op mijn mails is voor mij de maat vol. En daar zit je dan met je autoradio van €130,- zonder sierlijst... Hij werkt wel, maar het ziet er gewoon niet uit.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:04

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ga gewoon naar de lokale autoradio inbouw station en vraag of ze er 1 hebben liggen welke je voor weinig geld kan kopen, en vaak wel krijgen. Volgens mij woon je bij mij in de regio, en vlakbij waar ik werk. Als je even zegt welke radio het is wil ik ook wel even bellen naar zo een bedrijf waar ik vaak kom, en als ze iets hebben liggen kan ik hem wellicht voor niks ophalen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 20:39
In de link: Pioneer DEH-4200

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:42:
[...]

Floppus, met een hele berg retail ervaring gaan er hier bij mij alarmbellen rinkelen met de vraag of dit product uberhaupt nog wel geleverd kan worden. De enige leverancier die bekend is doet er een jaar over om een product te leveren...

Daarnaast bij een minimale ordergrootte van 500euro kan je als winkel hoog en laag springen, maar je gaat je bestelling gewoon niet krijgen.

Dan kun je prima een ingebreke stelling sturen, maar je gaat je zin gewoon niet krijgen. Weinig tijd in steken en met name achterhalen waarom het lang duurt.
Dat verandert het verhaal niet... Als de winkel een probleem heeft met leveren, dan moeten ze niet mensen aan het lijntje houden en het artikel terugnemen en het verlies nemen. En dit is wel zo'n basic voorbeeld van niet leveren van een conform product, dat het zeer zeker wel zin gaat hebben het te laten escaleren. Zeker als er logs van de communicatie zijn, waarin aantoonbaar leugen op leugen gestapeld wordt over onderweg zijn - even uitgaande van het verhaal van TS, we kennen het verhaal van de winkel niet.

Er zijn zat situaties die ik het zout in de pap niet waard vind, maar dit is er zeker niet één van - waarbij wel gezegd dat ik nog steeds niet de indruk heb dat TS er nu zo hard achteraan is gegaan, en dat is zeker ook iets wat aan bod zou komen bij escalatie. Zo ver was dat bij mij ook niet gekomen.

Verwijderd

Jawel, het verandert het verhaal wel. Als ik gelijk heb dan heeft de winkel de klantbestellingen niet goed onder controle en communiceert niet goed met haar klanten. Je kunt de boel wel laten escaleren, maar dat heeft alleen ontbinding tot gevolg.

In dit geval zou ik proberen de reden te acherhalen en ik zou er weinig moeite in steken. Het verlies in waarde van je radio zal minimaal zijn tov de extra moeite die je erin zal moeten stoppen.

• Japperrrr
Een week of twee geleden heb ik per e-mail te horen gekregen dat ik een nieuwe RMA aangemaakt zou hebben. Vorige week werd ik gebeld met de mededeling dat het frontje binnen was, en vandaag is het hier afgeleverd. Blijkt het toch weer dat het niet zo moeilijk was als 4Launch mij in eerste instantie wist te vertellen. Waarom het zo lang heeft moeten duren is voor mij een raadsel. Maar ja, toch bedankt nog. Dit zullen ze ook wel lezen ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Japperrrr schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:50:
Blijkt het toch weer dat het niet zo moeilijk was als 4Launch mij in eerste instantie wist te vertellen.
Dit zou een reden kunnen zijn:
Dit zullen ze ook wel lezen ;)
Het kan dat ze vanwege de slechte publiciteit je ding maar ergens voor veel te veel geld hebben besteld en er flink verlies op hebben gemaakt. (je weet het niet, maar het kan)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is waarom die radio oorspronkelijk geen sierlijstje had?

• Japperrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:00:
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is waarom die radio oorspronkelijk geen sierlijstje had?
Hij kwam terug van RMA en toen viel me op dat bij het sierlijstje één van de 'bevestigingsklemmetjes' was afgebroken. Dus zouden ze een nieuwe voor me regelen, want die andere bleef dus niet meer goed zitten.
Pagina: 1