Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 06:11
Sinds enige tijd ondervind mijn vader problemen het streamen van muziek naar zijn B&W Zeppelin Air. Zijn iMac/iPad is in staat om verbinding te maken met de speakers, maar na +/- 15 minuten wordt de verbinding verbroken. De verbinding loopt via de TL-WR1043N router van TP-link.Deze staat geconfigureerd op 802.11g, zoals geadviseerd door B&W. De verbinding met de router vanaf de iPad/iMac is stabiel en hebben geen problemen met het wifi netwerk. Mijn vermoeden is dat het probleem zit in een instelling van de router (recentelijk aangeschaft), ik kan echter niet vinden welke dit zou moeten zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem?

Alle gegevens even op een rij:

iMac.
medio 2010 model. 3,06 ghz (Intel Core i3)
4 GB ram
AirportExtreme (Atheros 9280)
Lion 10.7.1

iPad 1.
IOS 4.3.5

Router:
TP-Link TL-WR1043N
Firmware version: 3.12.2 Build 100820 Rel. 41891n (= stock firmware)
Hardware version: WR1043N v1.000000000
Mode: 11g only
Channel Width: 20 Mhz
Max Tx Rate: 54mbs
Security: WPA-PSK/WPA2-PST (AES)
Transmit Power: High
Beacon interval: 100
RTS Threshold: 2346
Fragmentation Threshold: 2346
DTIM Interval: 1
WMM: enabled

Speakers.
B&W Zeppelin Air: http://www.bowers-wilkins...eppelin_Air/overview.html
Version: 00738c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 21:49
Heb je al eens geprobeerd om de B&W aan te sluiten via ethernet? Om uit te sluiten dat het aan de speaker opzich ligt? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Mij lijkt eerder dat er iets in de omgeving is veranderd (nieuw netwerk, apparatuur bij de buren verplaatst of ander kanaal gekozen) waardoor specifiek het signaal van of naar de Zeppelin wordt weggedrukt. Mensen vergeten dat Wi-fi net zo "radio" is als je draagbare FM radio. Soms zorgt draaien van de antenne (of het apparaat) al voor een verandering van ontvangst. Het kunnen ook draadloze muizen of bluetooth apparaten zijn die immers in dezelfde radioband werken.
Je kan het ook testen door een ander draadloos apparaat een tijdje op de locatie van de Zeppelin te laten werken, maar 100% is dit niet omdat de Zeppelin een andere antenne configuratie zal hebben als bijv. je iMac. Als het een G apparaat is heeft ie ook maar één logische antenne en is ie gevoeliger voor verstoringen van het radiosignaal. Ook kan de plaatsing van je nieuwe router ervoor zorgen dat je Zeppelin in een dead spot terecht komt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
@ sanderPS3: volgens mij niet. Zal vragen of mijn vader dit wil testen.

@ digistorm: ik heb de Zeppelin zo'n beetje naast de router gezet. Zelfde probleem. Ook heb ik verschillende kanalen geprobeerd, zelfde resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Muncher op 02-10-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 21:49
Digistorm schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:14:
Mij lijkt eerder dat er iets in de omgeving is veranderd (nieuw netwerk, apparatuur bij de buren verplaatst of ander kanaal gekozen) waardoor specifiek het signaal van of naar de Zeppelin wordt weggedrukt. Mensen vergeten dat Wi-fi net zo "radio" is als je draagbare FM radio. Soms zorgt draaien van de antenne (of het apparaat) al voor een verandering van ontvangst. Het kunnen ook draadloze muizen of bluetooth apparaten zijn die immers in dezelfde radioband werken.
Je kan het ook testen door een ander draadloos apparaat een tijdje op de locatie van de Zeppelin te laten werken, maar 100% is dit niet omdat de Zeppelin een andere antenne configuratie zal hebben als bijv. je iMac. Als het een G apparaat is heeft ie ook maar één logische antenne en is ie gevoeliger voor verstoringen van het radiosignaal. Ook kan de plaatsing van je nieuwe router ervoor zorgen dat je Zeppelin in een dead spot terecht komt.
TS noemt al dat de rest van alle apparatuur goed werkt op wifi. Je zou daardoor snel zeggen dat de WiFi ansich wel prima is (ga er van uit de de laptops op minimale dezelfde afstand van de router staan als de Zeppelin). Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat de antenne is verdraaid van de router, en dat de antenne van de Zeppelin net niet goed staat (Die antenne zend natuurlijk op een "donut" manier het signaal uit) dus de Zeppelin antenne grijp er misschien net naast.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Als de Zeppelin Air wordt via ethernet wordt aangesloten, werkt hij wel naar behoren. Er is dus of iets mis met het draadloze netwerk of de wifi chip in de Zeppelin. Ik gok zelf op het eerste. Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb er ook last van gehad. Na het updaten van de firmware waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen :-)

Hier kun je de update downloaden

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Even een update:

Mijn vader heeft afgelopen dag de hele dag muziek gestreamd vanaf zijn iPad naar de Zeppelin Air via het wifi netwerk. Dit werkt vlekkeloos. Het probleem zit blijkbaar in de connectie die de iMac maakt met de Zeppelin Air. Iemand hier ervaring mee?

@ Zegato: firmware update nog niet getest. Je link werkt overigens niet :)
Pagina: 1