Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Beste allen,

Niet al te lang geleden afscheid genomen van Windows XP en windows 7 welkom geheten. Het werkt allemaal prima, er is alleen één ding.
We hebben hier een externe harde schijf liggen, een Philips SPD5130CC van 1TB. Op één of andere manier herkent de pc de harde schijf niet correct. Hij herkent dat er hardware is aangesloten. Zo is er bij apparaten en printers de titel SPD5130CC zichtbaar en bij apparaatbeheer is ter herkennen dat er een Hitachi schijf in zit. Echter, het volume is niet zichtbaar bij deze computer en ik kan er ook niet in... Ook bij schijfbeheer (configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer) is de schijf compleet afwezig.
Zit er ergens een driver fout? Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar geen recentere driver is er dan die standaard van windows 7.
Dit is de enige pc waarbij dit tot nu toe is (alhoewel de Macbook pro van 2 jaar oud hem herkent 'alleen lezen'). Andere schijven doen het prima en de schijf doet het op andere pc's verder ook gewoon prima.

Heeft iemand enig idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt het via USB neem ik aan?

Volgens Philips is hij compatible met Windows 7. http://www.philips.nl/c/e...30cc_10/prd/nl/?t=support

Windows 7 ziet dus wel het apparaat, en ook de schijf. Maar Windows 7 ziet niet de partities of het volume.

Dan is er waarschijnlijk een probleem met de partitietabel. Die wordt door Windows 7 niet herkend. Ik vul zo'n schijf soms helemaal met nullen, en daarna kan Windows 7 hem meestal wel formatteren.
Het is mogelijk de de schijf een slechte sector heeft, waardoor de partitietabel niet goed meer is.

Hebben die andere computer andere besturingssystemen ?

Het is ook mogelijk dat er iets niet helemaal goed is met de usb-poorten. Gebruik een korte kabel en plug het achterin de computer. Misschien zijn de contactjes vuil.
Ik heb wel eens een apparaat gehad dat het wel deed als de USB 5.0 Volt leverde, maar niet als de USB 4.95 Volt leverde. Misschien kun je dat eens nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Heeft de schijf een externe voeding of loopt dit via USB? En is er met Win7 ook een nieuwe pc gekomen? Want wat je omschrijft zie je ook wel eens bij schijven die niet genoeg stroom krijgen van 1 usb poort, vaak hebben die schijven een dubbele USB stekker om genoeg stroom te krijgen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Voor je met de win7 machine iets doet met je disk; eerst al je data met één van de wel werkende combi's veilig stellen.

Probeer ook de andere poorten van je mobo.
Koppel andere usb apparaten af.
Het kan een dubbele schijfletter toewijzing zijn, als hij op een andere machine als 'D'' of 'E' aangemeld wordt geeft hem dan via schijfbeheer eens bv een 'P', en probeer het dan op de win7 machine

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor