bij www.analogx.com is ergens een heel klein webserver progje te vinden. Dat werkt ook goed voor bijvoorbeeld de site voor je intranet, maar ik dacht ook voor het echte werk. Hoewel ik het niet zou gebruiken voor extern verkeer naar internet. Ik kom ff niet meer op de naam maar een hele tijd terug heeft in de computer totaal iets gestaan daarover. Er waren nog wat goede gratis progjes voor. Misschien vind ik het nog eens terug morgen dan laat ik het je weten. Anders moet je ff in het archief snuffelen op hun site.
Anders kun je ook je pc inrichten als linux webserver maar dat vergt weer wat meer moeite.
Anders kun je ook je pc inrichten als linux webserver maar dat vergt weer wat meer moeite.
moet ik op het internet een domein gerigestreert hebben of moet ik gewoon een www.nogwat.com verzinnen in dat progie?
Waarom zou dit niet kunnen1.kan dit?
Apache? PWS? -tig andere?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Mischien een idee om te vermelden om welk OS 't gaat?
voor win2k moet je IIS gebruiken....je hebt geen domeinnaam nodig volgens mij...het ip adres is genoeg.
voor speel meuk mag 't
pak maar apache ofzo, of sambar maybe, maar wel goed dichthangen die sambar, en altijd de nieuwste versie gebruiken
hmm, probleempje: ik zit via netwerk op internet dus als ip geeft ie 192.168.x.x aan:(hoe los ik dit op?
Verwijderd
maakt dat wat uit dan?
bv. run de server op je machine (bv 192.168.0.4)
ga naar een webbrowser en typ als adres in: http://192.168.0.4 ... that should work!
[uiteraard werkt dit alleen op je LAN he! anders zal je bv het binnenkomende web verkeer op je LAN moeten doorsturen naar je eigen bak...]
bv. run de server op je machine (bv 192.168.0.4)
ga naar een webbrowser en typ als adres in: http://192.168.0.4 ... that should work!
[uiteraard werkt dit alleen op je LAN he! anders zal je bv het binnenkomende web verkeer op je LAN moeten doorsturen naar je eigen bak...]
als er een router voor zit moet je er even een portje op open zetten.
Hmmm..5.0beta.. ziet er errug lekkur uitOp dinsdag 20 maart 2001 23:41 schreef j3p het volgende:
maar wel goed dichthangen die sambar, en altijd de nieuwste versie gebruiken
Binnenkort maar weer eens upgraden
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
arg das zo'n windows instelling he; die webserver ziet er onwijs geil uit!:p
foei!
Nou voor deze keer, omdat 't geen serieuze server is geloof ik
apache zou ik aanraden als 't voor windows moet zijn, ziet er niet geil uit, wel goed.
foei!
Nou voor deze keer, omdat 't geen serieuze server is geloof ik
apache zou ik aanraden als 't voor windows moet zijn, ziet er niet geil uit, wel goed.
als ip 127.0.0.1 gebruiken oftewel localhost, die kan je wel altijd bereiken.
xitami is ook wel aardig in windows.
Kan ook met PHP en MySql uitgerust worden.
Kan ook met PHP en MySql uitgerust worden.
juist xitami bedoelde ik...daar kwam ik niet meer op....je hoeft dus niet meer de site van de computer totaal door te pluizen en ik ga dus niet meer zoeken 
xitami is wel een aanrader.
xitami is wel een aanrader.
Met Xitami heb ik goede ervaringen idd..het is een krachtige server, zowel www als ftp. Ook heel makkelijk (op afstand) te configureren via je webbrowser. Bestaat er ook geen Linux versie van? Volgens mij wel..
Ik gebruik al jaren Apache, en dat werkt prima. Als je apache lastig vindt configureren, neem dan Xitami, snel, simpel en goed...
Apache is erg goed ja.
Maar vraagje, hoe kom jij met n 192.168.x.x het internet op????
Op dat adres zul je in ieder geval voor de buitenwereld nooit bereikbaar zijn.
Waarschijnlijk wel op het IP nummer wat je van je provider krijgt. En daar kun je weer wel een naam aanhangen, bv via www.dyndns.org kan zowel statisch als dynamisch trouwens !
Maar vraagje, hoe kom jij met n 192.168.x.x het internet op????
Waarschijnlijk wel op het IP nummer wat je van je provider krijgt. En daar kun je weer wel een naam aanhangen, bv via www.dyndns.org kan zowel statisch als dynamisch trouwens !
Verwijderd
Zo kan je het ook in LAN testen of op je eigen PC.Maar vraagje, hoe kom jij met n 192.168.x.x het internet op????
Anyway, ik zou Apache erop zetten, samen met PHP en MySQL.
Een goede handleding kan je hier vinden:Webserver opzetten onder Windows
Full text search engineOp woensdag 21 maart 2001 00:08 schreef j3p het volgende:
arg das zo'n windows instelling he; die webserver ziet er onwijs geil uit!:P
foei!
Dynamic HTML page generation
Server-side MACROs, HTTP,SMTP, POP3 and
IMAP4 Proxy services
AD/content filtering though an HTTP proxy
(implemented via security--see sample
application, source included)
Built in FTP server (user read/write restrictions
by directory)
CGI/1.1support (Perl 5 included)
SMTP mail APIs (base64 attachments)
Built-in Log Analysis (HTTP and FTP logs)
HTML-based Systems Management Console
PHP + JSP support
Vhosts support
.htaccess support
Ben ik niet helemaal met je eensNou voor deze keer, omdat 't geen serieuze server is geloof ik
Heb je gelijk inapache zou ik aanraden als 't voor windows moet zijn, ziet er niet geil uit, wel goed.
Toch ben ik niet veel dingen tegen gekomen die niet onder Sambar maar wel met Apache konden onder NT/2000 trouwens (afgezien van een aantal handige .htaccess features die apache wel heeft)
Moet er wel bij zeggen dat ik ActivePerl draai ipv. de meegeleverde, en PHP 4.04pl1 (+gd) + MySQL 3.23.34.
Dichttimmeren moet je met elke servert goed doen toch?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
www.klopt.nl/phpdev.dev
na downloaden renamen.
installeren, klaar.
apache/php/mysql ineens geinstalleerd en werkend.
na downloaden renamen.
installeren, klaar.
apache/php/mysql ineens geinstalleerd en werkend.
Pagina: 1