Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus N53SV-SZ404V poppend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit de juiste plek is voor mijn probleem, maar ik denk dat dit het dichtst bij komt.

Een tijdje terug heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, een Asus N53SV-SZ404V. Op zich een prima laptop, geen problemen mee. Echter, er is iets dat me behoorlijk irriteert. Ik weet niet of het aan de laptop ligt of aan iets anders.

Waar het op neerkomt is dat als geen geluid speelt, dat ik na 10 seconden een soort "poppend" geluid hoor, eigenlijk het soort geluid als wanneer je speakers aan/uit zet. Wanneer er dan weer een geluid afspeelt, dan maakt hij hetzelfde poppende geluid weer. En als het geluid afgelopen is, dan weer hetzelfde na 10 seconden. Vooral wanneer ik een koptelefoon op heb begint dit behoorlijk vervelend te worden. Ook met normale speakers of een andere koptelefoon gebeurt dit.

Het lijkt er dus eigenlijk een beetje op dat het systeem het geluid na 10 seconden uit zet en pas als er weer geluid komt hij deze weer aan zet.

Is dit een bekend probleem en zo ja, hoe los ik dit op?

Verwijderd

Het lijkt mij dat je dat geluid hoort omdat de speakers worden uitgeschakeld vanwege inactiviteit.. Om te beginnen zou je de audio software van asus uit kunnen zetten. Bij de N55 lost dat een aantal issues op.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, probleem (voorlopig) opgelost. Ik had onbewust Sonicmaster er nog op staan. Na dat eraf gegooid te hebben en daarna de Realtek drivers opnieuw te hebben geïnstalleerd lijkt het weer in orde ze zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke... het is een tijdje opgelost geweest maar plotseling weer begonnen. De meegeleverde Asus programma's gerelateerd aan geluid zijn verwijderd. Ook de laatste drivers geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.