Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Edit: $#$#$!@@@!! - dit hoort volgens mij in Netwerken thuis. *Kijkt modjes lief aan of dit even doorgeschopt kan worden*

Ik probeer voor mijn werk een Fritz!Box met de isdn-ingang aan te sluiten op de tweede poort van een NT1-kast.

Op de eerste poort zit een PBX van Panasonic aangesloten. Kabellengte naar de PBX is < 2m. Deze PBX werkt naar behoren en krijgt alle gesprekken netjes binnen. Onderstaand een getekende en geschreven situatieschets:

Afbeeldingslocatie: http://www.libelnet.eu/situatieschets.png

Wat ik heb gedaan:
  • Ik heb de Fritz!Box met het speciale TEL/DSL kabel direct aangesloten aan de andere aansluiting van het NT1-kastje, kabellengte is dus ook hier < 2m.
  • Achter de Y-splitsing van genoemde kabel zit het ISDN/Analog kabeltje in de tweede poort van het NT1 kastje. Het DSL-Splitter kabeltje hangt los aangezien het internet op de LAN1-poort binnenkomt.
  • In de Fritz!Box staat ingesteld dat er een ISDN kabel is aangesloten.
De Fritz!Box is in staat om SIP-gesprekken te ontvangen. ISDN-gesprekken komen niet binnen. Ik heb ergens gelezen dat er in het NT1 kastje schakelaartjes om moeten worden gezet om op beide poorten output te krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe het moet, en ik zie ook geen schakelaartjes onder het klepje van het NT1 kastje. Het betreft een NT1 S7.

Ik ben te jong om veel ervaring met ISDN te hebben, vandaar deze post in de hoop dat de over het algemeen wat oudere tweakers mij even op weg kunnen helpen. De NT1 handleidingen zijn voor mij redelijk cryptisch en lijken niet van toepassing op deze setup... iemand enig idee wat er mis gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Gimmeabrake op 01-10-2011 17:02 . Reden: topic fout geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Een heel ongebruikelijke setup . Mag ik vragen wat het doel is ?

maar even iets wat misschien kan werken ....

Msn nummer welke niet in de pbx is opgenomen , deze zet je in de fritzbox .
wijs het msn nummer toe aan een poort in je fritz en knoop er een telefoon aan .

als je pbx het nummer weigert heb je kans dat hij op de fritz overgaat , het kan ook zijn dat je pbx onbekende nummers direct doorrouteert naar de bedienpost = 1e toestel

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Het ziet er nuttig uit. Vreemd dat ik het op mijn google zoektocht niet tegen ben gekomen. Vanavond ga ik op stap met wat vrienden, ik zal er morgenmiddag even wat uitgebreider naar kijken en er op terug komen. Heel erg bedankt in ieder geval! :)
Siekman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:11:
Een heel ongebruikelijke setup . Mag ik vragen wat het doel is ?

maar even iets wat misschien kan werken ....

Msn nummer welke niet in de pbx is opgenomen , deze zet je in de fritzbox .
wijs het msn nummer toe aan een poort in je fritz en knoop er een telefoon aan .

als je pbx het nummer weigert heb je kans dat hij op de fritz overgaat , het kan ook zijn dat je pbx onbekende nummers direct doorrouteert naar de bedienpost = 1e toestel
Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt waarvoor dit is :P Het is eigenlijk heel simpel: wij willen een caller-id/gespreksgeschiedenis systeem maken voor bedrijven uit een specifieke branche in de MKB-sector. Deze bedrijven hebben allemaal verschillende telefooncentrales, het ontwikkelen voor plugins voor al de interfaces van die systemen kost bakken met geld. Een Fritz!Box is een kleine eenmalige investering en kan ons ook alle benodigde informatie leveren om ons systeem te laten draaien. De bedoeling is dus dat we een Fritz!Box bij die bedrijven kunnen installeren, zodat die bedrijven niet een nieuwe PBX + toestellen moeten aanschaffen om ons systeem in gebruik te nemen.

Met die msn-nummers: hoe werken die nou eigenlijk? De kpn-handleidingen waren er niet echt duidelijk over... Bestaat het msn-nummer uit de laatste 4 cijfers van het telefoonnummer, uit het lokale nummer, of uit het nummer incl. nummer? En als ik niks invul, luistert de Fritz!Box dan niet gewoon naar alles? Of kan de andere PBX zo'n nummer claimen door het MSN nummer op te vragen? Ik ben echt een leek op dit gebied :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik weet niet of wat jij wil zo goed gaat werken , maar je zal al het een en ander hebben uitgezocht .

Even over MSN nummers in telefoon centrales vaak 9 cijfers zonder nul. maar in de fritzbox moet je hem 10 cijferig invullen . Bij een ISDN lijn krijg je standaard 4 telefoonnummers . Maar er zijn meerdere type isdn lijnen
Enkelvoudig en Meervoudig.

Even over de pbx , in sommige gevallen neem een pbx een gesprek al onderwater aan , verschilt een beetje per centrale . Maar het gaat nooit fijn werken als er 2 apparaten op hetzelfde nummer reageren . Misschien is het toch beter om je te verdiepen in de pbx voor nummer registratie. Over het algemeen is het niet zo lastig want iedere telefooncentrale heeft wel een kostenregistratie .
Vaak kan je aangeven dat je het in tekstfiles wil of in CSV bestanden verstuurt naar een TFTP server .
Beetje knutselen en je kan het pushen in een database.

Misschien kan ik je er bij van dienst zijn

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
gerrymeistah schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:08:
[...]

.... Een Fritz!Box is een kleine eenmalige investering en kan ons ook alle benodigde informatie leveren om ons systeem te laten draaien. De bedoeling is dus dat we een Fritz!Box bij die bedrijven kunnen installeren, zodat die bedrijven niet een nieuwe PBX + toestellen moeten aanschaffen om ons systeem in gebruik te nemen.
..
En alle klanten hebben slechts EV ISDN2?

Hoe wou je MV ISDN en ISDN15/20/30 gaan doen?
Pagina: 1