Linksys WRT54, ik kan niet inloggen op 192.168.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Hoi,

Ik kan niet meer inloggen op mijn linksys router. De reden is voor geheel onduidelijk. Het oranje lampje brand niet meer, voorheen stond die aan als wifi actief was. Via de netwerkkabel werkt internet wel, maar wifi niet meer, en kan niet meer inloggen.

Ik heb al een reset gedaan, 30 sec. reset, stekkers eruit etc. Maar ik kan tot op heden niet inloggen, ik heb meerdere computers geprobeerd, maar zelfs dat mocht niet baten. .

Wie komt met de gouden tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Je mist een .1 in het ip adres is dat het probleem?
Als internet nog gewoon werkt zou je de router nog moeten kunnen bereiken.

Kan je eens het volgende doen?
start > uitvoeren > cmd > ipconfig

Het adres achter gateway is het adres waarmee je de linksys zou moeten kunnen bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 01-10-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 20:10
192.168.1.1 proberen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 18:29
het kan zijn door de reset dat het adres 192.168.1.254 is geworden.

Check idd ff via start > uitvoeren > cmd > ipconfig het gateway adres en dat moet je invullen.

Mocht dat niet lukken heb je anders issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Sharky_NL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:27:

Check idd ff via start > uitvoeren > cmd > ipconfig het gateway adres en dat moet je invullen.

Als ik dat doe, dan kom ik in mijn telfort modem terecht...
Was een typfoutje, maar helaas...
job schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:23:
Je mist een .1 in het ip adres is dat het probleem?
Als internet nog gewoon werkt zou je de router nog moeten kunnen bereiken.

Kan je eens het volgende doen?
start > uitvoeren > cmd > ipconfig

Het adres achter gateway is het adres waarmee je de linksys zou moeten kunnen bereiken.
Dat was een typfoutje... Het rare is internet werkt gewoon via de kabel, maar inloggen niet...
Sharky_NL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Appo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:30:
[...]

Als ik dat doe, dan kom ik in mijn telfort modem terecht...
In dat geval,

Je hebt dus router op router hangen? Die allebei in de 192.168.1.x range hangen..

Dan zou ik bijna zeggen dat de Linksys ooit als switch ingesteld is, en daarbij dus de DHCP server uitgezet..

Dit kun je checken door even je computer met een kabel aan te sluiten op een van de 4 poorten van de linksys. Daarnaast even alle netwerkkabels uit de linksys halen.

Mocht je nu inderdaad geen ip krijgen (of 169.x.x.x) dan staat je linksys als switch.

Je kunt het ook checken door te kijken of de kabel vanaf je telfort modem naar de WAN poort van je linksys gaat, of juist naar poort 1,2,3 of 4. Is dit tweede het geval, dat staat hij inderdaad als switch.

Benaderen gaat dan bij mijn weten lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat zijn linksys met de wan-poort op het modem zit aangesloten, dan wordt de gateway automatisch die van de linksys.

Als je alles fatsoenlijk wilt instellen, moet je je modem als bridge laten werken. Dan zou je je modem op een lanpoort ipv wanpoort aan moeten sluiten op je linksys en de linksys alles laten managen. De gateway is dan je modem, je DNS is je modem maar je DHCP server is dan je linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:24
De Linksys kun je nu niet meer benaderen omdat deze is 'opgegaan' in de DHCP van je modem-router.
Reset hem eens en probeer de Linksys te benaderen door deze met een UTP-kabel direct op een pc aan te sluiten (via een LAN poort, en verder niets aangesloten).

Wat je moet doen is je router alsvolgt instellen:
Internet: DHCP
Local ip: in de 192.168.1.x range maar buiten de DHCP pool van je modem
subnet: zelfde als je modem (255.255.255.0)
DHCP server: DISABLE

Vervolgens je wireless instellen naar behoeven.

Zelf heb ik ook een WRT54GL achter mijn Online modem hangen, achter die van Telfort werkte het ook.

[ Voor 16% gewijzigd door S0epkip op 02-10-2011 12:14 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Bartjezz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:05:
Ik denk dat zijn linksys met de wan-poort op het modem zit aangesloten, dan wordt de gateway automatisch die van de linksys.

Als je alles fatsoenlijk wilt instellen, moet je je modem als bridge laten werken. Dan zou je je modem op een lanpoort ipv wanpoort aan moeten sluiten op je linksys en de linksys alles laten managen. De gateway is dan je modem, je DNS is je modem maar je DHCP server is dan je linksys.
Ik heb het gecontroleerd, de linksys is aangesloten op het etherport van de modem, dat is de enige aansluiting waar die in kan.
Pittie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:54:
[...]

In dat geval,

Je hebt dus router op router hangen? Die allebei in de 192.168.1.x range hangen..

Dan zou ik bijna zeggen dat de Linksys ooit als switch ingesteld is, en daarbij dus de DHCP server uitgezet..

Dit kun je checken door even je computer met een kabel aan te sluiten op een van de 4 poorten van de linksys. Daarnaast even alle netwerkkabels uit de linksys halen.

Mocht je nu inderdaad geen ip krijgen (of 169.x.x.x) dan staat je linksys als switch.

Je kunt het ook checken door te kijken of de kabel vanaf je telfort modem naar de WAN poort van je linksys gaat, of juist naar poort 1,2,3 of 4. Is dit tweede het geval, dat staat hij inderdaad als switch.

Benaderen gaat dan bij mijn weten lastig worden.
toon volledige bericht
Dat zou zo maar kunnen, ik heb de router al 3 jaar, misschien zelfs langer. Hij heeft het altijd perfect gedaan..

Dan staat die op switch, want de kabel van de telfort modem zit op poort 1, en poort 2 ed gebruik ik voor de laptop. Die kan toch niet zomaar gebeuren, echt raar... Bedankt voor de adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
S0epkip schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:12:
De Linksys kun je nu niet meer benaderen omdat deze is 'opgegaan' in de DHCP van je modem-router.
Reset hem eens en probeer de Linksys te benaderen door deze met een UTP-kabel direct op een pc aan te sluiten (via een LAN poort, en verder niets aangesloten).

Wat je moet doen is je router alsvolgt instellen:
Internet: DHCP
Local ip: in de 192.168.1.x range maar buiten de DHCP pool van je modem
subnet: zelfde als je modem (255.255.255.0)
DHCP server: DISABLE

Vervolgens je wireless instellen naar behoeven.

Zelf heb ik ook een WRT54GL achter mijn Online modem hangen, achter die van Telfort werkte het ook.
Ik heb je advies gevolgd, alleen ik kan niet in de router komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Volgens ipconfig: is de gateway, dns server en dchp server: 10.211.55.1

Dat hoort zo niet te zijn toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Appo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:41:
Volgens ipconfig: is de gateway, dns server en dchp server: 10.211.55.1

Dat hoort zo niet te zijn toch...?
Heb je het apparaat wel goed gereset?
Dus dat knopje achter op je linkysys met een pen een 5 tot 10 seconden inhounden?

Daarnaast is het stappenplan hierboven prima, alleen de DHCP server als laatste op disable zetten.
Dus eerst even het wireless gedeelte instellen, en als laatste stap DHCP disabelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Pittie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Heb je het apparaat wel goed gereset?
Dus dat knopje achter op je linkysys met een pen een 5 tot 10 seconden inhounden?

Daarnaast is het stappenplan hierboven prima, alleen de DHCP server als laatste op disable zetten.
Dus eerst even het wireless gedeelte instellen, en als laatste stap DHCP disabelen
Ik heb 10 sec gereset, 30 sec. Het heeft niet mogen baten, want ik kan nog steeds niet in de router komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:57
Wat is de range van je telfort modem?
ervanuitgaande dat dit 192.168.x.x is, en jij via ipconfig adres 10.211.55.1 terugkrijgt als gateway, dan staat op jou linksys modem DHCP aan.

De makkelijkste manier is om je netwerkkaart een statisch ip toe te wijzen in de 192.168.1.x range, en een extra ipadres toe te voegen in de 10.211.55.x range.

Vervolgens gebruik je het programma NetScan van SoftPerfect
(http://www.softperfect.com/products/networkscanner/)
om beide ranges te scannen naar apparaten. Nu probeer je de gevonden apparaten te benaderen via de browser en krijg je vanzelf je linksys. (die dus waarschijnlijk op 10.211.55.1 zit)
Pagina: 1