• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-02 11:42
Beste mensen,

Ik probeer Windows 7 van een USB-schijf te installeren op een Hitachi Deskstar 5k3000. Echter wil dit niet lukken. Het moederbord herkent namelijk de harde schijf niet. Het gaat om een Gigabyte GA-Z68XP-UD3.

Het vreemde is dat ik op een andere computer wel via de USB-stick Windows 7 kan installeren, maar dat de schijf vervolgens alsnog niet herkent wordt op de computer in kwestie. Ik kom bij de computer in kwestie ook in het installatiescherm van Windows 7, maar kan geen schijf kiezen, omdat er geen bij staat.

Ik had al een beetje gekeken hier, en las dat ik in de BIOS is van AHCI in IDE moest veranderen, maar zoals in onderstaande foto blijkt staan de settings al zo.
http://imageshack.us/photo/my-images/560/imag0321s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/687/imag0322s.jpg/

Wat zie ik over het hoofd?
Mocht er iemand in Oss wonen en zo lief willen zijn om in ruil voor een paar koele Hertog Jans langs te willen komen en mij te helpen dan zou dat ook he-le-maal geweldig zijn!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Heb je de schijf aangesloten op een s-ata connector die bij je Intel chipset controller hoort?

/edit: Dus op:
2 x SATA 6Gb/s connectors (SATA3_0~SATA3_1) supporting up to 2 SATA 6Gb/s devices
4 x SATA 3Gb/s connectors (SATA2_2~SATA2_5) supporting up to 4 SATA 3Gb/s devices
En niet op:
2 x SATA 6Gb/s connectors (GSATA3_6, GSATA3_7) supporting up to 2 SATA 6Gb/s devices

[ Voor 66% gewijzigd door Nielson op 01-10-2011 16:06 ]

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Het Bios ziet je schijf wel neem ik aan?

• Mythx
Ik heb hem op sata3_0 geprobeerd en op sata2_2.

Ik weet niet of hij in niet of hij in de bios herkend wordt. Waar is dat gebruikelijk te zien?

EDIT: sata3_2 in sata2_2 veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mythx op 01-10-2011 17:20 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
In de bios tijdens het opstarten even del/f2 indrukken

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
je kunt het beter eens vanaf de sata 2 starten sata 3 heeft veelal een extra driver nodig voordat de sata 3 poort gepakt wordt, verschil in snelheid maakt het toch niet met een NIET ssd schijf.

• Mythx
bobsqaud schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:56:
In de bios tijdens het opstarten even del/f2 indrukken
Hoe ik in de BIOS moet komen weet ik (blijkt ook uit de foto's). Maar daar zelf kan ik het niet vinden.
Het bios-menu ziet er zo uit en ik dacht het hier te kunnen vinden:
http://www.flickr.com/photos/68151483@N07/6200771562/
http://www.flickr.com/photos/68151483@N07/6200772776/
dezejongeman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:07:
je kunt het beter eens vanaf de sata 2 starten sata 3 heeft veelal een extra driver nodig voordat de sata 3 poort gepakt wordt, verschil in snelheid maakt het toch niet met een NIET ssd schijf.
Ik had het verkeerd getypt, maar ik heb het op een sata3- en sata2-poort geprobeerd.

Verwijderd

Zitten alle kabels goed? En dan vooral de connectors? Heb je een andere sata kabel geprobeerd?

• Mythx
De kabels zaten goed, voor zover ik weet. Andere sata-kabel werkt ook niet. Ik ga nu even kijken of het aan de voeding ligt. Misschien dat de voedingskabels die ik tot nu toe heb geprobeerd defect zijn.

EDIT: Woohoo! Zojuist er achter gekomen dat de voeding het niet goed doet. Ik vond het al raar dat de casefans niet werkte. Net een andere computer er naast gezet en een voedingskabel naar de harde schijf gelegd. Toen bleek de schijf wel ineens beschikbaar te zijn.

EDIT2: Ok, problem gevonden. Het zijn sort of speak twee aparte voedingen, waarbij ik ze eerst met elkaar moest verbinden. De tweede sloeg niet aan, omdat deze geen signaal kreeg. Dat probleem is opgelost, echt doet het volgende probleem zich voor.
Als beide voedingen aan gaat, dan krijgt het beeldscherm geen signaal meer. Ik moet er haast van janken.
De videokaart zit op de primaire voeding aangesloten en is een XFX 6870.

EDIT3: Net na thuiskomst van mijn werk nog even wat zitten proberen. Ik had eerst de voedingskabels van de fans en een lampje in de case losgemaakt (deze zat ook op een usb-aansluiting aangesloten). Toen had ik ineens wel beeld. Lang verhaal kort: het lag aan het lampje in de case die aangesloten was op een usb-aansluiting. Het werkt nu allemaal, eindelijk.

Mag wat mij betreft een slotje op, of iemand moet nog iets nuttigs te zeggen hebben. Iedereen in ieder geval bedankt!

[ Voor 91% gewijzigd door Mythx op 02-10-2011 04:49 ]

Pagina: 1