Toon posts:

Xbox360 wired connection netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet dat er al een hoop topics op het internet circuleren met xbox360 verbindingsproblemen, maar toch weet ik nog steeds niet wat bij mij het probleem is en hoe ik dat kan verhelpen.

Ik maak gebruik van een linksys E3000 router, waarop meerder laptops /ipads etc draadloos verbonden zijn. Er zijn slechts 1 PC en mijn xbox die met de kabel verbonden zijn. De PC en laptops hebben werkelijk nooit problemen, maar mijn xbox360 is een vreemd geval. Op het ene moment loopt het weken zonder problemen, om vervolgense dagen lang niks te doen, of na een uurtje zomaar disconecten, waarna je vervolgens weer kunt connecten.

Als ik de configuratie test laat runnen op de xbox (4stappen xbox-netwerk-internet-xboxlive), zit er altijd een fout in de verbinding met het netwerk. Ik word er echt moedeloos van. Static IP geprobeerd, port forwarding geprobeerd, maar niets blijkt te werken (volgens mij zijn dit ook acties die je onderneemt als je niet op internet kunt maar wel op het netwerk??)

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik de xbox correct op het netwerk aangesloten - welke stappen moet ik ondernemen. Iets instellen op de router oid?

bij voorbaat dank voor de hulp!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Draait de laatste versie van de firmware al op de router? Linksys verkoopt eerst hun apparaten, en levert later pas enigszins bugvrije firmware.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Erik Jan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:32:
Draait de laatste versie van de firmware al op de router? Linksys verkoopt eerst hun apparaten, en levert later pas enigszins bugvrije firmware.
Naar mijn weten wel, heb 1.0.04 geinstalleerd

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Is je kabel misschien gaar??

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Is de UTP kabel extreem lang, loopt deze langs een storingsbron, of heeft deze brakke connectors of andere zwakke punten? Wat gebeurt er als je de router opnieuw opstart, werkt alles dan direct weer, of zelfde probleem?

Heb je ook een modem? Hoe is de router met het modem verbonden? Kent het modem het WAN IP adres toe aan de router, of zit daar nog een laag met NAT en DHCP tussen? Firmware van de modem ook up-to-date? Staat alle UPnP onzin uit? Modem ook een keertje gereset?

Is de Xbox DVD drive niet omgebouwd?

etc. etc. ;)

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat betwijfel ik, heb al eens een andere kabel geprobeerd, maar idem, wat ik ook vreemd vind, als ik "reset to factory defaults" vind hij bij een nieuwe test meteen IP,subet, gateway maar toch kan hij niet op het netwerk komen.

xbox zelf geeft echter als foutmelding: can't obtain an ip adress from your router or modem

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:02
Welke fout geeft je Xbox dan weer ? Is het niet het bekende NAT probleem

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Erik Jan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:01:
Is de UTP kabel extreem lang, loopt deze langs een storingsbron, of heeft deze brakke connectors of andere zwakke punten? Wat gebeurt er als je de router opnieuw opstart, werkt alles dan direct weer, of zelfde probleem?

Heb je ook een modem? Hoe is de router met het modem verbonden? Kent het modem het WAN IP adres toe aan de router, of zit daar nog een laag met NAT en DHCP tussen? Firmware van de modem ook up-to-date? Staat alle UPnP onzin uit? Modem ook een keertje gereset?

Is de Xbox DVD drive niet omgebouwd?

etc. etc. ;)
Kabel is vrij lang, modem beneden verdieping, 1ste verdieping router, zolder xbox.... ik kan begrijpen dat het dan enige vertraging kent, maar helemaal niet werken lijkt mij onzin... zeker aangezien hij zovaak zonder problemen heeft gewerkt.....

Vaak bij opnieuw opstarten modem werkt het wel. router opnieuw opstarten werkt niet altijd.
alle upnp staat uit.

xbox niet omgebouwd!
downloader91 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:04:
Welke fout geeft je Xbox dan weer ? Is het niet het bekende NAT probleem
nee, geen NAT problemen hier.
xbox zelf geeft als foutmelding: can't obtain an ip adress from your router or modem (terwijl hij wel automatisch IP ophaald!!!)

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het IP adres wat je krijgt wanneer het niet werkt is wel een geldig IP adres binnen jouw subnet?
Geen idee hoe het zit met een xbox maar een pc kent zichzelf een169.nogwat adres toe wanneer hij geen IP adres krijgt toegewezen.
Met zo'n fantasie adres kan ie verder niets binnen jouw netwerk.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Pagina: 1