PC valt spontaan uit (na overclock?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Hallo,

Ik heb woensdag een H80 op mijn i7 930 gezet, zodat ik eindelijk eens de "magische" 4.0GHz kon halen, dit is vooral belangrijk voor spellen als FSX omdat die nogal processor afhankelijk zijn. Ook heb ik de Kingston V+100 96GB SSD erin gezet, maar het lijkt mij dat deze er niets mee te maken heeft..?
Een overclock tutorial gevolgd, en hij deed 't een dagje goed, maar de volgende dag viel mijn PC dus een paar keer spontaan uit, terwijl ik alleen maar wat aan het internetten was.
Ik kan dus gewoon een uur Prime95 doen met nette temps zonder problemen, alleen soms als ik gewoon aan het browsen ben valt m'n hele PC uit zonder BSOD of wat dan ook, is trouwens ook een keer met Battlefield 3 gebeurd.

Natuurlijk ga je dan gelijk aan de voeding denken, maar dat lijkt mij sterk omdat het dus niet tijdens 100% stress gebeurd, maar tijdens browsen (en een keer BF3 dan, maar dat kan ook toevallig zijn). PC is een jaar oud, voeding is een OCZ ModXStream Pro 700W.

Complete specs:

Asus P6T SE
i7 930
Kingston 6 GB DDR3
Nvidia GTX460 1GB
Kingston V+100 96GB SSD (boot)
Samsung Spinpoint F3
OCZ ModXStream Pro 700W

Deze tutorial heb ik gevolgd: http://www.overclock.net/...ng-core-i7-920-930-a.html

Temps zijn trouwens prima te noemen, CPU komt nooit boven de 70 graden, en in idle natuurlijk helemaal niet..

Iemand een idee?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411794

Heb je hem al teruggeclocked,porbeer dat anders is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb de bios nu gereset ja, dus hij draait weer op de standaard 2.8. Tot nu toe dus niet uitgevallen, dus ik vermoed dat het iets met de overclock is, alleen wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat zijn je temps ? Daar zou je al eens kunnen beginnen :F

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Temps zijn trouwens prima te noemen, CPU komt nooit boven de 70 graden, en in idle natuurlijk helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58
Het zou echt van alles kunnen zijn :) Maar begin eens met je bios weer helemaal terug te zetten (optie vind je terug in je bios ofc.). Als de problemen dan nog bestaan, dan pas verder kijken naar je hardware.

Je PC kan door een onstabiele OC uitvallen en dat hoeft echt niet alleen CPU hitte gerelateerd te zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door mouzetc op 01-10-2011 15:33 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 05:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Er zitten meer componenten in je pc die ook heel erg warm worden door een overclock. kijk daar eens na

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Alles is goed qua temperaturen hoor, dus ik denk echt dat daar het probleem niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411794

ja maar nou is ie dus weer op normale snelheid, dus normale temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Een uur Prime 95 stabiel is geen garantie voor een stabiele overclock
8 uur komt al meer in de buurt.
Maar als je natuurlijk helemaal zeker wil weten of je systeem altijd stabiel is onder een overclock dan moet je toch een keer 24 uur achter elkaar stress testen.

Maar vermits je PC spontaan uitvalt bij idle gebruik is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Je ziet dus geen flits van een BSOD ? Gewoon, de PC springt uit ? Of reset hij meteen ?

Heb je naast de temperatuur van je processor ook de andere temperaturen in je kast gemonitord ?
Zoals systeem temperatuur en VREG en NB en zo.

Als je een BSOD krijgt na van load naar idle te gaan is het meestal een probleem met de vcore.
Overclocken is makkelijk maar stabiel overclocken vereist toch een heleboel werk.

Download eens een hoop temperatuur monitor programma's

realtemp
coretemp
speedfan

en dan OCCT.
En doe de zwaarste powersuply test.

Stel je maximum cpu temp wat lager in zodat OCCT regelmatig van load naar idle gaat.
En laat hem dan een uur of 8 lopen.
Als je systeem dat overleeft dan is je power suply in ieder geval in orde.

Dan zul je andere voltages moeten verhogen in de bios.
Of eerst in windows en als het stabiel lijkt te zijn in de bios.

edit: Oh en doe ook de zwaarste RAM tests eens.
Als je CPU op 4 Ghz geclockt is dan ga ik er van uit dat je RAM ook mee omhoog geclockt is ?
DDR3 RAM heeft zeker bij het overclocken meer voltage nodig als de standaard.
Je kunt normaal veilig tot 1,65 volt gaan en als het voltage dropt onder load (bij sommige X58 moederborde) zelfs nog iets hoger. (nu ja, sommige tweakers gaan flink hoger maar de standaard bepalingen volgens intel gaan tot 1,65)

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 01-10-2011 15:47 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt, daar heb ik wat aan. :)

De PC valt ook tijdens idle gebruik uit, dus de temps zouden prima moeten zijn. Hij valt idd gewoon uit, geen BSOD maar gewoon uit. Zonder overclock doet hij dat niet, dus het lijkt me toch echt dat het iets met de overclock te maken heeft.

Gewoon OCCT downloaden en dan de power supply test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je hebt de eerste vraag nog niet beantwoord. Als je overklok niet werkt merk je dat als je hem terug klokt erg logisch natuurlijk? Zo weet je dus ook meteen of het daaraan ligt of niet en kan je beter vragen wat heb je verkeerd gedaan aan de overklok? Oke, net telaat, nm

als hijhet in idle mode niet doet kan je beter in stapjes gaan overklokken mogelijk zelfs met 1Mhz per stap totat je de perfecte overklok hebt gevonden

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 01-10-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08
Klassiek voorbeeld van een instabiele overclock. Kan liggen aan cpu voltage, kan ook liggen aan andere instellingen. Dat een pc uitvalt als hij idle is kan net zo goed bij een instabiele overclock. @Kain: Sommige tweakers gaan hoger dan 1.65V idd, maar voor 24/7 gebruik is dit gewoon niet aan te raden.. Verder zie ik nergens dat zijn ram overgeclocked is, dus waarom zou het voltage van zijn ram omhoog moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

J0ey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:48:
Bedankt, daar heb ik wat aan. :)

De PC valt ook tijdens idle gebruik uit, dus de temps zouden prima moeten zijn. Hij valt idd gewoon uit, geen BSOD maar gewoon uit. Zonder overclock doet hij dat niet, dus het lijkt me toch echt dat het iets met de overclock te maken heeft.

Gewoon OCCT downloaden en dan de power supply test?
Nee, eerst je overlock in de bios veranderen.
Er is iets niet stabiel want anders zou je PC niet uitvallen.
Zoek maar wat uitgebreidere tutorials en begin gewoon stapje per stapje de hoogste mogelijke klok te vinden MET DE LAAGST MOGELIJK VOLTAGES.

En na elke kleine stap een minuut of 40 verschillende stress testen doen.
Hoe meer variatie hoe beter. Je kunt hier voor beter vanuit windows overclocken.
Ik denk dat je het beste TurboV kunt downloaden. Dat is het tooltje van Asus.
Daarmee moet je ook vanuit windows voltage kunnen aanpassen.
Maar let op, beste alleen voltages aanpassen als je systeem volledig idle is.
Enfin test bijvoorbeeld eerst 10 minuten met Prime 95
Dan 10 minuten met linx. Dan 10 minuten alleen RAM.
Dan 10 minuten die OCCT power suply test.
Zoek dus op een bepaalde clock het LAAGSTE voltage (belangrijkste is vcore) waarmee je die 40 minuten stabiel kunt testen. (en dat hoeft heus niet elke stap 40 minuten te duren want de meeste keren ben je instabiel en krijg je al snel een BSOD)

Daarna verhoog je langzaam de base clock en de vcore en je herhaalt het proces.
Voor het belang van de andere voltages zoek je maar naar de uitgebreide guides op internet.
vcore en vdimm (voltage van je RAM) zijn het belangrijkste.
Maar ook met CPU VTT en een aantal voltages van het moederbord is winst te behalen.

Eenmaal je op 4 Ghz zit met de laagste voltage en hij overleeft die 40 minuten testen.
Dan stel je je voltage allemaal nog iets hoger in en dan doe je de wat langere testen.
Bijvoorbeeld 8 uur prime. Of een paar uur afwisselt OCCT power supply test (dus het zo instellen dat je systeem afwisselt tussen full load lagere load en af en toe ook idle is)
Uiteindelijk doe je de mixed stress test van prime voor 24 uur (die vooral je ram test).
Als je PC de volgende dag nog netjes draait ben je 24 uur stabiel !

Maar let op met die power suply test !
je zult actief alle temperaturen in je computer moeten monitoren.

De power supply test is ontworpen om maximale hitte uit alle onderdelen van je PC te krijgen.
Voornamelijk CPU + GPU.
Begin niet aan deze test voor je elke mogelijk sensor tegelijk in de gaten kan houden.
Zie dat je kast voldoende aanvoer van frisse lucht heeft (zet je ramen open)
Als je fans sneller kunt laten draaien doe dat dan.
En als je software matig de fan op je GPU op maximum kunt zetten doe dat dan ook (als je een nivida kaart hebt kun je dit met rivatuner doen)

En dan kun je eerst 10 minuten die power supply test draaien.
Als je zeker weet dat al je temps veilig zijn kun je een uur draaien.
Uiteindelijk vind je wel de maximum temperatuur onder de allerzwaarste load en zie je dat de temps niet verder stijgen.

Hoe beter de invoer van koude lucht in je syteem hoe lager deze temperatuur zal zijn.
Om je een idee te geven hoe belangrijk dat is.
Mijn i7 975 is momenteel op 3,8 Ghz geclockt.
Mijn kast licht open momenteel maar alles fans staan op minimum (en dat zijn er 16, van de kleinste tot de grootste)
Maar mijn raam heeft de hele nacht dicht gezeten en het is buiten al vrij warm + ik woon helemaal boven aan.
Mijn kamer is eigenlijk een gesloten systeem.
En dus warmt mijn computer langzaam mijn hele kamer op.
In idle is de systeem temp nu 48 graden en mijn cores 54 !
Zet ik nu mijn computer een uurtje uit en mijn raam een uurtje open met een grote ventillator in de vensterbank.
Daarna zit alles weer rond de buitentemperatuur.
Dus aanvoer van frisse lucht is het allerbelangrijkste.

Maar goed, mijn systeem kan zijn 1000 W volledig omzetten in warmte, ik heb geen verwarming nodig in de winter ! (quad SLI is al goed voor 600 W als ik een beetje gaan overclocken)

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 01-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

wesjuhdabomb schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:01:
Klassiek voorbeeld van een instabiele overclock. Kan liggen aan cpu voltage, kan ook liggen aan andere instellingen. Dat een pc uitvalt als hij idle is kan net zo goed bij een instabiele overclock. @Kain: Sommige tweakers gaan hoger dan 1.65V idd, maar voor 24/7 gebruik is dit gewoon niet aan te raden.. Verder zie ik nergens dat zijn ram overgeclocked is, dus waarom zou het voltage van zijn ram omhoog moeten?
Hij heeft een 930, die heeft een vaste multiplier van 21
Om 4000 Mhz te halen met de standaard multiplier moet hij zijn Base Clock al op 190 Mhz clocken.
Als zijn RAM op de standaard multiplier van 8 heeft en hij heeft standaard DDR3 RAM van 1333 Mhz.
Dan clockt hij zijn RAM al over tot 1520 Mhz.

Of heeft de OP een lagere RAM divider als 8x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt Kain, dat ga ik zo eens doornemen. de 930 heeft een multiplier van 22 volgens mij, maar voor de overclock heb ik deze op 21 gezet (met base clock op 191 inderdaad).

Ik heb inderdaad 6 GB Kingston 1333MHz RAM, wat ik in de BIOS op 1521 heb gezet. Zou daar de fout kunnen liggen?

EDIT: Heb trouwens airco op de kamer hier, dus het blijft lekker koel gelukkig. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door J0ey op 01-10-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
tuurlijk, je overklokt je ram, maar je kan je divider ook lager zetten, ook als je de cpu goed instelt kun je continu op multi 22 draaien.

maareuh.. lees hier eens de TS en kijk vooral naar die tutorials.. ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja, als je de turbo mode permanent aan zet op alle cores dan draai je altijd op 22.
Je baseclock kan dan net iets lager om 4 Ghz te halen.
Maar een betere manier is om naar je ram te kijken.
1521 Mhz is al een 14% overclock van je RAM.
In principe kan zelfs het goedkopere RAM (Kingston is niet echt super cheap maar toch wel budget spul)
makkelijk op hogere frequenties werken als waar het voor verkocht is.

Maar probeer het volgende is.
Stel je RAM standaard in om te beginnen.
Dus multiplier op 8x en nu moet je je base clock zo zetten dat je RAM precies binnen specificatie ligt.
1333 / 8 = 166,625.
Stel daar je baseclock op in.
En zie dat je proc altijd op turbo loopt en dus op 22.
Je CPU is dan op 22 x 166,625 geclockt = 3665,75 Ghz.

Zie dat alle je voltage op AUTO staan in de bios.

Dan boot je. Het enige wat je nu verandert hebt is de multiplier altijd op 22 en je baseclock is van 133 naar 166 gegaan. Je RAM is nu niet overclockt.

Noteer nu met je TurboV tool al de voltages die de tool aangeeft.
Zowel in idle als onder full load (gebruik daarvoor in place large FFT's van Prime 95 of wel de CPU linpack test vab OCCT die nog net iets zwaarder is.

Heb je hyperthreading aan staan ?

Dus nu heb je een papiertje waar je standaard voltages op staat onder die instellingen.
Onder load en onder idle.
Noteer daar ook alle temperaturen naast in idle en load.
En de temp onder load moet de max temp onder load zijn dus je moet zeker zijn dat die temp daar op uitbalanceert en niet hoger gaat onder load. Met jou koeler en het feit dat je airco hebt zou 30 minuten onder load wel voldoende moeten zijn voor een max core temp (noteer de temps van al je cores, grote verschillen tussen cores kunnen het gevolg zijn van niet optimale plaatsing van heatsink of koelpasta)

Zorg ervoor dat je kamertemperatuur dezelfde is als normaal als je uren achter je computer zit.
Ga niet je kamer extra koud maken om een lagere temp te krijgen als het de bedoeling is om deze overclock 24/24 te gebruiken.

Post nu hier al je voltage op idle en full load en ook de max en min temperaturen van elke sensor.

Gebruik TurboV maar ook coretemp, realtemp en speedfan.
En eventueel AIDA64 (was vroeger everest, een heel uitgebreid programma met veel informatie)
zodat je duidelijk weet wat je temperaturen zijn.
Als je grote verschillen ziet tussen twee programma's dan is er ééntje fout.

Goed, ik wacht je resultaten wel af.

PS: Had ik maar airco op mijn kamer dan kon in standaard veel hoger draaien als 3,8 Ghz.
Nu ja, ik heb al standaard op 4,4 Ghz gedraaid voor 24/24.
Maar ik had al die extra proc power toch niet nodig, dus waarom het risico nemen ?

Als we de standaard voltage weten (die het moederbord dus automatisch kiest) en we weten welke temps daarmee gehaald worden onder idle en load hebben we een goede basis om te gaan overclocken en een stabiel resultaat te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 01-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt voor je hulp!
Ja, als je de turbo mode permanent aan zet op alle cores dan draai je altijd op 22.
Je baseclock kan dan net iets lager om 4 Ghz te halen.
Maar een betere manier is om naar je ram te kijken.
1521 Mhz is al een 14% overclock van je RAM.
In principe kan zelfs het goedkopere RAM (Kingston is niet echt super cheap maar toch wel budget spul)
makkelijk op hogere frequenties werken als waar het voor verkocht is.

Maar probeer het volgende is.
Stel je RAM standaard in om te beginnen.
Dus multiplier op 8x en nu moet je je base clock zo zetten dat je RAM precies binnen specificatie ligt.
1333 / 8 = 166,625.
Stel daar je baseclock op in.
En zie dat je proc altijd op turbo loopt en dus op 22.
Je CPU is dan op 22 x 166,625 geclockt = 3665,75 Ghz.

Zie dat alle je voltage op AUTO staan in de bios.

Dan boot je. Het enige wat je nu verandert hebt is de multiplier altijd op 22 en je baseclock is van 133
naar 166 gegaan. Je RAM is nu niet overclockt.
Ik heb toevallig net even 1600 MHz ram erin gezet, mijn vader heeft ook een 1366 mobo, maar overclockt niet. Dus heb ik zijn geheugen voor dat van mij omgeruild (Kingston 1600MHz 6GB zit er nu in). Enkel weet ik nu niet hoe ik jou berekening dan moet doen? Is de multiplier van 1600MHz ram anders?
Noteer nu met je TurboV tool al de voltages die de tool aangeeft.
Zowel in idle als onder full load (gebruik daarvoor in place large FFT's van Prime 95 of wel de CPU linpack test vab OCCT die nog net iets zwaarder is.

Heb je hyperthreading aan staan ?
Hyperthreathing staat aan, ik zal dat doen als ik weet wat logisch is voor 1600MHz ram..
Dus nu heb je een papiertje waar je standaard voltages op staat onder die instellingen.
Onder load en onder idle.
Noteer daar ook alle temperaturen naast in idle en load.
En de temp onder load moet de max temp onder load zijn dus je moet zeker zijn dat die temp daar op uitbalanceert en niet hoger gaat onder load. Met jou koeler en het feit dat je airco hebt zou 30 minuten onder load wel voldoende moeten zijn voor een max core temp (noteer de temps van al je cores, grote verschillen tussen cores kunnen het gevolg zijn van niet optimale plaatsing van heatsink of koelpasta)

Zorg ervoor dat je kamertemperatuur dezelfde is als normaal als je uren achter je computer zit.
Ga niet je kamer extra koud maken om een lagere temp te krijgen als het de bedoeling is om deze overclock 24/24 te gebruiken.

Post nu hier al je voltage op idle en full load en ook de max en min temperaturen van elke sensor.

Gebruik TurboV maar ook coretemp, realtemp en speedfan.
En eventueel AIDA64 (was vroeger everest, een heel uitgebreid programma met veel informatie)
zodat je duidelijk weet wat je temperaturen zijn.
Als je grote verschillen ziet tussen twee programma's dan is er ééntje fout.
Ga ik doen, klinkt logisch allemaal, bedankt! ;)
PS: Had ik maar airco op mijn kamer dan kon in standaard veel hoger draaien als 3,8 Ghz.
Nu ja, ik heb al standaard op 4,4 Ghz gedraaid voor 24/24.
Maar ik had al die extra proc power toch niet nodig, dus waarom het risico nemen ?

Als we de standaard voltage weten (die het moederbord dus automatisch kiest) en we weten welke temps daarmee gehaald worden onder idle en load hebben we een goede basis om te gaan overclocken en een stabiel resultaat te halen.
Ja airco is wel ideaal, zeker in de zomermaanden werd het hier echt een broeikas omdat er nog veel glas in dit huis zit. :P De GHz zijn voor mij wel belangrijk omdat bijvoorbeeld FSX het een stuk beter doet met een redelijke overclock, vandaar dat ik de H80 heb gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En is het al stabiel ?
Met 1600 Mhz ram moet je wel tot 4 Ghz kunnen komen met de juiste voltages.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik ga het zo proberen, PC is zonder overclock niet meer uitgevallen, dus het moet echt iets daarin zijn geweest denk ik. Alleen welke BCLK moet ik nemen met 1600MHz RAM? Of maakt dat in dit geval niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gewoon stap per stap verhogen en elke keer 10 a 20 minuten stress testen.
Als het niet meer stabiel is dan voltages verhogen.
Begin met 166 x 22 = 3652 Mhz
En verhoog dan met stapjes van 50 en kijk wanneer het niet meer stabiel is op auto.
Daarna verhoog je de voltages tot het wel stabiel is.
Na een lange stabiele stress test van 8 uur kun je eventueel nog de voltages proberen iets lager te krijgen.
Maar niet elke proc is hetzelfde. Sommige procs halen 4 Ghz met alles op auto.
Sommige hebben al redelijk wat extra vcore nodig.
En sommige worden gewoon nooit stabiel op 4 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Vreemd eigenlijk, je zou toch zeggen dat zulke chips gewoon gelijk zijn aan elkaar.. Ach, hopen dat ik een goede chip heb, ik ga het iig testen, zal morgen eens laten weten hoever ik gekomen ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Noppe.
Ik heb zelfs twee I7 975's gehad.
Beide waren D0 stepping.

De ene klokte op lucht tot 4,5 Ghz stabiel.
De andere klokte op lucht niet hoger als 4,2 Ghz stabiel en werd ook warmer als de andere op 4,5.
(niet 24 uur stabiel, maar wel 8 uur stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb even gedaan wat jij zei, dus de BLCK op 160 gezet zodat mn RAM op 1600 kon blijven staan en de rest op auto. Daaruit kwam dit volgens TurboV en Core Temp/AIDA64

Idle:
BCLK Freq: 160 (x12)
CPU Voltage: 1.25000
DRAM Bus Voltage: 1.80
QPI/DRAM Core Volt: 1.37500
CPU PLL: 1.80
ICH PCIE 1.5
IOH PCIE 1.50
ICH 1.1
IOH 1.10
Min Core #0 33
Min Core #1 30
Min Core #2 34
Min Core #3 28

Stress:
BCLK Freq: 160 (x22)
CPU Voltage: 1.25000
DRAM Bus Voltage: 1.80
QPI/DRAM Core Volt: 1.37500
CPU PLL: 1.80
ICH PCIE 1.5
IOH PCIE 1.50
ICH 1.1
IOH 1.10
Max Core #0 59
Max Core #1 58
Max Core #2 59
Max Core #3 55

Heb verder ook nog wat guides geprobeerd om simpel op 4,0GHz te komen, maar die liepen allemaal uit in BSOD's met stress. :/ Dus hopelijk gaat het op deze manier wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ok, een stuk of 10 BSOD's verder met code 124 weet ik het ook niet meer. In de guide staat dat dit ligt aan qpi/uncore, maar die heb ik al een stuk hoger en lager dan normaal gedaan (max 1.4), zonder resultaat. :( Begin er vrij moe van te worden, steeds BSOD's etc. lijkt mij ook niet al te best voor de rest van mn systeem/SSD.
BSOD code 124: Increasese or decrease the qpi/uncore by .25. Depending on where you are in your stability tests you'll probably need to increase it. 1.375 is the max I'm comfortable with although people say 1.4+ is safe. This is for you to determine and research. Don't do anything you're not comfortable with. Intel says do not go above 1.35 so 1.375 with droop and loss is safe and not too outside specification.
http://www.overclock.net/...ng-core-i7-920-930-a.html
Pagina: 1