OS X Lion, Boot Camp issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11
Na gisteravond nagenoeg de hele avond aan het prutsen te zijn kom ik er niet meer uit. De situatie is als volgt:

iMac (2011) 27", i7 8GB ram etc.
Met daarop een schone nieuwe installatie van OS X Lion, volledig geupdate. Boot Camp Assistant 4.0

Nu proberen we Windows 7 (64-bit, Nederlands) te installeren echter lukt dat niet. De installatie start alleen vraagt de installatie op een gegeven moment om cd/dvd drivers, geen enkele door de Boot Camp Assistant gedownloade drivers op de USB-stick lijken te voldoen.

Het volgende scherm komt dus steeds naar voren: (via google images, maar is hetzelfde scherm).
Afbeeldingslocatie: http://katmanduonline.net/pics/myPC/Issue1.jpg

Is iemand anders ooit tegen dit probleem opgelopen? Is er een oplossing voor?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 10:29
2 dagen geleden het zelfde gedaan imac 27 i7, geen problemen gehad, zorg er is voor dat alle externe hardware (op muis/toetsenboard na) niet aangesloten is.

ik heb het gedaan met windows 7 professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
bigcookie schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:18:
2 dagen geleden het zelfde gedaan imac 27 i7, geen problemen gehad, zorg er is voor dat alle externe hardware (op muis/toetsenboard na) niet aangesloten is.

ik heb het gedaan met windows 7 professional.
Zelfs met de ontvanger voor de muis eruit wil de installatie niet verder. Ik heb ook een USB-stick gemaakt met de installatie hierop, deze wordt door de Boot Camp Assistant niet eens herkend en valt dus ook niet van te booten.
Windows 7 Proffessional NL is de versie die ik probeer te installeren en dit zou in principe gewoon moeten werken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is die Windows 7 dvd origineel? Geen dvd met aanpassingen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

USB boot gaat niet lukken op de nieuwe iMac 2011 modellen.

Wat je nodig hebt is een windows DVD en een Fat 32 geformatteerde HDD of USB stick.

* In OSX Bootcamp Assistent runnen, hier wordt direct gevraagd of je de benodigde bestanden ( drivers e.d al hebt of wilt opslaan.
* Kies downloaden > opslaan op je reeds geformatteerde parititie.
* Vervolgens proces afronden en er wordt gevraagd om de DVD in je iMac te stoppen, Klik op OK en je iMac wordt automatisch herstart met het Windows installatie menu.
* Tijdens de installatie, kiezen voor custom. De Bootcamp partitie formatteren in NTFS en de partitie selecteren om Windows te installeren.
* Na de hele setup en meerdere restarts kom je eindelijk op je bureaublad terecht, hier run je de setup die je hebt gedownload en opgeslagen.
* Tot slot nog 1x herstarten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Frietsaus schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:44:
Is die Windows 7 dvd origineel? Geen dvd met aanpassingen etc.?
vanuit orginele ISO ja, niks op aangepast. Gewoon in bezit van legale key en iso vanuit msdn..
Destianto schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:52:
USB boot gaat niet lukken op de nieuwe iMac 2011 modellen.

Wat je nodig hebt is een windows DVD en een Fat 32 geformatteerde HDD of USB stick.

* In OSX Bootcamp Assistent runnen, hier wordt direct gevraagd of je de benodigde bestanden ( drivers e.d al hebt of wilt opslaan.
* Kies downloaden > opslaan op je reeds geformatteerde parititie.
* Vervolgens proces afronden en er wordt gevraagd om de DVD in je iMac te stoppen, Klik op OK en je iMac wordt automatisch herstart met het Windows installatie menu.
En hier gaat het dus fout, zodra je op "nu installeren" klikt krijgen we de foutmelding. Het venster met selectie van partitie e.d. komt niet in beeld.
* Tijdens de installatie, kiezen voor custom. De Bootcamp partitie formatteren in NTFS en de partitie selecteren om Windows te installeren.
* Na de hele setup en meerdere restarts kom je eindelijk op je bureaublad terecht, hier run je de setup die je hebt gedownload en opgeslagen.
* Tot slot nog 1x herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Oke, je hebt dus de drivers etc opgeslagen op je externe hdd of usb stick.

Alle usb apparaten los gekoppeld, inclusief het apparaat waar de drivers op staan ?
Dus echt enkel imac aan, en de Windows DVD erin ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Inmiddels is het opgelost, de Windows ISO opnieuw op een DVD branden, dit keer met single-speed. Deze DVD werkte wel goed. Raar maar waar.

Pagina: 1