Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Ik ben op zoek naar een applicatie die het voor mij mogelijk maakt om door mijn filmcollectie te bladeren met metadata, zoals banners, genre, info etc.

Nu is XBMC een geweldig pakket hiervoor, echter heb ik geen HTPC/AppleTV en eigenlijk heb ik die ook niet nodig, aangezien ik mijn films afspeel via Xbox360 of DLNA (direct van NAS naar TV).

Ik hoef het dan ook niet af te spelen op mijn android device, ik wil alleen zien wát ik allemaal heb, zodat ik op de bank kan bladeren door mijn collectie om een film te kiezen..!
Er is een pakket wat doet wat ik zoek: My Movies, echter, deze doet dit alleen voor lokale films op het android device.
Nu kan ik wel mijn DesireHD rooten, een NFS volume van mijn NAS mounten en er zo gebruik van maken, maar ik weet niet zeker of dit werkt (ik heb mn telefoon nog niet geroot, nog geen echte reden voor gehad) en ik hoop dat er een makkelijkere manier is :)

iemand een goed idee? mijn NAS ondersteund NFS,SAMBA, DLNA en heeft alle metadata van de films al, ik wil alleen een CoverFlow achtig iets zoals XBMC (remote).

Is het mogelijk om XBMC headless op mn NAS te zetten? alleen de medialibrary dus :) Ik kom hiervoor alleen Ubuntu tutorials tegen, welke commandos gebruikt die ik niet heb op mn NAS

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 01-10-2011 14:07 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:11
juist het laatste wat je zegt lijkt me het makkelijkst. Je zet XBMC (al dan niet headless) en blijft gebruik maken van de DLNA server van je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
StarC schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:29:
juist het laatste wat je zegt lijkt me het makkelijkst. Je zet XBMC (al dan niet headless) en blijft gebruik maken van de DLNA server van je NAS.
ja, helaas is dat niet 'standaard' werk op een Synology NAS' linux, ik denk dat ik het moet vergelijken met Archlinux, en zelfs daarvoor is het volgens mij vrij lastig uit te voeren....

is er ook geen alternatief voor XBMC? zonder afspelen maar toch library?

you had me at EHLO