Toon posts:

7.1 omzetten naar losse kanalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

Ik zou graag mijn 7.1 usb geluidskaard willen gebruiken bij BPM studio.
aleen nu krijg ik speler A en speler B niet via de aparte uitgangen.

is hier een stukje software voor dat die mijn 7.1 geluidskaard splitst in 4 losse uitgangen??

Gr Gijs

Verwijderd

"Geluidskaard" schrijf je met een t. Dus geluidskaart. :D

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:27:
Ik zou graag mijn 7.1 usb geluidskaard willen gebruiken bij BPM studio.
Dat zou, als het erin zit, instelbaar moeten zijn in BPM studio. Alle zichzelf respecterende DJ apps kunnen dat. Is die instelling er niet, dan is er -misschien- nog de mogelijkheid om via virtual audio cable (VAC) 4 virtuele audio devices aan te maken die gekoppeld zijn aan de uitgangen 1-2,3-4,5-6 en 7-8. Of dat echt kan met VAC, dat weet ik niet.
VAC is overigens niet gratis en dan is het wellicht interessanter om gewoon een extra geluidskaart te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 01-10-2011 14:04 ]

Alles kan stuk.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Welke drivers gebruik je voor welke geluidskaart?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

bij bpm player kun je onder audio i/o instellen dat je een multi channel kaart hebt, dan zou je als het goed is kunnen kiezen dat je elke player op een andere channel wilt hebben

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Sweex usb 7.1 sound card

maar die VAC word het niet.

is er nergens een stukje software die van elke uitgang een losse audio device maakt

als ik in BPM studio instel dat ik multichannel heb dan werkt het nog niet.

ik moet echt losse divices hebben. :'(

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:24:
ik heb een Sweex usb 7.1 sound card

maar die VAC word het niet.

is er nergens een stukje software die van elke uitgang een losse audio device maakt

als ik in BPM studio instel dat ik multichannel heb dan werkt het nog niet.

ik moet echt losse devices hebben. :'(
Jawel met Virtual Audio Cable :). Als je het echter allemaal te moeilijk vind is het misschien een betere optie om gewoonweg een tweede Sweex USB 7.1 Soundcard te kopen of een andere input op je computer te gebruiken :).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

alex3305 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:29:
[...]

Jawel met Virtual Audio Cable :). Als je het echter allemaal te moeilijk vind is het misschien een betere optie om gewoonweg een tweede Sweex USB 7.1 Soundcard te kopen of een andere input op je computer te gebruiken :).
psssst. output. :P

@TS: Waarom wordt VAC het niet? Vanwege de prijs, of omdat het niet lukt / je het niet snapt?
Wellicht is je driver niet goed?
In Windows heb je ook nog weleens dat je bij geluidsinstellingen moet instellen dat je een zoveel kanaals soundcard hebt, voordat het allemaal multichannel gaat werken.

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 02-10-2011 10:45 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

psssst. output. :P

@TS: Waarom wordt VAC het niet? Vanwege de prijs, of omdat het niet lukt / je het niet snapt?
Wellicht is je driver niet goed?
In Windows heb je ook nog weleens dat je bij geluidsinstellingen moet instellen dat je een zoveel kanaals soundcard hebt, voordat het allemaal multichannel gaat werken.
Pagina: 1