• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 18:12

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Hallo,

sinds kort begint mijn PC USB apparaten opnieuw te detecteren, waardoor ze eventjes niet werken.
Dit gebeurt vooral tijdens gamen, en is dus zeer irritant...

Het gaat om mijn toetsenbord en mijn muis, en zo nu en dan mijn printer, en is dus niet gekoppeld aan 1 USB poort. Wat ik me afvraag is, betekent dit dat mijn moederbord bezig is met zelf-destructie, of kan het aan mijn Windows liggen.

Systeem specs:

moederbord: Gigabyte DS5
Geheugen: 4 GB kingston valueram
Processor: Q6600 @2.4Ghz (is wel overgeklokt, maar ivm bug met league of legends weer teruggezet)
HDD: 2x640GB spinpoint in raid 0 als boot, paar losse HDD's als opslag
videokaart: XFX radeon 6870
Muis: logitech mx518 met laatste drivers
Toetsenbord: Logitech g15 (begon het probleem mee, dus weggezet als defect) nu een Zboard
Geluidskaar: X-fi musicnogwat geloof ik :P

Ik heb wel een mogelijke connectie gevonden met mijn toetsenborden, en dat is dat ze beide een USB hub hebben, en die word als eerste gevonden, wat de logitech g15 uitschakelde, maar mijn Zboard niet. Het feit dat mijn muis nu ook slachtoffer begint te worden geeft me toch zorgen over mijn moederbord.

overigens zet mijn muis zich ook steeds terug naar de laagste DPI...

[ Voor 16% gewijzigd door flessuh op 01-10-2011 12:18 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Verwijderd

Laatst nog nieuwe usb-appratuur aangesloten?(kleine kans dat er niet genoeg stroom is voor je usb-apparaten)

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 18:12

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
ja, mijn printer, maar die staat uit...verder ben ik van een backlit toetsenbord met schermpje naar een relatief normaal toetsenbord gegaag dus dat lijkt me minder te verbruiken

verder zitten 2 USB-kabels in het frontpanel, een kabel voor mijn MP3 speler, en voor mijn telefoon, maar beide zitten niet aangesloten

https://www.dutchsolarboat.com