Toon posts:

Langzaam internet icm Macbook Pro '09, Fritzbox, Lion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds 2 weken ondervind ik last van problemen met de internetverbinding op mijn macbook pro.

Kern van het probleem:

- Als ik de mac in sluimerstand zet en hem er weer uithaal heb ik een paar minuten normaal internet
- Na een paar minuten wordt mijn internet enorm traag (laden van tweakers duurt letterlijk oneindig)
- Mijn Wifi geeft aan dat ik een vol bereik heb en mijn torrents laden gedurende de vertraging wel normaal door
- Zowel Safari als Firefox hebben hier last van

Ik heb inmiddels mijn safari cache geleegd, de dns servers van XS4ALL opnieuw gecontroleerd, en firefox geïnstalleerd om te kijken of het probleem alleen bij Safari voorkomt en diverse speedtests gedaan (hier komt niets bijzonders uit (8mb download)

Op dit weet ik niet meer waar het aan zou kunnen liggen, dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen ;)

Mijn setup is:

Macbook Pro 2009 icm 8 gb Kingstown Ram
Fritzbox Fon Wlan 7170 A
OSX Lion icm laatste update

Thanks!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je het ook al eens geprobeerd zonder torrents? Het is toch best mogelijk dat je torrents je hele lijn dichttrekken waardoor er geen bandbreedte overblijft om te surfen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas daar ligt het niet aan het gebeurt ook als ik transmission (torrents) uit heb staan... ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 23:43 ]