Hp laptop wordt warm en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419865

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Hp dv6-1320sd laptop met een pentium dual-core T4300 met 4gb werkgeheugen.
Sinds een maand of twee wordt de laptop bij normaal gebruik heel warm en loopt de laptop soms ook vast, op verschillende standen, energie besparing, hoog prestaties.
Als ik naar taakbeheer kijk dan kan ik zien dat de cpu van 10% zomaar 80-90% springt en weer terug naar 10-20 % zeer instabiel. Laptop maakt nu ook meer geluid doordat de fan de hele tijd op volle toeren moet draaien om de CPU te koelen.

Dacht eerst zal wel een virus zijn, windows 7 volledig opnieuw geinstalleerd en harde schijf meerdere malen geformatteerd maar dit wil niet helpen, drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd ook de laatste bios update uitgevoerd.

Laptop wordt alleen voor een beetje interneten gebruikt, sinds kort Northon antivirus geinstalleerd, hiervoor altijd Alvast tot dat ik las dat Alvast een windows bestand verwijderde na de laatste update.
Nothon gaf vandaag ook een melding dat cpu gebruik zeer hoog is.

Nu ik dit bericht typ en verder niks open heb behalve itunes loopt de laptop warm en de fan draait op volle toeren.
Geintalleerde programma's, pdf reader, itunes en Northon antivirus ( legale versie ) windows 7 32 bit ( legale versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

als je op ctrl + alt + esc drukt en vervolgens op processen klikt, welk process is dan wispelturig bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 10:59
Blaast hij ook hete lucht? Of heb je het gevoel dat de lucht wordt tegengehouden?

Denk dat de heatsink vol zit namelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:28
Icepegel schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:11:
Blaast hij ook hete lucht? Of heb je het gevoel dat de lucht wordt tegengehouden?

Hoogst waarschijnlijk is dat het probleem. Die kleine koelbloken van de cpu/gpu zijn stoffilters opzich.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Icepegel schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:11:

Hij blast wel lucht maar niet echt veel, als ik de laptop op mijn schoot heb dan voel ik de warmte die van de laptop komt.
Zelf dacht ik ook aan de heatsink, schoonmaken is een lastig kluisje laptop moet aan de onderkant volledig uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 379085 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:06:
als je op ctrl + alt + esc drukt en vervolgens op processen klikt, welk process is dan wispelturig bezig?
Je bedoelt ctrl + alt + delete als ik dit doe en onder process klik zie ik een paar windows bestanden, adobe en itunes.

Denk zelf niet dat het software matig is, na windows installatie heb ik alleen de drivers en abode reader en itunes geinstalleerd, na het installeren van windows was het probleem gelijk merkbaar niet na het installeren van de boven genoemde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Norton geeft nu weer een melding en als bronbestand: trustedinstaller.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 20:25
Na een 2-3 jaar zit de ventilator per definitie vol stof. Als dan een proces de CPU gaat belasten, kan het apparaat z'n warmte niet meer kwijt, en wordt dus warmer. Als de warmteafvoer beperkt blijft, blijft het ding dus opwarmen. Google eens '[type] disassembly' voor mooie handleidingen om je ventilator schoon te maken.

Maf verhaal van dat TrustedInstaller.exe trouwens, ik kwam het ook tegen bij een nieuwe installatie van Windows 7. Heb het proces gestopt, en nooit meer teruggezien. Kreeg toen de indruk dat het lag aan het feit dat ik updates installeerde, terwijl ik daarnaast ook twee grote installaties liet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft het stoppen van de bestand geen invloed op de updates.
Ga zoeken naar een handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419865 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Je bedoelt ctrl + alt + delete als ik dit doe en onder process klik zie ik een paar windows bestanden, adobe en itunes.

Denk zelf niet dat het software matig is, na windows installatie heb ik alleen de drivers en abode reader en itunes geinstalleerd, na het installeren van windows was het probleem gelijk merkbaar niet na het installeren van de boven genoemde programma's.
Ik bedoelde ctrl + shift + esc... dat is ook taskmanager.. bij processen zie je hoeveel elk programma qua vermogen vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 379085 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:01:
[...]

Ik bedoelde ctrl + shift + esc... dat is ook taskmanager.. bij processen zie je hoeveel elk programma qua vermogen vraagt.
svchost.exe systeem bestand gebruikt het meest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 419865 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:17:
Zelf dacht ik ook aan de heatsink, schoonmaken is een lastig kluisje laptop moet aan de onderkant volledig uit elkaar.
Hetgeen je nu al schrijft verklaart ook al een warmteprobleem buiten dan dat de cpufan vol met stof zit, namelijk wanneer jij je laptop op schoot pakt kan die laptop van onder uit ook geen koele lucht meer aanzuigen. Hetzelde als dat mensen laptops in bed nemen en dan lekker op een dekbed zetten waardoor er totaal geen luchtaanzuiging aan de onderkant meer mogelijk is.

Beste is dus er voor te zorgen dat de laptop op een vlakke ondergrond staat of in elk geval dan een koelplaat gebruiken wanneer je hem op schoot wilt gebruiken. Logitech heeft o.a. van die gevormde koelplateaus speciaal voor op schoot waarmee je laptop het toch wat koeler krijgt en ook langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419865 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:17:
[...]

svchost.exe systeem bestand gebruikt het meest
op dit punt zou ik zeggen chipsetdrivers.

wat je ook kan doen is http://www8.hp.com/nl/nl/...tassistant/hpsupport.html laten draaien.. kijken of die wat vindt.

andere optie mbt warmte is ff op alle openingen de stofzuiger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zorg er dan wel voor dat je de ventilator even vast zet, anders is je volgend topic over overmatig lawaai uit de ventilator van je laptop.

Ik heb hier zelf een HP dv7-1080ed uit 2008 en ongeveer twee keer per jaar word die schoongeblazen met de compressor en nog nooit problemen gehad met de warmte en ventilator geluiden.

Hier is de service manual te vinden van de dv6, zodat je kunt zien hoe je bij de eventuele koellichamen en ventilatoren kunt komen.

[ Voor 64% gewijzigd door MegaTronics op 01-10-2011 19:52 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De laptop helemaal uit elkaar halen hoeft niet perse maar is wel het beste. Je hebt waarschijnlijk een matje stof zitten bij de koelribben naast de fan. Als je de fan tegenhoud met een paperclip oid kan je het meeste met de compressor er wel uit blazen. Open maken en het matje verwijderen is natuurlijk het beste.

Zo'n beetje iedere laptop ouder dan 3 jaar heeft dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 379085 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

op dit punt zou ik zeggen chipsetdrivers.

wat je ook kan doen is http://www8.hp.com/nl/nl/...tassistant/hpsupport.html laten draaien.. kijken of die wat vindt.

andere optie mbt warmte is ff op alle openingen de stofzuiger zetten
Bedankt ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:50:
De laptop helemaal uit elkaar halen hoeft niet perse maar is wel het beste. Je hebt waarschijnlijk een matje stof zitten bij de koelribben naast de fan. Als je de fan tegenhoud met een paperclip oid kan je het meeste met de compressor er wel uit blazen. Open maken en het matje verwijderen is natuurlijk het beste.

Zo'n beetje iedere laptop ouder dan 3 jaar heeft dit probleem.
Laptop uit elkaar halen is echt niet simpel, heb op youtube een video gezien waar de zelfde laptop uit elkaar gehaald werd, dit durf ik eerlijk gezegd niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:04:
[...]

Hetgeen je nu al schrijft verklaart ook al een warmteprobleem buiten dan dat de cpufan vol met stof zit, namelijk wanneer jij je laptop op schoot pakt kan die laptop van onder uit ook geen koele lucht meer aanzuigen. Hetzelde als dat mensen laptops in bed nemen en dan lekker op een dekbed zetten waardoor er totaal geen luchtaanzuiging aan de onderkant meer mogelijk is.

Beste is dus er voor te zorgen dat de laptop op een vlakke ondergrond staat of in elk geval dan een koelplaat gebruiken wanneer je hem op schoot wilt gebruiken. Logitech heeft o.a. van die gevormde koelplateaus speciaal voor op schoot waarmee je laptop het toch wat koeler krijgt en ook langer mee gaat.
Ook als de laptop op tafel ligt en aan staat wordt de laptop warm niet alleen op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 419865 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:10:
Ook als de laptop op tafel ligt en aan staat wordt de laptop warm niet alleen op schoot.
Op tafel kan een laptop aan de onderkant koele lucht aan zuigen waardoor die niet te warm word en dat kan op schoot vaak niet doordat de inlaat openingen afgesloten raken.
Pagina: 1