Geen 'echte' stereo via Roland Quad Capture analoog uit

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Roland Quad Capture (ua-55) audio interface. Heb de kaart via USB aangesloten op mijn laptop, de nieuwste drivers van de website en Sonar LE geïnstalleerd.

Ik loop echter tegen een gek probleem aan waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Als ik een stereo geluid afspeel (bijvoorbeeld een L en R audio test), dan lekt het geluid over het andere kanaal. Ik speel dus rechts, en hoor links ook een iets zachter deel. Dit geldt voor beide kanten, en alle software. Ook hou ik bijvoorbeeld 'stereo', met één iets harder kanaal, als ik in Sonar aan de pan knop draai. Met een hoofdtelefoon direct op de output van de Roland werkt het wel zoals het hoort, en als ik mijn interne geluidskaart via SPDIF aansluit werkt het ook goed. Mijn hifi versterker staat gewoon op Direct, en die is aangesloten via 2x 1/4 jack naar 2 x rca.

Analoog via de 1/4 jacks gaat het dus fout. Ik ben alle opties van de Roland driver doorgelopen, allerlei Windows opties bij geluid, echter geen succes. Wellicht is dit heel makkelijk op te lossen, heeft iemand een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere jackkabels al geprobeerd? :)
kan zin dat ze net niet helemaal lekker contact maken, dan krijg je soms idd 2 signalen op 1 kanaal. Beetje alsof je vroeger je walkmanplug half uit je walkman trok, dubbel mono had je dan.

[ Voor 73% gewijzigd door The Eagle op 01-10-2011 21:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Heb nog geen andere kabel kunnen proberen, maar ben wel iets verder.

Ik denk dat het probleem in mijn Denon AVR-1906 zit (diverse ingangen geprobeerd). Zodra ik de Roland met dezelfde kabels aansluit op een Denon AVR-1707 is er wel een goed stereo beeld... Maar hoe het op te lossen is... Zal nog eens naar de jack kabels kijken. Nog andere suggesties?

Update: de receiver lijkt van elk mono signaal een stereo signaal te maken.. Als ik maar 1 kanaal aansluit, dan hoor ik het niet aangesloten kanaal niet, maar het wel aangesloten 2x. De receiver staat op 'direct' functie.

[ Voor 24% gewijzigd door gelukkie op 04-10-2011 13:52 ]