Scheerapparaat contact omzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:15
Ik heb een scheerapparaat gekocht met stekkeradapter die alleen op het 'scheerapparaat contact' in de badkamer kan worden aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.halebathrooms.co.uk/ekmps/shops/haleplumbing82/images/crabtree_shaver_white.jpg

Kan ik hier een soort van omzetter voor kopen zodat ik hem ook in een gewoon stopcontact kan stoppen? Met de engelse term "shaver plug" vind ik veel maar met de Nederlandse term kom ik nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 18:05

SA007

Moderator Tweaking
Zo'n scheerstopcontact is gewoon een kleine scheidingstrafo.
In dat stopcontact passen gewoon normale stekkers.

Wat voor stekker zit er aan die stekkeradapter dan dat hij niet in een normaal stopcontact past?

Zie hier voor een lijst met stekkers:
Wikipedia: AC power plugs and sockets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
En anders knip je toch gewoon de stekker eraf en zet je er een andere aan. (Wat me bijstaat is dat de contact punten van shaver stekkers dikker zijn??) Is super simpel en zo gebeurd. Er van uitgaande dat het apparaat op 230 V loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 01-10-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
SA007 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:07:
Zo'n scheerstopcontact is gewoon een kleine scheidingstrafo.
In dat stopcontact passen gewoon normale stekkers.

Wat voor stekker zit er aan die stekkeradapter dan dat hij niet in een normaal stopcontact past?

Zie hier voor een lijst met stekkers:
Wikipedia: AC power plugs and sockets
Ik zal thuis nog even kijken. De stekker ziet er normaal uit, alleen zitten de 2pinnen dichter op elkaar en zijn ze dikker. Doordat ze dichter op elkaar zitten past hij niet in een normaal stopcontact.

Andere stekker erop zetten kan niet zomaar doordat het een adapter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

In het buitenland of online bij een buitenlandse shop gekocht?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ja Amazon UK.

Er staat bij het product ook aangegeven dat hij op een shaver plug moet worden aangesloten. Ik neem aan dat deze in Engeland hetzelfde zijn als in Nederland?

[ Voor 29% gewijzigd door SCIxX op 01-10-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10-2024

mvt

ja ik ja

Anders koop je toch gewoon een losse adapter? Neem aan dat het een standaard scheerapparaat is.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Nee dat is de uk badkamer stekker. Of te wel bs4573. Je kan een wereldstekker kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door pacificocean op 01-10-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
pacificocean schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:32:
Nee dat is de uk badkamer stekker. Je kan een wereldstekker kopen.
Dus een UK badkamerplug is anders dan een Nederlandse? Ik vraag me af hoe ik dan een omzetter vind die een UK badkamerplug in een Nederlandse stekker veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Of je kijkt bij Amazon (waar je gekocht hebt) of iets als Dealextreame naar een traveladapter van UK naar EU

zoals deze : http://www.dealextreme.co...plug-travel-adapter-13525

[ Voor 30% gewijzigd door mvt op 01-10-2011 13:42 ]

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
mvt schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:41:
Of je kijkt bij Amazon (waar je gekocht hebt) of iets als Dealextreame naar een traveladapter van UK naar EU
UK stekkers zijn 3 potig met platte ploten, mijn stekker heeft gewoon 2 ronde pluggen, alleen zijn ze iets dikker en zitten ze dichter op elkaar dan de Nederlandse.

Op een buitenlandse site kopen vind ik sowieso niet zo'n goede oplossing doordat de verzendkosten dan meer zijn dan het product zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar amazon UK verstuurt gratis naar veel landen bij aankopen boven 25 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
akimosan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:45:
Maar amazon UK verstuurt gratis naar veel landen bij aankopen boven 25 euro :P
Ik heb het product al, een reisstekker kost geen 25 euro.

Sowieso, een UK-->EUROPA reisstekker zal niet werken, omdat hier alleen een 3potige UK stekker in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

SCIxX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

UK stekkers zijn 3 potig met platte ploten, mijn stekker heeft gewoon 2 ronde pluggen, alleen zijn ze iets dikker en zitten ze dichter op elkaar dan de Nederlandse.

Op een buitenlandse site kopen vind ik sowieso niet zo'n goede oplossing doordat de verzendkosten dan meer zijn dan het product zelf.
Het ding wat ik gaf was een voorbeeeld, geen idee precies of hij ook een scheerapparaat aansluiting heeft, maar er zit veel op, zou zomaar kunnen.
Maar het is misschien wel het makkelijkst, travel adapters van buitenland naar nederland zijn moeilijk te vinden (misschien op Schiphol als je in de buurt woont, maar die zijn duur). En anders een nieuw kabeltje, weet niet welk merk en type het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik zal vanmiddag een plaatje van de adapter posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Mijn wereldstekker van de v&d kan ook gewoon een uk badkameraansluiting aan. Zowel plug als stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
pacificocean schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:55:
Mijn wereldstekker van de v&d kan ook gewoon een uk badkameraansluiting aan. Zowel plug als stekker.
Maar ik neem aan dat jou wereldstekker een Nederlandse stekker omzet in allerlei soorten stekkers, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SCIxX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

Maar ik neem aan dat jou wereldstekker een Nederlandse stekker omzet in allerlei soorten stekkers, niet andersom.
Nee hoor die werkt beide kanten op. Alleen de bs1363 kan ik er niet instoppen. Maar hij past wel weer in een bs1363 wantcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 18:05

SA007

Moderator Tweaking
http://www.dealextreme.co...plug-travel-adapter-13525
Uit china, maar met gratis verzending voor €1,91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 23:43

Umbrah

The Incredible MapMan

UK en stekkers is altijd een gek idee, ze hebben daar O.A. de stoppen in de stekker zelf zitten. Iets om rekening mee te houden als je elektronica koopt. De shaver plug heeft die zekering in feite dus niet in de plug, maar in het stopcontact zitten. Lekker complex dus.

Leuk voor jou: ze slikken in feite gewoon 230 volt. Het idee: zet er een andere stekker op, is eigenlijk nog niet eens zo gek. Minder leuk: het zijn vaak gelijk trafo's. Dus een andere stekker betekent gelijk trafo vervangen. Een standaard scheer-trafo is dan niet eens zo'n gek idee. En de volgende keer dit soort dingen die niet eens zó duur zijn gewoon in NL bestellen, niemand wordt vrolijk van die opzet-stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik heb een plaatje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/quickbins/GarageSaleImages/GarageSale_04441_1302032187.jpg

Het lijkt een normale Europese maar de pinnen zitten dus dichter op elkaar. Ik vraag me af of deze wel in eerdergenoemde wereldstekker kan?

Het product is overigens niet in NL verkrijgbaar vandaar, anders had ik me graag deze moeite bespaard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Laatst online: 01-05-2024
Nieuw adaptertje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SCIxX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:37:
Ik heb een plaatje gevonden:

[afbeelding]

Het lijkt een normale Europese maar de pinnen zitten dus dichter op elkaar. Ik vraag me af of deze wel in eerdergenoemde wereldstekker kan?

Het product is overigens niet in NL verkrijgbaar vandaar, anders had ik me graag deze moeite bespaard. :P
Dat is een bs4573. En zoals pas 2 keer eerder vermeld past die in mijn wereldstekker. Getest en wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
pacificocean schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:47:
[...]

Dat is een bs4573. En zoals pas 2 keer eerder vermeld past die in mijn wereldstekker. Getest en wel!!!
Mooi, maandag maar even bij de V&D kijken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
SCIxX schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Mooi, maandag maar even bij de V&D kijken dan!
Is inmiddels wel een paar jaar terug dat ik dat ding gekocht heb. Maar ik denk dat dat ebay ding en andere wereldstekkers ook voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Oke net getest en de stekker past wel in het scheerapparaat contact:
Afbeeldingslocatie: http://www.halebathrooms.co.uk/ekmps/shops/haleplumbing82/images/crabtree_shaver_white.jpg

Nu zoek ik dus iets zo simpel als dit:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21OFit95RoL._SL500_AA300_.jpg

Maar dan ipv een Engelse stekker naar een Nederlandse stekker..

EDIT:

AH, volgens mij is dit hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.t2retail.co.uk/newstore/Products/Product_Images/6601018.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SCIxX op 01-10-2011 18:23 ]

Pagina: 1