Toon posts:

Msi twin frozr III r6950 power edition/oc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ben in het bezit van de Msi twin frozr III r6950 power edition/oc.
Ik heb deze kaart zo'n 2 weken geleden aangeschaft. Nu was ik zeer blij met deze kaart totdat ik begon met overclocken, want als het goed is kon je deze kaart overclocken van 850 Mhz naar de 900 Mhz
en de memory van 1300Mhz naar 1325Mhz zonder aan het voltage te komen.
Ik heb veel reviews over deze kaart gelezen en iedereen heeft hiermee hoge overkloks behaald.
Maar toen ik de kaart had overgeklokt met msi afterburner, heb ik nog tests gedaan met furmark, maar geen artifacts of andere rare dingen waargenomen.
Nu dacht ik om het ook in de games te testen, en begon met battlefield bad company 2 te spelen op de hoogste settings, maar na 10 minuten liep hij spontaan vast. En heb de temperaturen in de gaten gehouden en deze bleef schommelen tussen de 62 en 70 graden(na de overklok) Nu heb ik hem weer op de standaard clocks gezet en
ervaar dan geen problemen. Geen enkele overklok wil lukken direct in de game crasht hij, zoals Crysis2 en BFBC 2.
Wat ik begrepen heb is dat deze kaart zeer geschikt is voor overklokken en dat heeft de fabrikant ook beschreven op hun website.

Wat ik tot nu heb gedaan is , meeste recente drivers geinstalleerd.
Ook oude drivers geprobeerd.
Op google gezocht naar mensen die dit probleem ook hebben met deze kaart.
Discussie gehad met de persoon die ook deze kaart heeft gereviewed.

Maar nog niet de oplossing gevonden wat ik kan doen, wie weet wat ik eventueel zou kunnen doen.
Mijn laaste gedachte was om het voltage te verhogen. Deze is nu maximaal 1,15V.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb een HD 6950 CFX en daar heb ik redelijk wat probleempjes mee gehad in BFBC2, het loopt nu wel weer goed. Dit heb ik gedaan:
Geluiddriver updaten
Bijde kaarten als geluidskaart uitgeschakeld (Apparaatbeheer -> Besturing geluid..)
Ik had Trixx aan staan en dat lag ook helemaal in de clinché (schrijf ik het goed?) met BFBC2. Uiteindelijk heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd.. Dus misschien is dit ook zo met Afterburner.
Die onderste twee werkten bij mij, en die bovenste weet ik niet zeker maar je kan altijd proberen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MiliaanR op 01-10-2011 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie , ik heb hem net uitgeschakeld zoals je zei in apparaatbeheer. Ik heb net ook de kaart in een ander pcie slot geplaatst en wil zien of ik hem alsnog kan overklokken.

Verwijderd

Los van dat alles: niet elke kaart kan even hoog geklokt worden.

Verwijderd

en ze zijn standaart al overgeklokt ook mishien flashen naar 6970 ? heb je in elk geval nog wat shader moddels :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Heeft niets met je overclocks te maken.
Zorg dat je de laatste Afterburner beta hebt, en vink dan "enable low-level hardware interface" uit.
Bovenstaande zorgt voor een conflict (crash) met Punkbuster als het aan staat.

(Trixx, GPU-Z, MSI AB, EVGA Precision zorgen allen voor deze crash)

@MilaanR, voor het overclocken van CFX moet je ULPS uitzetten anders krijg je atinogwat.sys bsods.

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 02-10-2011 03:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik heb idd de bios succesvol naar 6970 geflashed.

Bedankt voor de tip met afterburner, ik heb hem nu uitgezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 05:07:
Ja klopt ik heb idd de bios succesvol naar 6970 geflashed.

Bedankt voor de tip met afterburner, ik heb hem nu uitgezet.
Dit probleem heb ik ook gehad. Bleek idd MSI afterburner te zijn. Iets met Punkbuster en het aflezen van temp/fps maakte een conflict. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:11:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Bleek idd MSI afterburner te zijn. Iets met Punkbuster en het aflezen van temp/fps maakte een conflict. 8)7
Ja ik denk dat het inderdaad dat is, maar ook de Catalyst control center 11.8 was ook een probleem. Want ze gaven bij de update al aan van 11.9 onder fixes dat Battlefield niet meer zal vast lopen.
Ik heb hem nu met stapjes overgeklokt en hij loopt stabiel 870 Mhz (gpu) en 1320 Mhz(Memory).

Maar bijv. bij Crysis 2 had ik ook dezelfde problemen dat hij in een keer vastliep. Kan het ook zijn dat deze kaart de Ultra settings niet aankan, waardoor het vastloopt.
Pagina: 1