Asus P8P76-M moederbord, geen CPU voltage optie... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik wil mijn i5 2500k mild overclocken naar 4 tot 4.2 ghz en heb daarvoor een speciaal een p67 moederbord voor gekocht.

Nu, een paar maanden na aankoop, kom ik tot de conclusie dat dit moederbord in de bios geen functie heeft om het voltage aan te passen...

Ik had net wel de multiplier van de turbo op 40 gezet en had een mooie 4 ghz onder load, maar het voltage was wel wat hoog. Volgens mij zo rond de 1.38.

Volgens mij is de standaardwaarde zo'n 1.20, dus het zou beter zijn als dat onveranderd zou blijven toch?
Maar dat kan ik via de bios dus niet instellen.

Wat zijn mijn opties nu?

Verwijderd

Ik heb zoiets op een Engelstalige forum kunnen vinden:

"The major thing to note about this board is that there is no way to directly set the vcore. Vcore appears to be determined from a combination of your chips native VID, the value and sign of the CPU Offset Voltage, and the Additional Turbo Voltage (ATV) setting under the CPU Power Management Menu."

Je CPU Vcore hangt dus af van 3 dingen, je moet CPU Offset Voltage hebben en ATV in rust laten. Helaas is dit niet het beste moederbord voor overklokken, veel mobo's met -M -SE -VM en dergeljke zijn daar niet zo geschikt voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 00:24 ]

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:23:
Ik heb zoiets op een Engelstalige forum kunnen vinden:

"The major thing to note about this board is that there is no way to directly set the vcore. Vcore appears to be determined from a combination of your chips native VID, the value and sign of the CPU Offset Voltage, and the Additional Turbo Voltage (ATV) setting under the CPU Power Management Menu."

Je CPU Vcore hangt dus af van 3 dingen, je moet CPU Offset Voltage hebben en ATV in rust laten. Helaas is dit niet het beste moederbord voor overklokken, veel mobo's met -M -SE -VM en dergeljke zijn daar niet zo geschikt voor.
Ja daar ben ik nu dus ook achter gekomen :P
Maar een milde overclock moet toch wel kunnen? En hoe kan ik dat dan nu het beste bereiken?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nou, simpel toch, je kunt of een additional turbo voltage instellen zodat als je de turbo multiplier verhoogt hij wat extra voltage geeft voor stabiliteit, of je gebruikt de vcore offset, kun je ook extra voltage gevens, en dit zonder dat je turbo gebruikt..

maar een milde overklok moet zonder Vcore verhoging makkelijk lukken.. zeg 4,1/4,2 GHz

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz