Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Automatische start windows 7 vanuit hibernate stand - hack?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Onlangs startte mijn computer (laptop met windows 7) midden in de nacht automatisch op vanuit de hibernate stand. Iemand een idee wat de reden hiervan kan zijn? Is helaas weinig specifieke informatie te vinden via google omtrent uit zichzelf opstarten en overal wordt weer wat anders gezegd.

Daarnaast heb ik aanleiding om te vermoeden dat foto's van mijn computer ergens anders beland zouden kunnen zijn. Zou er daarom een verband kunnen zijn met een hack?

Alvast bedankt voor de reacties!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 13:13
Geen Windows Updates toevallig die je pc wakker maakt? Check die instellingen eens?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Kan verschillende redenen hebben. Softwarematig kan het door zogenaamde Activeringstimers en zijn in Windows (7) te vinden onder:

Configuratiescherm > Energiebeheer > (Huidige schema) > Slaapstand > Activeringstimers toestaan

Daar kun je instellen of je computer uit slaapstand wakker gemaakt kan worden. Echter kan het ook aan bijvoorbeeld een USB apparaat of netwerkverbinding (bekabeld) liggen. Bij mijn computer gebeurde het namelijk weleens dat door statische elektriciteit of door een piek op het stroomnetwerk (via Powerline) mijn computer aanging.

Met betrekking of het een hack kan zijn. Mocht je een netwerkkabel verbonden hebben met je computer kan deze (meestal) uit stand-by/slaapstand gehaald worden door Wake On Lan én een Activeringstimer in elk geval.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je eventlog zou ik zeggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device