• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 13:16

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Ik heb een heel raar geval. Eergister heb ik een openbox s10 aangeschaft en deze direct aangesloten op een schotel met 3 lnb's en hierna direct op 1 lnb met een 20 meter kabel. Alleen heb ik nog steeds hetzelfde probleem wat ik hiervoor had: Met flinke regelmaat valt signaal gewoon weg. Even bij de aansluiting van de kabel-openbox friemelen en ik heb weer signaal totdat ik weer van zender verander. Ik had precies t zelfde probleem bij de dreambox en was ook de reden dat ik deze heb vervangen.

Wat heb ik geprobeerd:
- direct op 1 lnb in plaats van met een switch
- de kabel enkele cm korter met een nieuwe aansluiting om op de openbox aan te sluiten.

De laatste mogelijkheid is de kabel die ergens beschadigd is een niet goed werkende lnb. Alleen vraag ik me da af waarom ik toch beeld krijg als ik een beetje bij de aansluiting kabel-openbox friemel? Mind you, ik had precies t zelfde probleem bij de dreambox en was in de veronderstelling dat t aan de aansluiting van de dreambox lag. Maar een helemaal nieuwe box geeft t zelfde probleem.

Hebben jullie nog ideeën?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-12 20:13

iChaos

It's Lupus.

Ik weet niet welke image je er op hebt staan, maar zelf heb ik een Dreambox met Gemini Project erop, en in het menu heb je een optie om je transponders in te stellen. Heb je ook daar de DiseQc configuratie goed ingesteld op de 3 LNB's?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe knip/isoleer jij je kabels bij zo`n nieuwe stekker. Misschien maakt de kern/huls toch wat sluiting?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 13:16

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
iChaos schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:30:
Ik weet niet welke image je er op hebt staan, maar zelf heb ik een Dreambox met Gemini Project erop, en in het menu heb je een optie om je transponders in te stellen. Heb je ook daar de DiseQc configuratie goed ingesteld op de 3 LNB's?
Deze is goed ingesteld. Ik heb dit vandaag nogmaals laten controleren bij iemand anders.
Michael Knight schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:59:
Hoe knip/isoleer jij je kabels bij zo`n nieuwe stekker. Misschien maakt de kern/huls toch wat sluiting?
Ik heb enkel de plug van de kabel vervangen en de kabel een stukje ingekort. Dit heb ik gedaan met een tang. Dit is dat stukje wat de decoder in gaat.

Wat ik zelf eigenlijk nu denk dat er mogelijk een probleem is met de swich of de kabel. Bij iemand heb ik ook de opstelling getest mbv een schotel met 2 lnb's. Het lijkt erop dat t signaal dat de decoder stuurt naar de switch wel een tijdje op zich laat wachten. Dit kan liggen aan de lengte van de kabel (denk t niet) of de sterkte van t signaal van de dreambox naar switch of een niet goed functiionerende switch.

Is er een manier om dit uit te sluiten?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...