• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:34
//

[ Voor 101% gewijzigd door splitert op 29-01-2016 23:04 ]

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-01 18:40
Als het enkel het bandje is dat kapot is, kan je dan niet gewoon bij een andere juwelier gaan (als deze het blijkbaar niet kan maken)?
De kans dat je het geld van je (anderhalf jaar oude) horloge zomaar terugkrijgt lijkt me bijna onbestaand..

Het 'niet te repareren' argument gaat trouwens ook niet werken aangezien je zelf toegeeft dat de schade je eigen fout was..

[ Voor 20% gewijzigd door SD2000 op 30-09-2011 19:38 ]

• splitert
//

[ Voor 100% gewijzigd door splitert op 29-01-2016 23:04 ]

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
En dan zou je misschien enkel de kosten van de reparatie kunnen claimen. Laat dat nou een keer een tientje zijn ofzo. Ga je daar zoveel moeite voor doen?...

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
splitert schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:43:
een aantal weken geleden is mijn horloge ... door mijn schuld stukgegaan.

nu is mijn vraag, kan ik ...[irrelevante onzin verwijderd]... mijn koopovereenkomst ontbinden ?
Natuurlijk niet. Jij maakt dat horloge kapot, en nu wil je iemand anders daarvoor laten opdraaien?? Het is redelijk dat je (een deel van) de reparatie kosten terug krijgt, maar de koopovereenkomst ontbinden?? Doe eens normaal!

Verwijderd

Ik zou gelijk de consumenten bond inschakelen !

Nu weer even op normaal niveau,
Ga der gewoon mee terug de juwelier zal niet moeilijk doen.
Ook hun zijn mensen

• splitert
//

[ Voor 116% gewijzigd door splitert op 29-01-2016 23:04 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 20:33
Bedoel je met "Pennen" de springbars van je horlogebandje?

Afbeeldingslocatie: http://www.watchstrapworld.com/images/SpringBars1.jpg

Zo ja, dat kost ongeveer €1 voor 2 en je kan het zelfs nog goedkoper vinden. Dit is ook zelf heel gemakkelijk te vervangen.

Zo nee, heb je geen foto ofzo want nu is het onduidelijk of de juwelier gewoon een kluns is of dat het inderdaad om iets "ernstiger" gaat.

• splitert
//

[ Voor 100% gewijzigd door splitert op 29-01-2016 23:04 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Geloof me, daar ga je niet het geld voor je horloge voor terug kunnen krijgen. Ik zou gewoon nog eens langsgaan bij de juwelier en aangeven dat ze het dit keer gewoon goed moeten repareren en niet weer dat kromme pennetje erin moeten doen. En natuurlijk ook gelijk aangeven dat je nu al voor de derde/vierde (weet het even niet, maar doet niet echt ter zake) keer langskomt, dus dat het nu wel eens verholpen mag zijn. Ik denk dat ze het dan wel wat serieuzer nemen.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 09:22

Foamy

Fulltime prutser

Ik heb het vermoeden (en hoop) dat de TS het hier niet heeft over het terugvragen van de aanschafkosten van zn horloge, maar dat hij gewoon de kosten die gerekend zijn voor een incorrecte reparatie terug wil hebben. Maar misschien kan de TS daar wat meer helderheid over geven..

blub

• splitert
//

[ Voor 99% gewijzigd door splitert op 29-01-2016 23:04 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
splitert schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:43:
... mijn koopovereenkomst ontbinden ...
Wat jij wilt ontbinden (namelijk de overeenkomst om je horloge te repareren) is geen koopovereenkomst. :)

Je kunt iedere overeenkomst (reparatieovereenkomst, koopovereenkomst, etc.) ontbinden bij een tekortkoming. Van alle gepresteerde verplichtingen (voor jou: betaling, voor juwelier: reparatie) geld dat ze zonder rechtsgrond zijn verricht en dus (juridisch) ongedaangemaakt moeten worden. Jij krijgt dan je geld terug. De juwelier kan zijn reparatie niet zonder meer terugnemen, dus geldt de regel van de "ongerechtvaardigde verrijking". Als jouw horloge meer waard is geworden door een reparatie, waar achteraf geen rechtsgrond voor was, moet je die waarde aan de juwelier betalen. Aangezien de reparatie zo fout is uitgevoerd dat je horloge er helemaal niet meer waard van is geworden, krijg jij alleen je geld terug en wordt de ongerechtvaardigde verrijking op nihil geschat.

Daarnaast stel je dat door de gebrekkige reparatie, je schade hebt geleden. Juridisch ontstaat hierdoor een extra overeenkomst tot schadevergoeding.

Dat was de theorie. In de praktijk mag je al heel blij zijn als je het geld van de verkeerde reparaties terugkrijgt. Ik geef je weinig kans dat ze je schade ook vergoeden. Tenzij het een heel duur horloge is, heeft een juridische strijd hierom weinig zin.
Pagina: 1